• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

7879: Boka in en tid med BM på BVC och säg att han måste komma med, de kräver det!

Gloxi: Maken har valt att vara med på varenda besök hos BM

• MissCat

Sunseed: Jah är nog fel person att yttra mog om ryggbedövnongen, jag har fått den både vid vaginalt och vid kejssrsnitt och det är en stor skillnad. Vid det vaginala så var det just GE MIG och då vade jag lustgasen som gjorde mig bedövad med så det gick bra, var sittandes. När det var kejsarsnitt så fick jag ingen lustgas och jag satt och stortjöt innan de la bedövningen ens och det gjorde förbaskat ont men så tål jag ju ingen smärta heller utan vill bli sövd för minsta lilla. Så hade jag gjort om detta så hade jag sagt att om jag inte får lustgas under tiden de skall sätta ryggbedövningen så får de söva för som sist så försenade jag op med iaf en halvtimme men då stack ju läkaren fel med. Så var benhård och ge dig inte. Personalen på op tror inte att man kan vara så rädd!

• MissCat

Skall också säga att jaf var glad att de inte sövde mig även om jag grät och tyclte allt var läskigt och anestesipersonalen som fick ta hand om ett barn ist det trycker ju lite i magen och man känner att de är där och rotar fast det inte gör ont alls. Det går så fort. Men som sagt är jag glad för jag fick höra barnskrik direkt och det dröjde inte länge innan en stolt pappa kunde sätta sig bredvid med lilla Ludwig. ...åh en underbar känsla.

• Sunseed
    MissCat skrev 2013-02-15 15:18:31 följande:
    Sunseed: Jah är nog fel person att yttra mog om ryggbedövnongen, jag har fått den både vid vaginalt och vid kejssrsnitt och det är en stor skillnad. Vid det vaginala så var det just GE MIG och då vade jag lustgasen som gjorde mig bedövad med så det gick bra, var sittandes. När det var kejsarsnitt så fick jag ingen lustgas och jag satt och stortjöt innan de la bedövningen ens och det gjorde förbaskat ont men så tål jag ju ingen smärta heller utan vill bli sövd för minsta lilla. Så hade jag gjort om detta så hade jag sagt att om jag inte får lustgas under tiden de skall sätta ryggbedövningen så får de söva för som sist så försenade jag op med iaf en halvtimme men då stack ju läkaren fel med. Så var benhård och ge dig inte. Personalen på op tror inte att man kan vara så rädd!
    Haha... Förlåt om jag skrattar men precis så där kan det nog bli för mig också. Tack för tipset. Jag ska faktiskt fråga om jag kan få köra lustgas när dom sätter in skiten. Annars får dom ge mig lugnande och massor med bedövning först.

Det jag känner är skönt om jag inte blir sövd är att min sambo får stå med mig uppe vid huvudet, och att man är medveten och får barnet på sig väldigt snart. Det låter tryggt att du ändå fick en jättebra upplevelse. Nu ska jag läsa på som f-n om kejsarsnitt. Jag har ju tre månader på mig.

Visst gör dom snittet någon vecka innan BF normalt sett? I så fall kanske det blir tidigare än 19 maj? 
  • Gloxi

Sunseed, det är skönt att ha med stöd även om man inte är rädd för undersökningarna. Min man har varit med på allt (självmant, inget jag tvingat honom till) förutom sista ET. Då frågade han mig om det var ok. Jag tyckte det var upp till honom. Ironiskt nog så blev vår dotter till just den gången, så det missade han.

Kel, första gången jag skulle till BM, frågade jag min man om han ville följa med. Han såg förnärmad ut och sade självklart.

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-02-15 16:38:01 följande:
    Sunseed, det är skönt att ha med stöd även om man inte är rädd för undersökningarna. Min man har varit med på allt (självmant, inget jag tvingat honom till) förutom sista ET. Då frågade han mig om det var ok. Jag tyckte det var upp till honom. Ironiskt nog så blev vår dotter till just den gången, så det missade han.

Kel, första gången jag skulle till BM, frågade jag min man om han ville följa med. Han såg förnärmad ut och sade självklart.

• Luella

Sunseed: min upplevelse med bedövningen är nog tvärtom mot MissCat . Jag tyckte att det var fruktansvärt få bedövningen samtidigt som jag hade värkar. När jag gjorde snittet så grät jag så mycket för att de skulle skära i mig att jag knappt märkte när de la bedövningen. Dödskräcken fyllde upp alla mina sinnen och det fanns ingen plats för något annat.

• Sunseed
    Luella skrev 2013-02-15 17:08:09 följande:
    Sunseed: min upplevelse med bedövningen är nog tvärtom mot MissCat . Jag tyckte att det var fruktansvärt få bedövningen samtidigt som jag hade värkar. När jag gjorde snittet så grät jag så mycket för att de skulle skära i mig att jag knappt märkte när de la bedövningen. Dödskräcken fyllde upp alla mina sinnen och det fanns ingen plats för något annat.
    Fy så hemskt för dig.
    Får man inte lugnande om man mår så? Det verkar ju jättedumt att någon ska behöva ha panikkänslor i det läget. Hjärta 
  • 7879

Sunseed:Kag tyckte det var lättare att få epiduralen utan värkar, var lättare att ligga still, däremot var det en sämre läkare som inte sa hur hon ville att kg skulle ligga så hon behövde stick två gånger innan det blev rätt. Sticket känns som ett hugg ungefär sedan är det över, går att hantera med djupa andetag. Men är du mycket orolig borde du ju kunna få något lugnande. Sedan när jag fått läkemedlet så var det en speciell känsla att tappa känseln i benen, att inte kunna flera sig. Sedan kändes det ju att de höll på i magen, men ingen smärta och underbar känsla när bebis kom ut och skrek och sedan fick jag henne till bröstet, var underbart!

• 7879

Kelsson: jo visst skulle jag kunna kräva det men har ingen superbra BVC sköterska så jag tror svärmor är bäst. Han har följt med på Llt med IVF men inte på några andra besök, visst lite tråkigt...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011