Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
Ser ut som att vi får åka hem ikväll!! :) återkommer med bild då :)
Ser ut som att vi får åka hem ikväll!! :) återkommer med bild då :)
Snälla, inga BF-listor här... Blir så segt att ta sig igenom tråden sen :)
Fröken Hanna!? Är du med här? :)
Jag tror bara det är vi :) och så hoppas vi att la vie en rose gör oss sällskap snart ;)
Vår tjej föddes den 16... Skulle kommit 9 maj så 23 dar för tidigt. Vilket datum blev det för er och hur mycket tidigare blev det?
Vet du vad det sjuka är... Vi har också bestämt oss för att hon får heta Agnes!!!
Vad vägde din tjej när hon föddes? vår vägde 2620 men gick ner till 2370 innan hemfärd, två dar senare låg hon kvar på samma så vi får se vad vågen säger på onsdag då vi får hembesök av BVC.
Funkar allt som det ska annars?? :)
Skönt att allt funkar för er!
Jo vi får också väcka lillfian var tredje timme, var fjärde på natten tyckte BVC, ibland men inte tillräckligt ofta begär hon på mat själv. Skiter som en hel karl gör hon ;) så mat får hon i sig iaf ;)
På dagarna sover hon som en stock, på nätterna är hon vaken mer och kan knappt ligga själv ibland. Är precis som att hon inte tycker om att bli lämnad ensam när det är mörkt och tyst!
Min Agnes tycker om att åka vagn, det har inte protesterats hittills iaf ;)
Men så sover hon ju också hela tiden!
Har du en bärsele eller sjal? Prova om det funkar bättre under promenaderna!? Jag har satt henne i bärselen en gång och det gick väl sådär... Ska prova lite varje dag nu så hon vänjer sig :)
Idag får vi hembesök av BVC, ska bli spännande att se vad snuttan väger nu! Det känns som att hon lagt på sig lite iaf!
Natalieh: välkommen hit! Vad skönt att du har en positiv upplevelse av din förlossning! :)
Här hann man inte riktigt förbereda sig mentalt men kan tänka mig att det i vilket fall tar ett tag att fatta att vi blivit föräldrar! :)
Funkar allt bra för er?
Skalbagge: grattis till lille Edvin!! Å välkommen hit! :)
Här sitter jag i sängen med en liten tjej med misstänkt magknip :/
Hon får såna "utbrott" och skriker i Höganäs sky i nån minut sen tystnar hon tvärt. Ibland lyckas jag få henne att ta nappen men det nöjer hon sig med i Max fem min.
Nu har hon somnat i min famn och jag vet inte om jag vågar lägga henne ifrån mig för då kanske hon börjar igen... He he...
Ska till BVC i em så jag ska kolla med ssk om hon tror att det är magknip eller det kanske bara är så att Snuttan är social av sig och vill va nära sin mamsi ;)
Grattis mammaE2011!!!
Kottemor! Det låter helt underbart! Ska också börja unna mig mer tupplurar tillsammans med Snuttan!
Var hos BVC igår och lillan hade gått upp 210 gram så nu väger hon stadiga 2950 och har växt hela 2 cm så 49 lång nu, snart passar alla 50-kläder ;)
Själv var jag hos ssk för koll av blodtrycket idag, det ligger fortfarande högt tyvärr... Hur är det med dig Fröken Hanna?
Fick även plåstra om snittet lite då det gått upp en aning i ena sidan... Men annars är det bra! ;)
Har 6 envisa kilon kvar som typ sitter som berget! Men man har ju hela livet på sig!!! :D
Amning och sömn funkar bra här! Hon är lite missnöjd när hon är vaken, nöjer sig inte med att ligga själv utan vill vara uppe helst hos mig hela tiden! Men tydligen kunde de ha en sån period vid ca tre veckors ålder!