mumama skrev 2011-04-05 18:50:31 följande:
jag ska vara i v 8 nu... lider alla hlvetes kval faktiskt =)) men det r omk bara de stannar kvar. Jag försöker intala mig att om jag har massa symptom så innebär det att de producerar massa hormoner
maha skrev 2011-04-05 17:03:48 följande:
Hade ingen aning alls, men i efterhand, kan man ju se tecken. Idag är jag i vecka 7+4(bf 18nov) enligt ultraljud ca en vecka tidigare! Det syns redan och jag har mått riktigt illa, trött, anfådd utan anledning osv, lite mer än jag väntade. Har ett barn, Elias 3år, och det har skilt sig åt mycket redan!
Har du börjat fatta? tusen tankar far omkring i huvudet, 2 av allt, förlossning, graviditet osv.
Vilka vecka är du i ? Stämde ultraljudet överens med dinuträckning av bf?
jag har bf den 16 nov.. blev väl framflyttat 2 dagar.
Andfåddheten har jag ocå lagt märke till.... trodde det var för att jag har slarvat med mortionen på sista men idag var det galet! Orkar inte ens med en promenad på mindre n en timme utan att gå i totaldäck 2 timmar efter...
Hur har ni det med maten? kan ni äta allt? Jag kan äta det mesta periodvis under dagen men iaf halva dagen blir det rostade mackor.... men det varierar morgon-fm och em-kväll....
Jag har börjat att förstå.. men bara rent logiskt, känslomässigt står det still! Men jag hoppas att det kommer att ge med sig på fredag då det är VUL...
Jag skulle vilja börja köpa saker nu, men jag vågar inte riktigt! är ju vääääldigt tidigt ännu, men man måste ju liksom sprida ut det ... räknade snabbt ut att bara bilstolar och vagn går på 14000 kr.... ungefär. JAG kommer hänga på blocket iaf! 
Haha förstår de du går igenom :)
andfådd har jag vart hela tiden med nästeppa.
Många säger att dom inte märker någon skillnad när dom bär två men jag kan säga att detta är det värsta jag vart med om. Tror jag haft precis allt utom graviditets diabetes och havandeskapsförgiftning.
Ska väl inte ropa hej än för bara gått 20 veckor hitills:)
Kommer ihåg ifrån dom 12 första veckorna att det var ett rent helvete!!
Ständigt illamående, kunde knappt äta gick ner 8 kg istället.
Nästäppa, andfåddhet, förstoppning, och var precis nerdeckad i sängen jag orkade ingenting var som man hade en infektion. Kommer ihåg att bm sa att ju dåligare mamman mår desto bättre mår barnet.
De forsatte med foglossning, handledsbesvär och en massa vätska. Led problem sover idag på 2 bädd madrasser och 2 täcken för att inte få ont. Kan ej sova på rygg för då får jag ordentliga andningsbesvär..
Haha vill inte skrämma dig men också märkt av att man lider av dubbla hormoner gråter jämt:)
Men behöver ju inte betyda att du får de så:)
det får vi verkligen inte hoppas :)
Lycka till och grattis till dina små:)
Riktigt skoj på ultraljuden:)