• 79a

Januaribebis 2012

Marsätt skrev 2011-05-27 17:53:30 följande:
    Vad många det är som har varit på VUL. Själv får jag vänta tills v. 18 men jag är lugn ändå. Mår ganska bra. Illamåendet är mer sällan, jag har aldrig kräkts på mina nu 3 graviditeter. Brösten ömmar fortfarande men inte lika mycket. Tröttheten ska vi inte ens tala...känns som man har blivit slagen i huvet med något hårt... Min BM ringde i dag och den 10/6 får jag komma på inskrivning, alltså precis 2 veckor idag. Men ser ut som en fet kossa just nu...förstår inte hur jag ska kunna dölja detta längre.. Är ju i v. 8
    Får också vänta...alternativt få ett tidigare UL om vi väljer KUB-test. Ska på info möte om det om två veckor så vi får se om det är något vi vill göra.

Det är min tredje graviditet och min mage håller på att sprängas på kvällarna. Känns som att man håller in magen hela dagen på jobbet och sen när man kommer hem så spänner det så man vill gråta. Jag har gjort stora skjortor till mitt nya mode för att inget ska synas ännu. Det är ganska jobbigt. Har precis gått 8+0.
  • 79a
    Hur får ni magen att fungera som den ska???

Min funkar inte alls nå bra och jag blir så svullen och får ont i tarmarna.

När magen inte funkar känner man sig bara tjock och  äcklig...inte härligt gravid och fin
  • 79a
    erajka skrev 2011-05-30 21:10:17 följande:
    kom på att jag är mycket trött också + att jag blir lätt yr
    Jag blir också väldigt yr, vilket är besvärligt på jobbet...kan ha svårt att hålla koncentrationen och är ibland rädd att man ska ramla ihop om man inte fokuserar bara på dit man är på väg när man går nånstans.

Sen är man väldigt känslosam och svår, haha. Vill helst inte gosa så mycket eftersom jag känner mig tjock och alldeles gasig i magen. Men om mannen går och sätter sig vid datorn så vill jag gråta för att han inte ger mig all uppmärksamhet

Kul tjej!
  • 79a

Jag har fått en liten blödning idag på jobbet. Är i v 9+4. känns väldigt olustigt och läskigt

• 79a

Jag vet att jag fick en liten blödning i samband med mensdatum de första två månaderna med första sonen. Men just nu är jag bara sjukt rädd att det ska börja göra ont och blöda massor...

Känns så konstigt när man ena dagen tyckt att magen blivit så stor och andra dagen är rädd att det plötsligt bara ska vara borta.

• 79a
    bumbi 84 skrev 2011-05-31 19:48:32 följande:
    du har inte ansträngt dig extra? slemhinnorna är ju känsliga nu och kan "spricka"
    Jag vet inte faktiskt man lever ju i sin vardag med barn och heltidsjobb så det är svårt att ta det lugnt. Gick förresten en ordentlig promenad i skogen i lördags men vilade sedan hela söndagen.
  • 79a

Pratade med gyn nyss. De sa precis som du bumbi 84.

Att blodet som kommer är brunaktigt betyder att det är cirka 2 dagar gammalt. Oftast kommer det då från livmodertappen som är känslig under graviditeten. Så har man haft samlag så kan den reagera så och blöda ut efter ett par dagar utan att det är någon fara.

Vi får avvakta och se.

• 79a
    bumbi 84 skrev 2011-05-31 21:46:09 följande:
    Jag ska med på inskrivning i morgon:.-)
    Lycka till Jag ska på inskrivning/KUB-info om en vecka...om blödningen slutar
  • 79a

I natt fick min syster sitt första barn Jag har inte kunnat sova mycket...men åh så spännande

Har inte vågat berätta för henne att vi ska ha en till ännu, tänkte att hon skulle få känna sig speciell och i fokus själv tills barnet kom ut...jag har ju ändå gjort det förut

Men kul med jämnåriga kusiner sedan

• 79a

Kommer fortfarande blod när jag går på toaletten...men inte så mycket...och det är mörkt (levrat) inte färskt. På kvinnokliniken säger de åt mig att vänta...

Känner mig inte alls så gravid längre..har inte ont, bara lite menskänsla i magen men det har man ju haft hela tiden

Usch. Är det någon mer här som upplevt detta och det ändå varit ok?

• 79a

Jag tror jag lämnar den här tråden nu. har ont och blöder. Kommer försöka få en tid för kontroll imorgon. Det värsta är att det gick ända till vecka 9...har hunnit vänja mig vid mage och gjort farmor glad

• 79a

Tack för era fina ord. Men jag tror, pga att det gör ont, att det faktiskt är kört.

Men man får tänka på att det är naturens sätt att ta bort det i tid om något blivit fel på vägen. Önskar bara att det kommit i v 5 istället för v 9...hade varit lättare

Kram

• 79a

I morgon är det jag som ringer o kräver en tid för VUL direkt kl 07.00.

Sedan min blödning i onsdagsnatt har det bara kommit några droppar vid toabesök, ibland aprikosfärgat o ibland brunt.  Jag hade dock mycket ont när jag blödde under natten i onsdags så det känns som missfall. Jag har tappat mycket gravidkänsla  då brösten inte är så ömma men däremot känns magen o livmodern precis ovanför blygdbenet svullen som om jag vore gravid ändå.

Gyn har sagt att det inte är akut och jag får helt enkelt leva i ovisshet tills imorgon. De säger att det inte är säkert att det var missfall eftersom jag blött så lite efter i onsdags.

Har varit en lååång helg med ågest och förvirring.

Jag hänger ändå med lite och läser här för att se hur det går för er andra

Svar på tråden Januaribebis 2012