• Anonym (4ever fat???)

Tränar 3 ggr i veckan (gym) + promenader varje dag - samma vikt efter 2,5 månader - HJÄLP

Hej'

Tränar 3 ggr i veckan på gym, både kondition samt styrketräning. (oftast ung. 2 timmar per gång då jag inte hinner mer med två små barn hemma).
    Promenerar långa sträckor varje dag med barnvagnen. 
    Tänker på vilka muskler jag tränar medan jag tränar för att det hjälper tydligen.

Äter mindre. Tänker på varje jäkla tugga för att jag ska bli mätt snabbare..
    Dricker mer vatten. (slutat helt med cola som jag älskade förut). Äter nåt
    godis ibland (har inte slutat helt, det brukar bli nåt på olika födelsefiranden).

Bebisen är 11 månader och jag ammar fortfarande. Har haft samma vikt sen en vecka efter förlossningen. Går några 100 gram upp o ner men det är i princip samma vikt hela tiden, alltså verkar det inte hjälpa att jag tränar alls. 
    Jag ger verkligen järnet vid träningarna men det verkar inte fungera. Bebben ammar som vanligt flera gånger om dagen och verkar inte störas av min träning.

Någon som kan förklara varför jag inte har gått ner något alls under dessa 2,5 månader med intensiv träning?

• Svar på tråden Tränar 3 ggr i veckan (gym) + promenader varje dag - samma vikt efter 2,5 månader - HJÄLP
  • frun01

För att man går inte ner i vikt av att träna, man går upp i vikt, för muskler väger mer än fett...

• Lollo36

Det kan visst ha hjälpt, om du har byggt muskler och tappat samma vikt i fett har du kommit en bra bit på väg. Märker du ingen skillnad i kroppen? Hur lång och stor är du förresten? Och hur stor/liten skulle du vilja vara?

• Anonym (4ever fat???)

muskler kan jag ju förstå men upp har jag inte gått heller... Och om jag byggt upp musklerna så syns de inte för all hud tror jag...

• Karolinan01

Du kanske bör använda ett måttband i stället för vågen?

• Anonym (jennifer)

Släng/göm vågen! Det blir inte bättre av att du stirrar dig blind på en siffra utan istället fram måttbandet och mät dig MAX en gång i veckan.. Jag satt helt fast i vikte för ett tag sen och det hände verkligen ingenting, men när jag slutade att stressa och oroa mig så funka det tillslut. Ha tålamod så kommer det säkert snart att synas resultat!

Hur  lägger du upp träningen på gymmet?  

• Anonym (4ever fat???)

jag väger 93kg och är 173 cm lång.

Jag kräver inte mycket av mig själv anser jag men hade tänkt gå ner till 80 kg det här året. Var 76 kg när jag blev gravid men 80 kg känns som ett bra mål nu.

Trodde i alla fall att jag skulle gå ner ett par kg på dessa månader men icke.

Jag vill egentligen inte behöva ändra kosten så mkt. Tycker vi redan äter bra och nyttigt även om det kan bli nåt onyttigt ibland då man är på språng.

Men jag kanske borde ändra min kost ytterlige men jag ammar ju fortfarande och vill inte gå på nån svältdiet.

Träningen har gjort att jag orkar mer o kläderna sitter bättre. Men jag kan inte påstå att jag märker nån skillnad i spegeln. Måste nog börja mäta kroppen eller nåt.

Året innan jag blev gravid med andra barnet lyckades jag gå ner 8 kg på ett år. Åt normalt samt tränade ett par gånger i veckan men då ammade jag inte. Kanske det som påverkar.

• frun01

Ligg på rygg på någonting, ha upp dina ben rakt upp i luften och korsa dom, sen för du dom ner och spänner magen och så för du dom sakta upp några gånger... Armhävningar är faktiskt jätte bra för din mage och hela din hållning oxå...  Grejen är att konditionsträning går man  ner i vikt av.. Jag har sämst kondition och orkar inte med det men jag vill inte gå ner i vikt.. Så om du vill gå ner i vikt, spring, gå, simma, kör spinning, aerobics, dansa.... osv

• Anonym (4ever fat???)

Det är lite olika hur jag lägger upp träningen.

Ibland börjar jag med styrketräning  och kör sen kontition på cykel, men mest på en sån där maskin, usch kommer inte på namnet, tror det är crosstrainer det heter. Brukar köra 45 min på den. Ibland börjar jag tvärt om. Och strechar oxå.

Sen brukar jag oxå köra arm, rump och mag övningar som jag laddat ner på mobilen. Varvar mellan de varje gång...

• Lexie77

Jag hade samma problem, gick inte ner även fast jag kämpade på. Det visade sig att jag hade Hyperthyreos som är en ämnesomsättningssjukdom som kommer några månader efter förlossningen. Jag fick levaxin och började tappa i vikt. Symptomen är att man är trött, frusen och inte går ner i vikt trots motion och bra mat.

Svar på tråden Tränar 3 ggr i veckan (gym) + promenader varje dag - samma vikt efter 2,5 månader - HJÄLP