• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • seline13

Förvärkar började på onsdag kväll/natt. 2,5 dagar med förvärkar (hemska). Själva aktiva skedet satte igång på lördagen vid 14 ca, då gick även vattnet. Sonen förlöstes med akutsnitt klockan 2 på natten. ca 12 timmar aktiv förlossnings alltså. Plus vidrigt lång latensfas. 

• tinitus

Barn 1: 19 år och värkarna började någon gång på kvällen innan. Min son föddes vid ca 11,30 dagen efter. (Kom in till förlossningen någonstans på morgonkvisten) 

Barn 2: 34 år, och värkarna började efter vattnet gått, och ca 2 timmar efter föddes han i ambulans som mötte upp oss på vägen till sjukhuset, 6 veckor för tidigt.

• Chaplin89

1a barnet, 32 år. Född 46 timmar efter vattenavgång, 6.5 timmar efter första värken efter igångsättning. Krystvärkar i 1.5 timme. Vaginal förlossnkng.

2a barnet, 37 år. Född 8.5 timmar efter vattenavgång, 6 timmar efter första värk. Krystvärkar i 20 minuter. Vaginal förlossning.

• Catti41

Första (enda) barnet 36 år. Värkar började bli tydliga runt 21. Barnet föddes kl 7. Var på förlossningen 40 minuter.

• Hooligan86

Barn nr 1 = 18 år, 7,5 tim, vaginalt.

Barn nr 2 = 20 år, 2,20 tim,vaginalt.

Igångsatt båda ggr, ej smärtlindring.

Väntar 3:e barnet nu, 27 år gammal, med bf 14/3 så får väl se hur det går.. ;-P

• Qaroliine
    Qaroliine skrev 2014-03-11 11:23:19 följande:
    27 år, 2 tim 50 min från första sd

Vaginalt utan bedövning
    Tilde 101221
  • helene120

1:a barnet

Det tog en timma från första känningarna tills sonen kom ut.

Började med att vattnet gick 23.00, kom dock väldigt lite.

Fick kraftiga täta värkar fem minuter efter det,

23.55 kom sonen ut, tillsammans med det mesta vattnet.

Vi hann inte in på BB, han föddes utanför entren och min man fick ta emot honom

• PrinsessanLeia

Barn 1: jag var 27 och från första värk tog det ca 16 h. Hade krystvärkar i tre timmar innan barnet togs med sugklocka. Endast lustgas men fick bedövning efter å jag syddes på op.

Barn 2: jag var trettio. fRånvärkstat tog det 5-6 h och jag fick bäckenbottenbedövningg och ett klipp och födde utan sugklocka.

• Mascaraklumpar

21 år, barn nummer 1, 3,5 h, vaginalt.

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?