• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Frila2

Oj jag tycker två omgångar kläder per barn är jättelite. Man ska räkna med att vara kvar några dagar, sådär 3-4 ungefär. Det kan hända många kräk- och bajsolyckor på tre dagar.

• Mem3
    Frila2 skrev 2011-09-08 20:59:19 följande:
    Oj jag tycker två omgångar kläder per barn är jättelite. Man ska räkna med att vara kvar några dagar, sådär 3-4 ungefär. Det kan hända många kräk- och bajsolyckor på tre dagar.
    jag och min sambo har bestämmt att bara köpa 3 olika "outfits" kanske lite men vi tycker det är roligare att åka och handla när vi vet vad vi har för kön på busarna i magen...

Jag hade tänkt att stanna så många dagar oxå men tror att det kommer bli som med min dotter att det få ha sjukhusets kläder på tills vi kommer åka hem..
  • Sjejn

Jag fick min sjukskrivning godkänd idag och får utbetalning redan i morgon! En stoor sten som föll från hjärtat där vill jag lova. Jag fick också en egen handläggare som ringde, tala om lyx!

Annars är jag irriterad på att vi saknar minst en kasse med kläder i strl 50 plus två av sidorna till en spjälsäng. Jag fattar inte var de kan vara! Vi hade hoppats slippa fler inköp. *morr*

Dessutom kunde jag inte koka äppelmos idag som tänkt, jag blev liggande med sammandragningar som gjorde ont i stället. De gav sig med bricanyl, alvedon och vetekudde, men jag hade velat hinna annat också.

Annars har vi börjat lite smått med att ansöka om utökad tid för barnen på förskola och fritids, och åtminstone fritids verkar inte vara några problem. Dagis är svårare vad det verkar. Hur många timmar per vecka hade ni tänkt er, ni som också vill ha utökad tid?

Förresten har dottern tappat sin andra tand och haft sin första simskolelektion med förskoleklassen idag, plus att både hon och mellansonen varit på sin andra dansträning. Fyraåringen är ensam pojke i gruppen, men bryr sig som tur är inte om det utan dansar på och tycker att det är jätteroligt. Han fick beröm för sin koordination och fantasi av dansläraren.  Det är skönt att det händer grjer hela tiden, så går dagarna lite fortare.

Grattis till alla lyckade TUL, förresten, vad stora alla små börjar bli nu! Jag är jättenyfiken på hur det kommer att se ut för mig på tisdag, lite nervös också såklart, som alltid... 

• sofflan82
    Frila2 skrev 2011-09-08 20:59:19 följande:
    På vårt bb står det i infon att det finns kläder till barnen så de behöver bara hemgångskläder. Bättre att bajsa och kräka ner deras kläder..
    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Frila2
    sofflan82 skrev 2011-09-08 22:15:40 följande:
    På vårt bb står det i infon att det finns kläder till barnen så de behöver bara hemgångskläder. Bättre att bajsa och kräka ner deras kläder..
    Ok, jag har aldrig fått någon info från BB alls så jag vet inte hur det fungerar. På neonatal här så har de kläder till barnen men säger själva att de vill att man har med egna eftersom de inte har möjlighet att tvätta och de inte får skickas till tvätteriet.
    Jättebra om det finns kläder när man är där. Visste inte att de har funnits som alternativ att låna kläder. OM några av er hamnar på neonatal så var beredda på att det inte automatiskt fungerar så där. De kläderna som finns för barnen där är inte sjukhusets och därför är inte tvättningen upphandlad utan personalen på avdelning tvättar och endast i mån om tid.
  • Ladycocos
    Sjejn skrev 2011-09-08 21:46:43 följande:
    Jag fick min sjukskrivning godkänd idag och får utbetalning redan i morgon! En stoor sten som föll från hjärtat där vill jag lova. Jag fick också en egen handläggare som ringde, tala om lyx!
    GRATTIS!!!! Jag förstår verkligen din lättnad!!

Jag är ju sjukskriven sen 9 augusti, men läkaren glömde skriva under intyget, och har haft semester fram till förra veckan, så hon fick inte in en underskriven variant till försäkringskassan förrän i måndags... Håller INNERLIGT tummarna för att det ska bli godkänt, och att jag snart får pengarna...
  • Sjejn
    Ladycocos skrev 2011-09-08 22:30:05 följande:
    GRATTIS!!!! Jag förstår verkligen din lättnad!!

Jag är ju sjukskriven sen 9 augusti, men läkaren glömde skriva under intyget, och har haft semester fram till förra veckan, så hon fick inte in en underskriven variant till försäkringskassan förrän i måndags... Håller INNERLIGT tummarna för att det ska bli godkänt, och att jag snart får pengarna...
    Ja, egentligen blev jag sjukskriven redan 18:e juli, så det har tagit ett tag... FK tog över det hela from 1 augusti och först tog det dem nästan en månad att komma på att det saknades info i ett par fält på läkarintyget, men efter att det nya intyget kom in så gick det ju hyfsat snabbt nu!

EGO: Har lite kännbar mensvärksont nu med, hade en omgång tidigare idag också. Jag har svårt att avgöra om det blir värre när jag har SD, det molar liksom hela tiden. Få se vad bricanyltablett och vetekudde kan göra...
  • Mem3

Bara för att förtydliga när jag menar sjukhuskläder är de, det vita lanstingskläderna jag menar! Så funkar det iaf i vårt län men det kan ju säkert skiljas från olika langsting! Några andra kläder finns det inte! Drömde precis att vi fick en liten flicka och en stor pojk, hihi vi får se om drömmen stämmer!

• Ladycocos

Här finns inte kläder till barnen, dvs på "vanliga" förlossningen/BB. Inte ens blöjor får man under hela vistelsen, utan det är ransonerat till 8 per barn under en normal vistelse
    Kanske är allt annorlunda på Neo..

Svar på tråden tvillingar i höst?