Nidra skrev 2011-09-08 16:26:19 följande:
Grattis till alla som har varit på kontroller, det ser ju jättefint ut för er!
Gellah: Jag förstår verkligen din besvikelse! 39 + 3 är ju jättesent när man väntar tvillingar. Undra hur många procent som går ända dit? Kan inte vara så många. Hoppas chokladen smakar gott i alla fall!
Jag var på flödeskoll igår och det är fortfarande sämre flöde för tv2 (men han mår bra i magen just nu ia lall fall). Vi fick en jättebra läkare denna gång som tog sig tid att förklara vad vi kan vänta oss framöver. Flödet ska normalt öka mot slutet i takt med att bebisen växer och kräver mer. Detta gör att trots att motståndet i navelsträngen inte har blivit sämre i siffror så betyder det att navelsträngen inte kommer att kunna tillgodose bebisen det flöde som han kommer att behöva mot slutet. Läkaren sa att det bästa vore om förlossningen startade inom 1-2 veckor eftersom bebisarna då är ganska "små" och förlossningen borde då gå lättare, belastningen på tv2 blir mindre. Om jag går länge, till v 39 eller mer, så finns en risk att tv2 inte kommer att klara av förlossningen pga det dåliga flödet och jag kommer då att behöva snittas. Det kändes lite sådär att få höra detta, men det har man väl ändå någonstans förstått innerst inne. Förlossningen i sig är ju ett orosmoment och det känns inte kul att under förlossningen dessutom behöva oroa sig över flödet till tv 2. Det kommer bli svårt att kunna slappna av och bara lita på att allt kommer att gå bra känner jag.
Nåväl, jag ska på ny flödeskoll redan på måndag, sedan blir det nytt TUL några dagar efter det. Det känns som att det börjar dra ihop sig nu. Kanske är en inläggning inte långt borta? Jag fick den känslan när vi var där. Nej, jag får inte tänka för långt fram nu. En dag i taget!
Nidra v 35 + 4
Skönt at 2:an mår bra än så länge... Förstår att du oroar dig. Ingen som sagt ngt om igångsättning inom 2 v om de nu tror att det e bättre eller de vill verkligen vänta ut det in i det sista... Hoppas att bebisarna får komma ut lagom snart å må bra!
E nog en bra inställning att ta en dag i taget, känns kanske inte lika jobbigt då å lättare å hålla känslorna i styr.