• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • Busan10

turlid70 grattis och välkommen hit!
    var det 2dagars eller 5dagars embryo? jag plussade på rd5 med 5dagars odlat.

• EttLitetPyre

Hej alla blivande mammor :) hoppar gärna in i tråden då vi nu lyckats bli gravida på vår 2:a IVF (korta metoden). Första IVFn slutade i tidigt mf, bara två dagar efter jag testat positivt. Men nu är jag i v 8 (går in i vecka 9 på tisdag) och allt verkar gå toppen :) känner ju igen några av er från vår IVF-tråd! Den 31:a maj är det dags för vul. Ska bli såå spännande! Jag har BF 2/1-12 :)

• NinaNypon

Hej!

Får jag vara med här? Jag plussade efter vår första IVF och har räknat ut att jag är i vecka 7 (6+5) med BF 10/1-2012.

Jag redan en dotter som fyller tre om några månader (Tack gode gud för att hon finns!) och hon kom till utan några som helst problem. - Andra månaden som jag och min sambo försökte så blev jag gravid.

Nu håller jag på att gå under av oro för missfall. Sitter just nu och har lite mensvärks-känningar. Har dessutom läst att det är mindre risk för missfall om man mår illa - och jag mår ju inte ett dugg illa! När jag var gravid med min dotter mådde jag illa fram till ung. vecka 11-12, men kommer inte ihåg när det började.

Det är verkligen döden att gå igenom det här. Trodde att allt skulle vara frid, fröjd och lycka efter plusset, men oron fortsätter ju bara. Är så vansinnigt rädd för att det här ska gå åt skogen. Förstår inte hur jag ska orka gå igenom det här fler gånger.

..och långt där borta hägrar vecka 12.

• Myggan01

Fick ett tips av en vän som nyligt har fått barn, om ni som jag håller på att dö när ni nyser dvs att det hugger till i tjejmagen, så sa hon att knipa ihop benen hjälper vid nys attacken:)

• SinnerSaint

Myggan: Ah, jag gör så eller typ trycker på magen eller vad man säger. Hplätt upp benen vet precis vilken känsla du menar mår du något bättre?

• turlid70
    htsny2001 skrev 2011-05-22 15:42:51 följande:
    turlid70: Grattis till "+"!!!!! Jag har plussat på RD8.
    Tack! Det var tidigt.
    Busan10 skrev 2011-05-22 20:17:57 följande:
    turlid70 grattis och välkommen hit!
    var det 2dagars eller 5dagars embryo? jag plussade på rd5 med 5dagars odlat.
    Tack! Det var 2dagars jag fick tillbaka. Tidigare fick jag också 2dagars på ET och 2, 5 och 6dagars på FET, men som sagt det blev inte ens ett plus nån gång.
  • turlid70
    Myggan01 skrev 2011-05-23 16:11:15 följande:
    Fick ett tips av en vän som nyligt har fått barn, om ni som jag håller på att dö när ni nyser dvs att det hugger till i tjejmagen, så sa hon att knipa ihop benen hjälper vid nys attacken:)
    Bra tips! Jag brukar knipa näsan strax innan nysen kommer och det går över oftast.
  • phillie12

Hej och välkomna alla nya! Och framförallt GRATTIS!
    Har inte ens tänkt på att man kan göra så vid nysningar! Vilka bra tips, fast det gör ofs inte ont längre, jag nyser så ofta! ;)

Jag måste bara fråga: Är det någon som använder crinone? Hur fasiken ska de kunna göra VUL när det är helt förstoppat av crinone där nere? Funderar på att sluta bara så det kan försvinna lagom till VUL, men vågar inte...

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • htsny2001

Phillie10: jag använder crinone. Ska använda den tills VUL och kanske till v 11-12. Har gört det innan, vill inte riskera sluta med den och förstöra nåt. Jag tror att dem på VUL är vana med allt, så det ska inte vara problem.

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan