• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Isalisa

Pojke 1: 26 år, 14 timmar, inga krystvärkar,  sugklocka och snittberedskap, v 42+3, 3975 g
    Pojke 2: 32 år, 2 tim, 9 min krystvärkar, v 40+6, 3248 g

• Empiiis

Vattnet gick 22 på kvällen men fick inga värkar
    Igångsättning kl 17.00 med dropp dagen efter och hon föddes 23.27 alltså ca 6,5 timma

20 år Första barnet

• Silverälvan

Barn 1: 29 år, ca 12 timmar efter första värkarna och att vattnet gick

• Lantlolla

Första barnet
    31 år
    26 timmar från inskrivning på förlossningen till leverans
    vaginalt

Släkt är påtvingad bekantskap.
  • MillaT

Första barnet
    30 år
    2.5 timmar från det att vattnet gick tills hon var ute. Värkarna kom när vattnet gick. 17 minuter på förlossningen. Hade krystvärkar när vi kom in på förlossningen.

• MinBebis

Första barnet 25 år och tog 16h. Vattnet gick på stört när jag skulle resa mig från soffan till sängen 01.30 och värkar satte igång direkt med 4 minuters mellanrum. Inne på förlossningen vid 03.00 var öppen 4 cm. Fick mega migrän och 40 graders feber extrema skakningar och spydde all vätska jag drack. Efter en orkeslös mamma från 11.00 på morgonen blev det snittberedskap men istället fick jag värkstimulerande dropp och hon togs med sugklocka på 9 min krystvärkar kl. 17.36

• frökenelisabeth

7.5 timmar från att vattnet gick. Ca 6.5 h från första värk. Den aktiva delen av förlossningen var ca 2 timmar och jag krystade i 17 min enligt journalen innan sonen förlöstes med sugklocka.

Första barnet, 31 år .

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?