Frila2 skrev 2011-09-07 21:44:30 följande:
Jag har för mig att de ger det om det finns risk att barnen kommer innan vecka 33+, kanske någon vecka senare.
Tack!
Prezzo skrev 2011-09-08 08:19:08 följande:
Är så jobbigt att vara täppt i näsan, räcker med att man knappt kan andas för att lungorna inte får plats tycker jag. Jag har använt vanlig nässpray. Förra graviditeten använde jag också vanlig nässpray och nästäppan försvann direkt efter dottern kommit, inga problem alls med beroende eller liknande.
Annars kan man ju be om att få rinexin utskrivet men de brukar läkarna vara väääldigt restriktiva med (vilket inte är så konstigt med tanke på den milslånga biverklingslistan...).
Jag är en absolut nässpraysjunkie under mina graviditeter. Jag fullkomligt avskyr att vara täppt och för mig har det också släppt i princp direkt efter förlossningen. (Jag har iofs en tendens till att bli nässpraysberoende även som icke-gravid, men då brukar det ändå gå bra att sluta....
sofflan82 skrev 2011-09-08 09:02:46 följande:
Jag och bm har kommit överens om att jag ska upp på obstetriska mottagningen imorgon för att få remisser till labbet för blodprover. Sedan har jag tid kl 13 för att få resultaten av proverna och diskutera hur vi ska få bort klådan. Jag är mest rädd att de inte hittar något så att jag inte får någon direkt hjälp.. Jag har ju känslig hy sedan innan, men har aldrig reagerat med klåda eller så. Utan är överkänslig mot beröring (dermografism) och får som hudupphöjningar (typ av nässelutslag, men det kliar inte) på huden där jag rör för hårt. Kanske kan vara det som spökar? Jobbigt är det iaf..
Fy fasen så jobbigt med klåda! Håller tummarna för att de faktiskt hittar något som du kan få behandling för.