• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Flitigaflisan

Med första barnet regelbunden mensvärk (med pauser) som i början kom var 6:e minut och ca 20 timmar senare kom varje minut, och pga missförstånd åkte vi väl inte in till förlossningen förrän jag knappt kunde gå eller stå längre (tyckte att jag kunde känna huvudet), då hade jag haft värkar i 24 timmar. Dottern kom på 11 minuter och jag hann inte få någon smärtlindring. 35 år.

Andra barnet: eftersom första förlossningen gick så fort uppmanades vi att åka in så snart värkarna började, efter 2 timmars värkarbete med lustgas konstaterade bm at det inte hade hänt någonting varpå de tog hinnorna så att vattnet gick. Öppnade mig resterande 5 cm och krystade ut andra barnet på 40 min. Totalt tog förlossningen ca 4 h från första värk. 37 år.

• MeAngeleyes
    MeAngeleyes skrev 2015-06-26 23:27:09 följande:

Barn nr 1. Jag 30 år.

Från vattenavgång till värkstart ca 45 min sen overksamma pinvärkar i 25 timmar innan akutsnitt och sen ytterligare ett par timmar till bebis på magen pga att hon inte mådde bra och kördes till neo direkt och jag fick vara på uppvak tills bedövningen släppt.

Barn nr 2. Jag 33 år.

Startade med blödning, misstänkt moderkaksavlossning. Påväg in till förlossningen smög värkarna igång och efter första kollen tog det 1 1/2 timme innan jag var fullt öppen = stressad bebis som inte sjönk och det blev vaket katastrofsnitt. Men bebis på magen direkt och jag slapp uppvaket!

Rättning, ur-akut snitt inte katastrofsnitt. Vart fick jag det ifrån?
  • fan och hans moster
    MeAngeleyes skrev 2015-06-27 04:05:10 följande:
    Rättning, ur-akut snitt inte katastrofsnitt. Vart fick jag det ifrån?
    Är det inte precis samma, bara det att olika sjukhus benämner det olika? Jag fick också urakut snitt (under narkos dock) och en del kallade det för katastrofsnitt.
  • 0610

Barn nummer 1: nyss 25 fyllda och var inne på förlossningen och kämpade i 14h, varav 5h krystande!! ????

• puss

från första sammandragningsvärk? det kan ju ta flera månader.

cuz i´m a wild wild bitch.
  • trilskas

Nr 1: 22 år. Igångsatt. Dock öppen tre cm på morgonen och 5-6 cm vid gelén (igångsättningen) vid 11.30. Tog 3 timmar och 44 minuter tills hon var född.

Nr 2: 23 år. Vaginal förlossning. Tog 2 timmar och 12 minuter till hon var född.

• Ssarahh

Barn 1; 28 år - 39h från första värk - vaginal förlossning med sugklocka.

Barn 2; 30 år - 10h fr första värk - blev hinnsvept, vaginal förlossning.

• Ssarahh

Jag var grymt peppad med 2an, klarade hela öppningsskedet hemma.... omedveten att han var så ivrig ut såklart! Låg i badkaret där halva smärtan försvann, väl inne på förlossningen var jag helt öppen, kunde knappt snacka, var så fokuserad på att slappna av och andas bort smärtan... bm "vill du ha gas? du kan ju börja krysta direkt".

Att jag skriver detta är en pepp till er som är gravida och nervös.... jag tror på riktigt att avslappning, fokus och rätt andningsteknik gör massor.

• Blgebo

1:a 21 år 4 timmar från att värkarna blev regelbundna/smärtsamma, var öppen 8 cm när jag kom till förlossningen och var där 1,5 timme. Vaginal förlossning. 
    2:a 25 år 5 timmar från att värkarna startade, 1,5 timme från att jag var i aktiv fas. Vaginal förlossning. 
    3:e 29 år, 3 timmar från värkstart, planerad hemförlossning (vaginal givetvis). 
    4:e 32 år, induktion 27 minuter från första värken. Vaginal förlossning. Vidrigt när det gick så snabbt.

Krystade 20 minuter med första barnet, sedan har övriga kommit på en krystvärk. 

Jag bestämde mig när jag väntade första att jag skulle föda lätt och målade upp bilder i mitt inre hur smidigt allt gick. Började drömma positiva drömmar på nätterna där jag födde barn snabbt och lätt och utan bristningar. Tror det fungerat på mig  

• mylifeisyou12

Nr 1 : 17 år , 18h 15 min från första värk . Lustgas och EDA (vaginal förlossning ) .

Min dotter föddes den 12 februari .

10 februari (kväll) oregelbunda sammandragningar som gör lite ont.

11 februari kl 6:00 vaknade av värk som gjorde ont . Kl 8:30 väckte jag min mamma , värkarna gjorde jätteont och var nästan regelbunda . Kl 17 skrevs jag in , var 4 cm öppen . Värkarna gjorde SUPER ont , jag kanske grät av hur ont de gjorde . Värkarna fortsatte och blev värre och värre . Den 12 februari kl 02:45 fick jag mitt efterlängtade hjärta .

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?