• Anonym (chattsugen)

Tips på bra chattar?

Jag började surfa på nätet 1995 och redan då fanns det ett antal chattar som var intressanta. På den tiden var det mest vanliga chattar där man kunde prata med folk om allt mellan himmel och jord. Naturligtvis pratades det sex på sådana chattar också.

Men nu så finns det nästan inga sådana kvar. En av de bästa och mest välbesökta var ju Aftonbladets egen chat som de lade ner med hänvisning till att pedofiler raggade offer där bla. Sådant är ju naturligtvis beklagligt och om så var fallet är det naturligtvis ingenting som vanligt folk önskar förekom.

Nu undrar man om det var lite grann nyhetens behag i slutet på 90-talet det där med att chatta eller finns det fortfarande chattar kvar där folk pratar om vanliga saker men där man även kan prata om lite erotiska saker. Jag saknar ibland spänningen man upplevde när man kunde prata lite snuskigt med en helt främmande människa utan att behöva bry sig om det kändes pinsamt eller inte att dela lite intima saker.

Så någon som kan tipsa om en bra chat?

• Svar på tråden Tips på bra chattar?
  • Skeptisk42

Ok, den måste jag ta och kolla in ikväll då.

• BellaBellaBella

chatstep.com kan vara trevlig. Det finns svenska rum. Men visst saknar man aftonbladets chat...

• Anonym (M.)
    Anonym (chattis) skrev 2018-03-27 23:02:33 följande:

Ok, men finns det INGEN chatt som inte handlar om sex?

Det undrar jag också. Det kvittar snart vilken chatt man går in på, så kommer det nästan på en gång inviter till sex. Usch, jag är så less på det.
  • Anonym (chattis)
    Anonym (M.) skrev 2018-03-28 13:00:08 följande:
    Det undrar jag också. Det kvittar snart vilken chatt man går in på, så kommer det nästan på en gång inviter till sex. Usch, jag är så less på det.
    Ja jag med! Jättetrött på det... Jag gick in på den ovannämnda linkclub, där var förvisso några som diskuterade ickesexuella ämnen, men samtidigt var där personer som frågade om sex o liknande.
  • Anonym (M.)
    Anonym (chattis) skrev 2018-03-28 13:39:45 följande:

Ja jag med! Jättetrött på det... Jag gick in på den ovannämnda linkclub, där var förvisso några som diskuterade ickesexuella ämnen, men samtidigt var där personer som frågade om sex o liknande.

Det är så synd att det nästan alltid ska sluta med sexinviter. Men det verkar praktiskt taget omöjligt att hitta någon chatt utan det, tyvärr. Facebook och Wordfeud likaså, inte ens där går det att undvika sexinviter. Så tröttsamt.
  • Anonym (chattis)
    Anonym (M.) skrev 2018-03-28 14:06:02 följande:
    Det är så synd att det nästan alltid ska sluta med sexinviter. Men det verkar praktiskt taget omöjligt att hitta någon chatt utan det, tyvärr. Facebook och Wordfeud likaså, inte ens där går det att undvika sexinviter. Så tröttsamt.
    Ja det är tråkigt. På Wordfeud är det tydligt även för mig som är man att när jag började spela där för ca 6 år sedan så var där fler kvinnor än män, medan det nu nästan bara är män som jag får på random-funktionen. Antar att vissa män började för ett tag sedan inse att de kunde ragga även på Wordfeud och komma med sexinviter,  och att nu har kvinnorna tröttnat och flytt därifrån?

Som tur är så kan man på anonyma chatter dra därifrån utan att nån vet vem man är.
  • Anonym (M.)
    Anonym (chattis) skrev 2018-03-28 14:41:26 följande:

Ja det är tråkigt. På Wordfeud är det tydligt även för mig som är man att när jag började spela där för ca 6 år sedan så var där fler kvinnor än män, medan det nu nästan bara är män som jag får på random-funktionen. Antar att vissa män började för ett tag sedan inse att de kunde ragga även på Wordfeud och komma med sexinviter,  och att nu har kvinnorna tröttnat och flytt därifrån?

Som tur är så kan man på anonyma chatter dra därifrån utan att nån vet vem man är.

Vi får starta upp en ny chatt, en utan sexinviter :))
  • KimLinnefeldt

IX är bra men det går inte att viska om man inte betalar (dyrt).

Lustens Hus är trevlig och gratis, men inte så jättemycket folk och en del tomprat. 

• Anonym (chattis)
    Anonym (M.) skrev 2018-03-28 14:46:53 följande:
    Vi får starta upp en ny chatt, en utan sexinviter :))
    Ja det borde vi göra! :) Jag är ju programmerare dessutom så det borde inte vara alltför svårt att bygga en. Men sen är frågan hur man håller den rumsren... Kanske ett inbyggt filter som gör att man får varningar om man skriver vissa ord?
  • SG Eng
    Anonym (chattis) skrev 2018-03-28 18:04:03 följande:

Ja det borde vi göra! :) Jag är ju programmerare dessutom så det borde inte vara alltför svårt att bygga en. Men sen är frågan hur man håller den rumsren... Kanske ett inbyggt filter som gör att man får varningar om man skriver vissa ord?

Det lär man sig att komma runt.

"Är det någon som har slem i rören?. Jag kommer gärna förbi och rensar både bakre och främre röret"
  • Anonym (chattis)
    SG Eng skrev 2018-03-28 18:10:35 följande:
    Det lär man sig att komma runt.

"Är det någon som har slem i rören?. Jag kommer gärna förbi och rensar både bakre och främre röret"
    Ok då... i stället får de övning i att hitta på mer finurliga sexrepliker.

Enda sättet är väl kanske att ha en lättåtkomlig blocka-knapp.
  • Anonym (M.)
    Anonym (chattis) skrev 2018-03-28 18:04:03 följande:

Låter ju jättebra att du är programerare, det är inte jag kan jag säga. Men jag har en skaplig fantasi, så vi får klura ut något bra. Önskar dig en Glad Påsk!
  • Anonym (M.)
    Anonym (M.) skrev 2018-03-29 12:19:43 följande:

Låter ju jättebra att du är programerare, det är inte jag kan jag säga. Men jag har en skaplig fantasi, så vi får klura ut något bra. Önskar dig en Glad Påsk!

Programmerare
  • Skeptisk42

Men är det inte det anonyma sexpratet man är ute efter?

Väder och vind kan man snacka om på jobbet.

Vill man prata bilar finns speciella forum för.

Kravlöst sexsnack finns väldigt få forum för.

• AmandaPryd

Jo håller med om att det är svårt att hitta seriösa chattrum. Har dock stött på ett. Mina kids och min man brukar hänga där och jag också ibland...Heter Chattrummet_chatroom. Inget elakt snack och inget grovt sexpratObestämd

• Anonym (chattis)
    AmandaPryd skrev 2018-09-15 22:38:51 följande:

Jo håller med om att det är svårt att hitta seriösa chattrum. Har dock stött på ett. Mina kids och min man brukar hänga där och jag också ibland...Heter Chattrummet_chatroom. Inget elakt snack och inget grovt sexpratObestämd

Det verkar ju inte vara nån aktivitet där nästan.
Svar på tråden Tips på bra chattar?