Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Fröken Hanna: bor du långt från Ullared? Jag har köpt både bh, linnen och kortärmade tröjor där, självklart till vettiga priser :) de är väl inte världens mest spännande men funktionsdugliga!

Jag fick strikta order av BM på bb att kolla blodtrycket två ggr per vecka på vc! Nu har vi dragit ner det till en gång i veckan. Sist var trycket fortfarande högt så jag får fortsätta med medicinen en gång om dan.
    Snittet ska jag på återbesök i juni men det har börjat klia (läkningen) och då märkte jag att ena sidan var lite öm, röd och lite varig. Därför passade jag på att visa ssk när jag ändå var där :) man måste ju få valuta för pengarna ;)

Det där med att va dålig i magen känner jag inte igen, för mig är det snarare tvärt om så jag funderar på att köpa nåt lactulos-aktigt!

• Fröken Löken

Okej, nej jag förstår att du inte vill ge dig dit, det hade inte jag heller velat, skickade bud med min mamma häromdan ;)
    Du får väl muta nån att köra dit åt dig istället! :D

Mitt tryck låg högt även vid hemgång så det är väl därför. Och tur är väl det eftersom det inte gått ner :/
    en kompis till mig som också fick hf sa att det tog ett år för henne att bli normal igen, det var inte förrän hon gick ner i vikt som hon började må bra, då var hon inte jättestor, kanske 20 kg övervikt. Sen har hon pco oxå så det kan kanske påverka endel.

Nej nu tar jag en dag i sänder och försöker att inte stressa och ställa krav på mig själv för nu vill jag bli frisk!

En annan sak som jag undrar, ni som oxå snittats, har ni nån känsel på magen runt såret? Det har inte jag. Ska det va så?

• Fröken Löken

Tror detta är den senaste listan! :)

Lista över nyfödda:

Fröken Hanna - Agnes, född 9 april (BF 6 maj) 2260g, 46 cm.

Fröken Löken - Agnes, född 16 april (BF 9 maj) 2620g, 47 cm

natalieh - Kingston, född 26 april ( BF 20 maj) 3205g, 49 cm.

Skalbagge- Edvin, född 30 april (BF 2 maj) 3280 g, 49 cm

Mary - Namnlös, född 1 maj (BF 7 maj) 3510g, 51 cm.

Cassie - Teo, född 2a maj (BF 9 maj) 3 760 gr, 50 cm

Kottemor- Oscar, född 5 maj (BF 25 maj) 3100g, 50cm.

Down under - Keylah, född 9 Maj (BF 9 Maj) 3540g, 49 cm.
  • Fröken Löken

Sarasessi; grattis till lille Edvin!

Idag har vi varit hos en kompis som hobbyfotar och tagit bilder på Lillsessan! Så himla fina!!! Vi är skitnöjda och lillan var så snäll hela tiden (nästan)! Ska lägga upp nån när vi fått dem :)
    Nu är hon helt utslagen, fick för en gång skull väcka henne för matning efter nästan fem timmar!!! Sen däckade hon igen ;)

Nu ligger vi alla i soffan och ser fram emot att se Sverige ta VM-guld!! :)

• Fröken Löken

Vi har använt napp till Agnes sen den dagen vi åkte hem från bb... Hon är inte överförtjust i den men med lite trugande så ;) jag märker oftast om hon bara är snuttig eller vill ha mer mat.
    Ett tips jag fick av en vän var att skaffa en sån napp för prematura barn om det inte funkade med vanlig, det hjälpte på hennes pojk!
    Agnes gillar oxå MAM bäst, men bara de som är vita i sugdelen, de gula tar hon inte, likaså esska vägrar hon! Så det kan va! vår amning flyter på och jag vet inte om det är så att sessan redan fått rutiner eller om det har sammanfallit så på senaste tiden men hon har somnat runt tio, elva på kvällen, sovit till tvåtiden och velat ha mat och sen somnat om till sextiden... Sen har hon en vakenperiod för att sen sova en eller flera längre stunder på dagen och sen vara vaken lite mer på kvällen igen. Har era något mönster än?
    Har inget babygym än men tror att det är dags att fixa ett för Agnes börjar bli väldigt nyfiken! har ni funderat på det? :)

Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)