• HannaMagnusson

Finns zombies?

Någon som tror på Zombies? Står ju i vissa övernaturlighet böcker att de finns det........ Finns de nån här ute som tror på de?

• Svar på tråden Finns zombies?
  • Filemon Syklon
    Popov skrev 2011-04-19 14:15:38 följande:
    Det får var och en välja att tro på eller ej
    Ursäkta om jag var otydlig.

Jag syftade mer på vilket av dina påståenden som ska gälla...  menar du att det bevisligen har hänt eller att det kanske har hänt?
    God's away on business
  • Popov
    Filemon Syklon skrev 2011-04-19 14:24:28 följande:
    Ursäkta om jag var otydlig.

Jag syftade mer på vilket av dina påståenden som ska gälla...  menar du att det bevisligen har hänt eller att det kanske har hänt?
    Jag hävdade bara att det var dokumenterat
    I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies
  • Filemon Syklon
    Popov skrev 2011-04-19 14:38:29 följande:
    Jag hävdade bara att det var dokumenterat
    Nej, du skrev att det var ett dokumenterat bevis att människan kan skapa liv ur död materia vilket innebär att du påstår att Bezalel faktiskt gjöt liv i lerklumpen.
    God's away on business
  • Kimona

Det beror på vilken sorts zombies du menar. Inom vodoon har man ju påstått sig kunna väcka de döda, men där har man ju sövt människor med gifter så att de i "princip" dött, men sedan vaknat då giftet slutat verka.

Rabiesvirus finns ju och kan smitta människor, även om risken är mycket liten idag.

Sen finns det ju skrämmande forskning som pågått i många många år där man t, ex fått döda djurhuvuden att leva och reagera på smak, ljud, lukt m.m

Det har hänt att folk har dödsförklarats men sedan vaknat.

• Popov
    Filemon Syklon skrev 2011-04-19 14:48:28 följande:
    Nej, du skrev att det var ett dokumenterat bevis att människan kan skapa liv ur död materia vilket innebär att du påstår att Bezalel faktiskt gjöt liv i lerklumpen.
    Det beror på vilken grad du medvetet vill missuppfatta det jag skrev och omformulerar till påståenden jag aldrig sagt
  • Filemon Syklon
    Popov skrev 2011-04-19 14:57:32 följande:
    Det beror på vilken grad du medvetet vill missuppfatta det jag skrev och omformulerar till påståenden jag aldrig sagt
    Jag har inte omformulerat någonting, det är kopierat ordagrant från dina inlägg eller förnekar du att du skrev nedanstående?
    Popov skrev 2011-04-18 13:50:15 följande:
    Det enda dokumenterade bevis att människan kan skapa liv av död materia är Golem

sv.wikipedia.org/wiki/Golem
    God's away on business
  • Popov
    Kimona skrev 2011-04-19 14:52:53 följande:
    Det beror på vilken sorts zombies du menar. Inom vodoon har man ju påstått sig kunna väcka de döda, men där har man ju sövt människor med gifter så att de i "princip" dött, men sedan vaknat då giftet slutat verka.

Rabiesvirus finns ju och kan smitta människor, även om risken är mycket liten idag.

Sen finns det ju skrämmande forskning som pågått i många många år där man t, ex fått döda djurhuvuden att leva och reagera på smak, ljud, lukt m.m

Det har hänt att folk har dödsförklarats men sedan vaknat.
    Rabies? Har någon dött av rabies och sen vaknat upp?
    Vilken forskning har fått döda djur att reagera på någonting?
    Folk dödförklarades förr av misstag pga. bristande kunskap
  • Popov
    Filemon Syklon skrev 2011-04-19 15:03:21 följande:
    Jag har inte omformulerat någonting, det är kopierat ordagrant från dina inlägg eller förnekar du att du skrev nedanstående?
    Popov skrev 2011-04-18 13:50:15 följande:
    Det enda dokumenterade bevis att människan kan skapa liv av död materia är Golem

sv.wikipedia.org/wiki/Golem
    Ja, så skrev jag
  • Filemon Syklon
    Popov skrev 2011-04-19 15:06:16 följande:
    Ja, så skrev jag
    Vad är det då som jag har omformulerat till något som du inte har sagt?
    God's away on business
Svar på tråden Finns zombies?