• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Leilon

Barn 1 - 21 år - 19 timmar.
    Barn 2 - 24 år - 4 timmar.

Och har haft vaginal förlossning båda ggrna.

• avocadoo

Barn 1- 18 år - 5 timmar (varav 3 då jag var 100% säker på att det verkligen var värkar)

Barn 2 - 19 år - 11 timmar

Barn 3 - 21 år - 11 timmar 

• W Goldberg

Från att inte ha känt något till barn framme 4,5 timmar.

Hade ingen som helst förkänning innan.
    Ringde in vid nio på kvällen för att det kom lite blod. Dom bad mig avvakta.
    Ringde in vid drygt 23 igen för att det började göra riktigt ont. Kom om du vill var svaret.
    Åkte in och blev "påkopplad" bara för att bli "avkopplad" igen och gå in på förlossningen.
    Halv två var det klart.

Snabba puckar. 

• VitaVera

Barn nr 1 - 34 år - 46 timmar från första känning - vaginal förlossning. 28h hemma, 18 på BB. Men det kändes inte alls som så lång tid, mer som ett förlopp som jag bara hängde med i.

• chrissepisse

Barn nr 1 (25 år) - vaknade vid midnatt och mådde dåligt. Var uppe hela natten och tittade på TV. Fick första värkarna någon gång vid 3-4 på morgonen. Åkte in till sjukhuset klockan 8 och han är född 10:38. Räknar man från när jag vaknade så blir det 11 h totalt.

Barn nr 2 (31 år) - somnade på soffan framför TV:n och vaknade vid 23-tiden med ont i magen. Med första förlossningen i minnet så gick jag upp och packade en väska och fixade lite. Väckte mannen 00:30 och sade att det var på gång. Lördagnatt gjorde att vi fick lite logistikproblem gällande barnvakt och taxi så vi var inte på sjukhuset förrän 03:00 och Melker föddes 03:14 så det var lite tight på slutet. Totaltid ca 4 timmar om man räknar från allra första tecknet.

Födde vaginat båda gångerna. Mitt vatten har inte gått någon av gångerna. Första gången stack de hål på hinnorna, men andra gången så kom vattnet samtidigt som bebisen.

• Smam

Barn nr 1

23 år

35 timmar från första sammandragning (15 timmar intensivt, efter vattnet gått) var öppen 10 cm i 7 timmar innan jag fick krysta.

Vaginal förlossning

• Keylie

Barn 1 : 17 år - 3,5 h  vaginalt 42+3  fullgångna veckor

Barn 2 : 33 år - 45 min vaginalt 36+0  fullgångna veckor

Då räknat från när vattnet gått, inga värkar innan!

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?