• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • 7879

Sunseed: vad skönt att du kan kompa istället för att sjukskriva dig mer. Jag är lite bättre i förkylningen men det är en seg en. Hoppas din ger med sig snart, måste vara mycket jobbigare när man är gravid. Ang. Amningskudde så köpte jag en, men har aldrig trivts med den utan jag använder vanliga sängkuddar. Hoppas du hittar någon som passar dig!

• Sunseed

Jag avvaktar med amningskudde tills jag känner om jag saknar en. Mammas gravidkudde kanske räcker för den är nästan lika lång som mig och vikbar åt olika håll och kanter. :) Den får hon inte tillbaks.

• Luella

Sunseed: ja, det blir en syn för FK . Jag fick mitt planerade snitt 1 vecka innan BF.

En ordentlig amningskudde med bra stoppning är ett hett tips. Det är lätt att få riktigt ont. Med första barnet slarvade jag, fick inflammation som följd i handleden och sjukskriven, jag fick inte lyfta henne själv. Inte så kul :/

• 7879

Sunseed; jag fick mitt snitt två veckor innan. Till mig sa läkaren att de börjar planerade snitt från tre veckor innan när det är föreliggande moderkaka, senast två veckor innan för att de vill undvika att förlossningen sätter igång av sig själv. Hoppas du får svar om det på tisdag. Kram

• Gloxi

Luella, stoppningen i min Doomoo (den skall ju vara så bra enl folk) är för mjuk, så jag får stötta upp med andra kuddar. Har ont i bägge handleder för det är tungt att bära barnet. Går med skenor för att undvika inflammation. Fick din man vara hemma när du inte fick lyfta barnet? Jättejobbigt!

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-19 15:59:34 följande:
    Sunseed: Jag bodde halvliggande i soffan de två första månaderna med maken som passup . Hade fått en stor amningskudde av syrran (som hon sydde själv) men den hade jag bakom ryggen för att inte få ont
    Det ska gudarna veta! Att sambon kommer att få jobba han också! :) Nåja, det gör han så gärna. Han är ju van redan nu *haha*.
    Gloxi skrev 2013-02-19 16:56:35 följande:
    Sunseed, för att skona kroppen, så skulle jag som sagt satsa på en riktigt bra amningskudde till amningen. Med det menar jag en, som barnet kan ligga på utan att du håller det. Jag får ont i handleder och axlar direkt när jag har slarvat.
    Vad rekommenderar du för kvalisort? Min brorsas tjej har en som hon säljer, men det känns så dumt att köpa på sig innan man vet vad man saknar. Men ni har ju lite koll på vad som känns bra och inte.
    Luella skrev 2013-02-19 21:59:56 följande:
    Sunseed: ja, det blir en syn för FK . Jag fick mitt planerade snitt 1 vecka innan BF.

En ordentlig amningskudde med bra stoppning är ett hett tips. Det är lätt att få riktigt ont. Med första barnet slarvade jag, fick inflammation som följd i handleden och sjukskriven, jag fick inte lyfta henne själv. Inte så kul :/
    Jag frågar även dig vad du rekommenderar för amningskudde. Jag har en med kulor i och den avskyr jag. Inte för att jag har provat att amma, men den är bara obekväm hela den ändå.
    7879 skrev 2013-02-20 03:42:17 följande:
    Sunseed; jag fick mitt snitt två veckor innan. Till mig sa läkaren att de börjar planerade snitt från tre veckor innan när det är föreliggande moderkaka, senast två veckor innan för att de vill undvika att förlossningen sätter igång av sig själv. Hoppas du får svar om det på tisdag. Kram
    Tack för svar! Ja, jag hoppas att jag får ett besked nästa fredag. Jag tycker om att få lite mental förberedelse, även om vad som helst kan hända på vägen. Nu har det ju varit 19 maj som har varit hägringen i ett par månader och utifrån det har jag planerat min ledighet. Då kanske jag kan se fram emot ett möte med liten ännu tidigare än en vecka innan! Tjoho. Solig

• Luella

Jag hade också Doomoo men inte amningskudden utan gravidkudden. Den vek jag på lite olika sätt i takt med att han växte. Jag tycker att den var jättebra och den hade jag även när jag var gravid. Nu har vi den i sängen så barnen inte ska ramla ut. När jag var sjukskriven var min man hemma men sen fick jag hjälp av min syster samt kompisar som kunde jobba hemma. Då satt dom hos mig och jobbade och kom och lyfte bebisen när det var dags för mat.

• Gloxi

Sunseed, jag har en Doomoo softy och som namnet säger, är den mjuk. För mjuk till amning i min mening. Enligt amningsrådgivningen på mitt sjukhus skall barnet ligga helt på kudden. Det funkar inte med den här kudden, utan man måste stötta upp med andra kuddar. Skitkul med en hungrig bebis, som skall ha mat NU och inte nästa vecka. De hade Lasals (lasal.dk) på mitt sjukhus. Verkade bra, men jag har inte testat ordentligt.

Låter som en god idé att avvakta och testa med kudden du har nu. Som du skriver, onödigt att köpa på sig för mycket.

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-02-21 12:28:02 följande:
    Sunseed, jag har en Doomoo softy och som namnet säger, är den mjuk. För mjuk till amning i min mening. Enligt amningsrådgivningen på mitt sjukhus skall barnet ligga helt på kudden. Det funkar inte med den här kudden, utan man måste stötta upp med andra kuddar. Skitkul med en hungrig bebis, som skall ha mat NU och inte nästa vecka. De hade Lasals (lasal.dk) på mitt sjukhus. Verkade bra, men jag har inte testat ordentligt.

Låter som en god idé att avvakta och testa med kudden du har nu. Som du skriver, onödigt att köpa på sig för mycket.
    Då kanske den där stela skitkudden är bra ändå. Jag får prova lite. Solig
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011