• oOOo  oOOo

Klär pojken i kläning

Filoso Fisken skrev 2011-04-29 11:05:57 följande:
    Jag sa ju just det, det är inget problem med att raka av det om man känner att det faktiskt är bättre så. Ett barn som t.ex. mår jättedåligt och blir ledsen av borstar som fastnar i det trassliga håret, kanske faktiskt får det bättre med snagg. 
    Det var därför jag skrev mot barnets vilja. Då tror jag faktiskt soc hade blivit inresserade. Om en mamma rakar huvudet på sin dotter mot hennes vilja.
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 11:05:57 följande:
    Att vissa tycker att barn inte ska få vara nakna på stränder kan jag hålla med om är fel. Men att inte få vara naken i skolan och liknande är helt enkelt något som inte är okej. Fråga mig inte varför, men så är det. 
    Det är så av samma anledning som andra klädnormer. Varför accepterar du den normen men inte andra?
  • oOOo  oOOo
    Anonym (en 3-årings mor) skrev 2011-04-29 11:25:57 följande:
     De flesta normala 3-åringar vet vad de vill och ser till att få sin vilja igenom. Om de absolut inte vill ha på sig ett visst plagg är det bara att ge upp. Även om du lyckas få på kläderna åker de av lika snabbt. 
    Så du säger att hela detta problemet med att pojkar som inte får ha klänning egentligen inte finns eftersom det inte går att styra över. Vill de inte ha byxor kommer de ta av sig byxorna oavsett vad man gör. 

Det betyder alltså att alla normala 3-åringar har precis de kläder på sig som de själva vill redan idag. 
  • oOOo  oOOo
    Candelavern skrev 2011-04-29 11:44:33 följande:
    Köps inte kläderna hem kan de heller inte ta dem på sig.Om man inte tycker det är ok att låta ungen välja kommer man ju inte köpa en klänning till pojken heller när han säger att han vill ha en.
    Men vad är problemet då? Han tar ju inte på sig något om han inte vill ändå. Så det förekommer ju inget tvång.
  • oOOo  oOOo
    gumtree skrev 2011-04-29 12:30:33 följande:
    Och varför vågar så många "anti-genus-tjafsare" inte stå för sina åsikter utan gömmer sig bakom anonymiteten? 
    Hur oanonym är du?

Tittar man i den profil står det

"Jag är en 34-årig Göteborgare som bor ihop med min man, vår ettåriga dotter och våra två katter! "

I princip alla här inne är anonyma...
  • oOOo  oOOo
    Lilysmamma skrev 2011-04-29 12:37:12 följande:
    Men skämtar du? Ringde du till soc om detta? Du tror inte dom har fullt upp med barn som utnyttjas sexeltt och misshandlas?? Jösses människa.
    Tydligen tyckte soc det var allvarligt nog att starta en utredning så det var nog inte så dumt trots allt.
  • oOOo  oOOo
    gumtree skrev 2011-04-29 12:36:55 följande:
    Hur var det svar på min fråga? För övrigt vet jag mycket väl vad det står i min presentation
    Alla är i princip anonyma, så frågan var felställd eftersom den byggde på en felaktig premiss.
  • oOOo  oOOo
    Lilysmamma skrev 2011-04-29 12:41:45 följande:
    Tvivlar jag starkt på.
    Om du tvivlar på vad som står i TS, vad använder du då som diskussionsunderlag? Dina egna påhitt?
  • oOOo  oOOo
    Anonym skrev 2011-04-29 12:44:07 följande:
    Det säger ingenting alls, soc är skyldiga att starta en utredning och ta en titt på alla ärenden som kommer in, men däremot kan dom lika snabbt lägga ner dom, vilket är vad som lär hända här.

Det enda ts har åstadkommit genom att gå till soc är att faktiskt få både mor och son att må dåligt (det som hon ju säger att hon inte vill)
    samt
    ta tid från ärenden där faktiskt barn mår dåligt.

Och allt detta för att ts uppenbarligen lider av en rejäl skopa moralpanik.
    Jag önskar hon hade hanterat den på ett bättre sätt än att ta ut det på den här familjen.
    Fast det är ju bara spekulationer från din sida.
  • oOOo  oOOo
    Jomppelina skrev 2011-04-29 12:46:19 följande:
     En genusneutral baskollektion ut på marknaden NU! TACK!! 
    Det finns väl redan. PoP är väl ganska neutrala.
  • oOOo  oOOo
    Candelavern skrev 2011-04-29 13:25:56 följande:
    Nej, så varför anmäla?
    Det får du fråga TS om.

Nu gällde det hurvida man kunde se det som ett problem med klänning på pojkar rent generellt, vilket man ju inte kan om det nu är så att det är omöjligt att tvinga barn att ha på kläder de inte vill. Ett ickeproblem således.
Svar på tråden Klär pojken i kläning