• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • 4ungar
    Ladycocos skrev 2011-05-29 10:47:42 följande:
    Då skulle min älskade make hastigt upptäcka att det går ypperligt att laga sin egen mat!!    Både till lunch och middag!
    Ha ha, ja lunch får han inte av mig iaf, middag om han är snäll ;)
  • Frila2

Jag ska spendera de första veckorna på min semester med att tömma frysen för där finns så mycket gammal mat att jag skäms. Sedan ska jag göra matlådor och frysa in och försöka komma ihåg att tydligt skriva på vad det är och när det gjordes. Annars blir jag tveksam till att använda det som finns där.
    Jag tänker som så att om vi hamnar på neonatal finns ingen matlagningsmöjlighet där och man kanske inte orkar när man kommer hem på kvällarna efter en heldag på sjukhuset. OM vi har tur och slipper neo så har man kanske inte ork att laga massa mat när man är hemma med två små bebisar och en tvååring.

Jag förstår problemet med att inte vilja äta samma mat två dagar i rad. Jag gör det för att man måste ibland men tycker verkligen inte att det smakar gott två dagar i rad.

• mumama
    Frila2 skrev 2011-05-29 10:19:41 följande:
    Det bästa är att be din BM om en remiss till sjukgymnastiken. Finns en väldigt bra på Frölunda sjukhus. Där får man hyra en bäckenbälte. Man lämnar 200 kr när man hämtar ut och får tillbaka dem sedan när du lämnar tillbaka. Jag fick tips förra gången på hur jag skulle gå och ligga. Även massage för en ond ichasnerv.
    jag går hos sjukgymnast redan och får akupunktur och har det där gråa bäckenbältet men d hjälper föga. Kan inte heller träna upp muselaturen särksilt mkt eftersom jag kräks vid ansträgning...
  • mumama
    Frila2 skrev 2011-05-29 10:52:53 följande:
    Jag ska spendera de första veckorna på min semester med att tömma frysen för där finns så mycket gammal mat att jag skäms. Sedan ska jag göra matlådor och frysa in och försöka komma ihåg att tydligt skriva på vad det är och när det gjordes. Annars blir jag tveksam till att använda det som finns där.
    Jag tänker som så att om vi hamnar på neonatal finns ingen matlagningsmöjlighet där och man kanske inte orkar när man kommer hem på kvällarna efter en heldag på sjukhuset. OM vi har tur och slipper neo så har man kanske inte ork att laga massa mat när man är hemma med två små bebisar och en tvååring.

Jag förstår problemet med att inte vilja äta samma mat två dagar i rad. Jag gör det för att man måste ibland men tycker verkligen inte att det smakar gott två dagar i rad.

förrutom köttfärssås! den smakar mkt bättre dagen efter=))

har någon prövat lammfärs?

Jag har gått upp 1 kg och är i v 16 med sonen hade jag redan gått upp 8 kg =P

• maha
    mumama skrev 2011-05-29 09:39:03 följande:

hörni tjejjer!

Hur ser en typisk "mat-dag" ut för er? Jag har jättesvårt med att äta rätt tror jag....

Jag måste pga grav.diabetesen äta tre måltider och två mellanmål, enligt kostcirklen(men dra ner på pasta,ris,potais delen och ersätta med rotfrukter) och inget med socker. Det är svårt men jag börjar vänja mig!
  • mumama
    Linda28 skrev 2011-05-29 10:33:17 följande:
    Hur mycket har ni gått upp i vikt och vilken vecka är ni i?

Jag har bara gått upp 4 kilo med trillingar i v20 känns lite lite kanske? fast jag hade lite att ta av så att säga innan men ändå... Läste på en amerikansk sida att man ska minst gå upp 25 kilo om man bär på trillingar så att de får den mat och näring som de behöver :s
    de väger ju inte så mkt själva ännu, sen när de VERKLIGEN börjar växa kommer du säkert gå upp ett kg i veckan =D 
  • 4ungar
    Frila2 skrev 2011-05-29 10:52:53 följande:

Nä jag ska oxå försöka förbereda mig med mycket matlådor, hembakt bröd och kanske lite bullar också :) Tänkte nästan vara så fräck så jag fjäskar med mormor och svärmor om inte dom kan baka lite som jag kan ha i frysen =)

Min man åker 05.00 till jobbet och kommer hem 19.00, när han kommer hem får han värma det som blev över från middagen som vi åt ett par timmar tidigare och redan då är det nog lite halvtråkigt att äta, sen ska han värma likadan mat igen.... så jag kan förstå honom, men jag lagar inte lunch åt honom ändå, han har valt att äta ute på lunchen och det tycker jag är helt okej.
  • maha
    Linda28 skrev 2011-05-29 10:33:17 följande:
    Hur mycket har ni gått upp i vikt och vilken vecka är ni i?

Jag har bara gått upp 4 kilo med trillingar i v20 känns lite lite kanske? fast jag hade lite att ta av så att säga innan men ändå... Läste på en amerikansk sida att man ska minst gå upp 25 kilo om man bär på trillingar så att de får den mat och näring som de behöver :s
    Jag är i vecka 16 och har gått ner 4 kg, beror på kräkningar och grav.diabet. men jag har massor att ta av och enligt bm behöver jag inte gå upp mycket, kanske inget alls! Kan ju säga att det känns svårt, jag gick upp minst 25 kg med förra! Jag fick mycket fostervatten och samlade mycket vatten.
  • mumama
    maha skrev 2011-05-29 10:59:09 följande:
    Jag måste pga grav.diabetesen äta tre måltider och två mellanmål, enligt kostcirklen(men dra ner på pasta,ris,potais delen och ersätta med rotfrukter) och inget med socker. Det är svårt men jag börjar vänja mig!
    börjar misstänka grav. diabetes här med.. hade du några symptom på diabetes eller var det vid glucosbelastning som det upptäcktes?
  • spattanjansson

Mumama: jag äter frukost...vilket denna Vackan varit jordgubbar mjölk. Gårdagens middag till lunch.och sen ny middag på kvällen. Äter frukt och tomater som mellan mål..
    Och så lite glass på kvällen eller mer jordgubbar och mjölk :)

Svar på tråden tvillingar i höst?