Parniara skrev 2011-04-28 13:02:13 följande:
Jag hör Avents flaskor och det fungerar bra. Jag tror det har mycket med sugteknik att göra om de får i sig luft. Det kanske blir knepigare för dig att få till det både med flaska och bröst eftersom de är lite olika.
Kul att du får till amningen lite bättre, det är ju klart lättare.
Jag försökte igen i tisdags, men lillan bara skriker och vill inte alls ha bröstet i munnen. Men man kanske har tur en dag och vi får till det.
Ja de här stackarna kör tre tekniker nu, amning, flaska och napp. Men det funkar bra tycker jag beroende på hur pigga de är. Efter som vi har tvillingar så är det ju ofta så att ma nväcker den ena för att mata båda när en är hungrig och det är kalrt att den som inte själv bestämt sig för att äta har lite längre startsträcka och lite svårare att hitta tekniken. en får tjejen i sig mer luft för hon är glupsk och äter i ett rasande tempo för en sån liten tjej.
Jag tänker om hon skriker vid bröstet, det kan inte vara så att hon har svamp? Mina hade mycket svårare med greppet när de var svampiga, men de (och jag) hade ordentliga infektioner... Prova att lägg atill amningen i dubbelamnignsposition någon gång också, dvs från sidan så att hon ligger udner din arm, mina har mycket lättare att få tag så om man samtidigt trycker ihop bröstet lite.