• 79a

Januaribebis 2012

idag glömde jag nästan bort att jag var gravid, tills jag inte hade ätit på 8 timmar och höll på att svimma o kräkas. Tur att man kunde trycka en ica-pizza snabbt

• 79a

Välkommen alla nya.

imorgon är det hälsokontroll med sambon

v 7+5

• 79a
    roxylady skrev 2011-05-24 22:30:17 följande:
    Oj så tidigt? Det får man inte här.. jag har min inskrivning 4/7 först.. då är jag ju i v11. Men ska på hälsosamtal och få massor av råd hos dem imorgon.
    haha menade samma Hälsosamtal...inga kontroller. Jag är lite trött
  • 79a

paet - jag har fått två barn tidigare men jag minns inte riktigt...Jag antar att man får möjlighet att lära känna barnmorskan lite

• 79a
    roxylady skrev 2011-05-24 22:55:19 följande:
    Okej :) Ja men precis och det är ju aldrig fel :) Men har dina symptom gått ned sig helt totalt dina tidigare graviditeter nån dag till och från ibland? Jag har inte haft den där ritkiga molvärken på över ett dygn nu.
    Jo det har gått upp och ned. Det är precis som växtvärk som kommer och går. kroppen vänjer ju sig också allt eftersom livmodern växer och då gör det mindre ont periodvis.

Jag har också märkt att jag nu börjar känna mig mindre svullen. Så första känslan av att magen växer kan lägga sig då det mest är ämnesomsättningen som spökar. Sedan kommer riktiga bebismagen
  • 79a
    Cvb skrev 2011-05-25 13:49:46 följande:
    På första hälsosamtalet, bör fadern vara med då ? Är det hälsofrågor och dylikt till honom med ?  :)

- Jag funderar på att göra ett vul/ul privat, för att se den lille. Någon som vet en bra person, helst kvinna i Sundsvallsområdet ? :)
    Min sambo fick också fylla i papper om alkoholvanor. Jag vill att han ska vara med på alla möten och det vill han med. Känns bra att han är lika delaktig där som jag. Som han sa själv så blir det lite milstolpar för honom och ger en större känsla av att VI är med om detta, inte bara jag som ändå känner allt inom mig och därmed mer naturligt vänjer mig vid känslan.

Det är också bra att han kan ställa de frågor som dyker upp och att han får se vad jag går igenom

v 23 ska vi på infomöte om KUB samt inskrivning
  • 79a

Kan inte sluta äta Kiwi! Shit vad gott det är Läste att det är bra för trög mage också

• 79a
    MaHo89 skrev 2011-05-26 09:59:07 följande:
    Hej igen tjejer..
    Jag var ju bombsäker på ett nytt MA. Förra veckan sa de att de inte såg bra ut, har gått och väntat och väntat, tagit fler prover och gjorde ett andra vul idag.. Idag fick vi se ett pickande hjärta, bf är i slutet av januari istället för början men vad gör det? =)
    Hoppas jag får komma tillbaka i tråden! =)
    Vad roligt Grattis!
  • 79a

imorgon går man in i vecka 9. Midsommarveckan kommer vi att vara v 12, då har vi semester och då ska jag för första gången njuta av att kunna visa magen och berätta om min graviditet

Känns jobbigt just nu att försöka dölja magen hela tiden.

Svar på tråden Januaribebis 2012