• 79a

Januaribebis 2012

Hej

BF 5/1-2012

Mitt tredje barn och sambons andra. Tillsammans får vi alltså fyra.

Fyra ungar blir plötsligt Större bil, Jobbigare för den som ska vara barnvakt, Återigen blöjbarn och hålla stenkoll.
    Mina barn är sedan tidigare 11 och 7 så de sköter ju sig själva ganska bra. Sambons är 4 och har precis börjat bli mer självständig och klara toalett m.m.

Så varför ger man sig in i detta igen??? Jo för att man bara måste få uppleva det En gång till, annars skulle jag nog ångra mig nå så fruktansvärt den dag det är försent.

Förövrigt är jag i vecka 6, är små grinig, gråtfärdig och lätt illamående. Vill äta hamburgare hela tiden! Brösten växer och ömmar som tusan.

Nån mer här som blir tre eller fyra barnsförälder?

Kram till er alla

• 79a

"chicopico"- Vad roligt , grattis!

Har du märkt av om det syns tidigare på dig? Jag känner mig redan så pluffsig. Första barnet synstes inget förrän v 15-17

• 79a
    curiosa skrev 2011-05-12 11:12:49 följande:
    Hej
    Jag väntar mitt tredje (pv första)
    Mina stora är 11 och snart 9 så jag undrar oxå vad det är jag ger mig in på med vaknätter, blöjbyten och allt där till. Och sen eftersom ålderskillnaden blir så stor så vet jag redan nu att jag vill ha två så att de får riktiga syskon (fast att de stora är riktiga så kommer de ju inte ha lika mkt gemensamt eftersom det skiljer så många år)
    Kommer ju inte ens ihåg hur det var att vara gravid eftersom det var så längesen men samtidgt så är det helt underbart.
    Ömma bröst är nog det enda jag har just nu, yrsel kommer och går samma som illamåendet.
    v6 (bf 6/1)
    Känner samma här. Hur kommer de stora barnen att känna när det blir ett heltidsboede syskon som de bara får se varannan vecka? Men samtidigt kanske man också känner sig mer som en hel familj istället för två familjer som försöker leva tillsammans
    Man kommer säkert vara mycket tröttare den här gången än när man var 20

Nån mer än jag som blir helt yr emellanåt?
  • 79a
    curiosa skrev 2011-05-13 08:31:31 följande:
    Yr blev jag mkt i helgen men det har lagt sig nu. Var yr hela graviditeten med dottern och blev sjukskriven typ hela då oxå för att jag inte kunde ta mig till jobbet.

Jag vet inte men jag känner en helt annan energi till att ta hand om en liten, vara gravid mm. man är mognare nu och blivande pappan vill inget hellre än att ha barnet så han kommer att vara så mycket mera delaktig än vad den förra var.
    Kanske kan erkänna så här i efterhand att jag/vi var för unga då....
    Vill bara att veckorna skall gå så att man får se att allt är bra.
    Jo det är sant. Jag har en helt annan ro nu och kommer att trivas mycket bättre med att vara hemma med bebisen. Och som sagt mycket mognare
    Men jag har vääääldigt svårt att komma upp på mornarna...och då tänker jag hur det ska gå när bebis inte vill sova och stora barn ändå ska till skolan...haha jaja den dagen den sorgen.

Har också en sambo nu som vill med på allt och vara lika delaktig som jag. Det känns fantastiskt.
  • 79a

Hoppas allt går bra för er som ska in på kontroll. 

Eftersom det finns så mycket risker i början så väntade vi ganska länge både med att göra testet och väntar med att skriva in oss hos BM. Känns faktiskt ganska skönt...Jag har varit med tidigare om att man testat tidigt och sedan fått missfall vilket tar hårt och andra gånger då man inte testat men känt sig gravid...när mensen sedan ändå kom så tog man det bara som en vanlig mens vilket var ganska skönt.

Nu testade vi när jag gått över 9 dagar. Väntan blev inte så lång och jobbig i början när det inte händer så mycket och när riskerna är ganska höga.

Fast ändå känns det ganska långt till vecka 12 när allt blir lugnare

• 79a

Tips mot trög mage och hemorojder???? Inget trevligt ämne men ändock en sanning och ett problem

• 79a

Idag vill jag bara vara kvar hemma o sova....men nej iväg med barnen till skolan, jobba till kl 6, skjutsa till judo ikväll.

Igår åkte jag buss från Marieberg (örebro) till stan och det var min värsta resa nånsin. Krokiga vägar, varmt i bussen och massa parfymlukter. Blä!!! Luktkänsligheten börjar komma.
    Häromdagen stod jag och gnällde när jag snöt mig för att lambi-pappret luktade bajs, köpte annat papper och det luktade inget alls. skumt.

• 79a

idag ska jag föressten bli blondare och måla naglarna militärgröna. Måste kompensera upp känslan av att vara alldeles färglös och lönnfet
    Önskar er en fantastisk dag, unna er något fint

• 79a

Jag tycker att jag plötsligt är mycket piggare, har mer energi Dessutom har svullnaden eller tjockiskänslan om magen försvunnit. Jag vaknar dock på nätterna av att det gör så sjukt ont i brösten när jag rör mig.

Tyvärr känner jag redan av att det gör ont bak i svanken, i bäckenet eller fogarna antar jag...Hade problem där med tidigare graviditeter.
    Lägger jag mig ner på rygg eller lutar mig bakåt så kan jag liksom inte lyfta på benen då det hugger där bak.

Nån som vet vad man kan göra åt sånt?

7+0 idag

Svar på tråden Januaribebis 2012