Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
Skickar många styrkekramar till er Kottemor! Tråkigt men ni kommer att ta er igenom detta!!
Skickar många styrkekramar till er Kottemor! Tråkigt men ni kommer att ta er igenom detta!!
Idag har vi varit på dop hos ett par kompisar och både dopbarnet och Agnes skötte sig exemplariskt! :)
Så slog det mig, hur har ni tänkt göra? Dop eller namngivning eller ingenting?? :)
Vi ska ha namnfest för Agnes på hennes tremånadersdag å allt! Inget formellt med ceremoni å så utan mer ett välkomnande till världen! Öppet hus för släkt å vänner å så kommer vi att bjuda på pastasallad och sen tårta å kaffe! :)
Här har ni vår lilla midsommartjej!! :) Dock var kransen inte så populär så den åkte snabbt av igen, därav hennes förskräckta min! ;)
Kottemor! Det är så gripande att läsa! Jag önskar er verkligen all lycka och hoppas att lillkillen snart mår bättre!
Uppdatera gärna om du orkar!
Än fler stärkande kramar till er!!!!
Misswiren! Så fina ni är! :)
Agnes är också otroligt stark i nacken och har varit det hela tiden! Vi har inte heller henne på mage så mycket då hon inte heller är så förtjust i det.
Agnes har också ungefär samma sov-tider :) jag trodde vi skulle ha mycket mer jobbigt på nätterna men peppar, peppar...
Läser just nu "barnaboken" av anna Wahlgren, mest för att se vad det är alla pratar om och sen kunna hämta godbitarna om det skulle behövas! Har mamma-vänner som lovordar hennes "sova hela natten"-kur!
Så länge Agnes sover okej tänker jag inte använda nån metod eller så... Vill mest bara reka hur hon tänker den där kvinnan. Dessutom hade jag nog inte klarat köra en sån kur, är alldeles för spontan och slapphänt för det! Ha ha!!
Men i det jag läst nu finns det små tips och råd att ta fasta på, inte bara när det gäller sovandet uran överlag när det kommer till mammaskap! Men det är verkligen en idiotsäker handledning i hur man sköter ett barn, och så tröga är vi väl inte nån av oss att vi måste ha en handbok för att ta hand om våra små liv!? ;)
Det är väl min lärarsida som vill ha metoder... Jag älskar att läsa om olika sätt att ta sig till samma mål! Men som jag sa innan så endast läser jag boken för att se vad det är alla pratar om och jag säger också att den är helt idiotsäker! Med det menar jag att det står saker som ex ge ditt barn mat, byt blöja på ditt barn osv... Och det vet man ju redan!? Här funkar det kanon med sömnen så jag tänker inte göra nåt åt det... Men det var för att mina mamma-vänner lovordade sova hela natten kuren som jag blev nyfiken! Nu har de barn som är födda januari och februari.
Skalbagge! Jag har också beställt välkomstpaketet från goboken! Spännande att se om det uppskattas! :)
Har även beställt från lilla svalan (hette det så?) där fick man lilla barnkammarboken och en musikmobil som välkomstgåva! Alltid uppskattat! Barnkammarböckerna är jättebra tycker jag och det är bra att det är cd till så kan barnet både titta i boken samtidigt som man lyssnar. På alla förskolor jag har jobbat på har dessa varit nästintill utslitna! :)