Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Molo Lagersalg Vår 2011!

Tycker det verkar troligt att det blir den helgen. Kan iofs vara helgen innan också, nästa helg är väl snart körd i alla fall. Låter bra att det är lätt att hitta. Det ska bli skönt att slippa stressa till tåget i alla fall denna gång. Hoppas på massa fina fynd som vanligt. Nu vet jag ju vad det blev och kan shoppa klänningar och sånt. Till noel har jag inget större förväntningar. Hoppas vi ses, om jag nu känner igen dig med all viktminskning. Undrar om oci ska åka?

• Duntoffla

Haha, allt för salg! Tror de öppnar 10 på fredagen. Eller är det 14? Nej tio är det nog och bara 14 första dagen. Jag har aldrig haft ngn plan inför salgerna, brukar gå bra ändå, ytterplagg köper jag nästan bara isbjörn så de struntar jag i. Möjligen softshell och lurvar såklart men inga overaller

• Duntoffla

Jag brukar räkna summan i danska och dela med 125. Då vet jag hur många plagg det blir ungefär. Tycker snittet på plaggen brukar vara den summan. Vad knäpp man är!

• Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-05-04 20:10:34 följande:
    Lalong; Ja, jag ska iaf FÖRSÖKA åka en onsdag, men jag behöver ju barnvakt då med. Eller så får sambon ta pappadag helt enkelt . Ja hon kan absolut få paxa en plats! Sååå synd att du inte kan onsdagen! Verkligen! Tycker vi börjat få rutin på vårt salgande ju

Sist gjorde jag som så att jag skrev ner vad jag hade hemma och i vilka storlekar, det var skiiitbra! Jag blir så osäker när jag står där vad jag har hemma och vilka storlkar jag har klänningar och grejor i . Annars ingen plan, stösta planen inför denna salgen är att få tag på en tjock-filt. Det MÅSTE jag få hjälp med! Dockhusen eller då gäääärna den som Butte hittade på OTT. Lia vill endast ha sin dockhusfilt och den är snart uppsliten ju! Hon kan inte sova utan den... Så det är prio 1. Annars är det mest babyklänningar och t-shirts till Milo. Gärna kläder till Lia i storlek 86, har ingenting i den storleken och jag antar att det är dax för den till hösten/vintern...
    Ja, att skriva vad man HAR är lättare. Det ska jag göra nu med Leas kläder. Noel har nästan inget Molo numera.
    Tjollabolla skrev 2011-05-04 20:12:43 följande:
    Men tror ni verkligen det kan va redan den 18?? Isf väntar jag till lördagen för då har BB kommit
    Det var ju helgen 16-17 för ett par år sen så det kan ju vara så även dettta år

• Duntoffla

Nu har jag växlat lite pengar Skulle kolla om de hade några danska hemma på Forex och de hade dem så nu är i alla fall 4500 danska växlade. Mer hade de inte hemma. Blir nog att växla någon 1000-lapp till skulle jag tro. Skönt att ha något klart i alla fall. Måste ju beställa BroBizz också

• Duntoffla

Kursen är ju bra nu 1,24 på forex. Förut när jag åkt har den legat på 1,45-1,47 så det är ju viss skillnad.

• Duntoffla
    Pepper79 skrev 2011-05-06 20:43:44 följande:
    Ja det är himla positivt att danska kronan är låg nu. Hhhmm undrar om den beräknas stiga....kanske ska växla lite för säkerhets skull
    Den har legat runt där rätt länge nu men man vet ju aldrig. Vet man däremot säkert att man ska åka så är det ju lika bra. 

Ses vi i år eller åker du också onsdagen? 
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-07 15:36:06 följande:

Jag verkligen längtar nu!!! MYCKE!!!!

Jag åker onsdag, hoppas jag! Men kanske även lördag om du behöver sällskap Har inte förhandlat med mannen här än men efter morgondagens fix med bilen så borde han låta mig åka

Ja, åk båda dagarna Klart du måste få åka för mannen.
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-07 18:11:05 följande:
    Vet inte om du hört men jag kramade en liten trottoarkant med våra 3 veckor gamla fälg... INTE några glada miner här direkt... så jag tog från min salgkassa och köpte en ny fälg... Den la jag på igår. I morgon tar jag ytterliggare ett par tusen från "mitt hemliga konto" och får bilen sänkt. En sak vi pratat om att göra och V skulle igentligen göra det själv... nästa frivecka... om 4 veckor alltså... En lördag då jag istället kan åka på salg Drömmer

Dessutom tog vi oss en gekås tripp i torsdags

Summa summarum... mitt shoppingkonto är ganska tomt just nu men lite salgpengar kan jag nog hita i madrassen Cool
    Hoppsan! Hoppas att du kan länsa madrasserna
    Busbellan skrev 2011-05-07 18:34:27 följande:
    Alltså varför vill folk alltid vänta med betalning. Har ju ett gäng auktioner som går ut imorgon om flera har redan frågat om de får vänta med betalning till bb. Brukar inte ha några problem med det men just denna månaden hade jag ju hellre sett att jag hunnit växla innan den 20:de.
    Tradigt med sånta som alltid ska vänta. eller som min köpare som vann en auktion för 1 spänn, betalar inte. Jag skickar påminnelse efter en vecka drygt, hon svarar flera dagar senare detta;
    "Skickar pengar torsdag.Vill att Du skickar dom vecka20 är bortrest vecka 19
    vill inte ha paket i min brev låda.Hoppas att det funkar."

inget sorry att jag är sen och sen ha en sån nonchig attityd. har god lust att skicka dem ändå nästa vecka. Tror ni att hon betalade sina 25 kr inkl frakt i torsdags? så klart inte. Får istället igår nästa mail att hon betalar på måndag. Hallå, vi snackar 25 spänn? Vad är det för fel på folk? Kollade nu och hon har 28 neg. Hoppas att hon inte betalar på måndag, då lägger jag ut plagget igen.
    Smultronhjärta skrev 2011-05-07 19:02:33 följande:
    Nice! Mitt var liiite dyrare men jag köpte mkt fint till både mig själv och ungarna på Blingo, underbara lila Katvig gummistövlar till Lova och en Småfolksklänning som jag länge har jagat (den behövde vi men det var iaf 50% ) Pappan i hushållet fick en snygg ziptröja  från Lollopard. Sen köpte jag roliga leksaker och pussel på en av de roligaste affärerna jag har varit på men jag vet inte vad den heter.. Dock kostade vårt pussel 100 spänn

..på rea

Bäst av allt var ändå sällskapet Stormis och JsNHjärta
     Låter som en härlig dag!
  • Duntoffla
    Ronjas mamma skrev 2011-05-07 20:41:46 följande:
    Det är inte danska kronan som är låg utan svenska kronan som stigit de sista månaderna men det ser ut som det håller i sig..
    Ha et godt lagersalg..
    Men kronan blir väl lägre än den varit om den förut legat på 1,47?
Svar på tråden Molo Lagersalg Vår 2011!