• HannaMagnusson

Finns zombies?

Någon som tror på Zombies? Står ju i vissa övernaturlighet böcker att de finns det........ Finns de nån här ute som tror på de?

• Svar på tråden Finns zombies?
  • Obsidiana
    Popov skrev 2011-04-19 15:04:09 följande:
    Rabies? Har någon dött av rabies och sen vaknat upp?
    Vilken forskning har fått döda djur att reagera på någonting?
    Folk dödförklarades förr av misstag pga. bristande kunskap
    Smak, känsel etc. är ju bara nerver som stimuleras och skickar elektriska impulser till hjärnan (eller? Det var ett tag sedan jag läste biologi) så det borde inte vara omöjligt att stimulera sinnen hos döda varelser, i alla fall om de inte varit döda för länge.
    Jag tror att just sådana historier som folk som vaknar i sina gravar på grund av att doktorer felaktigt dödförklarat dem samt folk som förgiftats och därmed verkat döda men sedan vaknat upp har gett upphov till rapporter om zombies. Jag tror inte att det finns "riktiga" zombies.
  • Rundown
    Popov skrev 2011-04-19 15:06:16 följande:
    Ja, så skrev jag
    Så du anser alltså att golem var på riktigt? Att de så att säga, "skapade liv"?
  • Popov
    Rundown skrev 2011-04-19 17:03:19 följande:
    Så du anser alltså att golem var på riktigt? Att de så att säga, "skapade liv"?
    Nej, men det är dokumenterat
    I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies
  • Kimona
    Popov skrev 2011-04-19 15:04:09 följande:
    Rabies? Har någon dött av rabies och sen vaknat upp?
    Vilken forskning har fått döda djur att reagera på någonting?
    Folk dödförklarades förr av misstag pga. bristande kunskap
    Nej man dör inte av rabies, jag syftade på vissa zombiefilmer där "zombieviruset" är ett utvecklat rabiesvirus.
    Ryssland gjorde sådana forskningar både med hundar ock apor på 50 eller 60 talet. Finns upplagt på nätet också, orkar inte leta upp det nu.
    Ja folk dödsförklarades förr p.g.a misstag, men har även gjorts så idag då man inte vetat att de fått extremt muskelavslappnande gifter (likt voodoon).
  • Kimona
    Obsidiana skrev 2011-04-19 15:34:06 följande:
    Smak, känsel etc. är ju bara nerver som stimuleras och skickar elektriska impulser till hjärnan (eller? Det var ett tag sedan jag läste biologi) så det borde inte vara omöjligt att stimulera sinnen hos döda varelser, i alla fall om de inte varit döda för länge.
    Jag tror att just sådana historier som folk som vaknar i sina gravar på grund av att doktorer felaktigt dödförklarat dem samt folk som förgiftats och därmed verkat döda men sedan vaknat upp har gett upphov till rapporter om zombies. Jag tror inte att det finns "riktiga" zombies.
    Ja tydligen kan man ju betala extra för att installera telefon och syrgastuber i moderna mausoleum i USA xD utifall att...
  • Rundown
    Popov skrev 2011-04-19 17:11:42 följande:
    Nej, men det är dokumenterat
    Fast nu skrev du ju att det var ett dokumenterat bevis, har du ändrat dig alltså? Eller har du en annan definition på ordet "bevis" än vi andra kanske?
  • bastardized

Vänta nu lite här, finns det alltså vuxna personer i vårt upplysta samhälle som 2011 tror på fullt allvar att det finns Zombies?

• Modesty Blaise
    bastardized skrev 2011-04-19 17:21:32 följande:
    Vänta nu lite här, finns det alltså vuxna personer i vårt upplysta samhälle som 2011 tror på fullt allvar att det finns Zombies?
    Bara på Familjeliv.
  • Kimona
    Det finns zombie-överlevnadskurser överallt i Sverige xD kostar runt tusenlappen
  • Rundown
    Jesus, som det beskrivs i bibeln, var väl tekniskt sett en Zombie? Rätt många tror ju att han fanns på riktigt och att han uppväcktes från de döda.
Svar på tråden Finns zombies?