Inlägg från: Sunflower Sthlm |Visa alla inlägg
  • Sunflower Sthlm

Januaribebis 2012

Hej!

Jag hänger på er här. Är gravid för tredje gången, har haft två utomkvedshavandeskap och är nu äntligen gravid på rätt ställe. Är i vecka 7 och och mår skit rent ut sagt. Är vansinnigt trött, mår konstant illa och magen krånglar. Men vad gör väl det. Glad Efter två utomkveds tar man nästan vad som helst när man äntligen är gravid "på riktigt".

• Sunflower Sthlm
    RaraS skrev 2011-06-09 08:37:28 följande:

Lite nere idag...

Min man måste åka utomlands och jobba i drygt två månader...har misstänkt det ett tag men trodde inte att det skulle bli redan nu! Han åker om en och en halv vecka och kommer tillbaka i slutet av augusti, då är väl jag i typ vecka 20 när han kommer tillbaka.

Nu är det helt klart tid för mig att börja klara mig själv så jag kan ta hand om mig och hunden när han drar! Hoppas-hoppas pyret mår bra medan han är borta så jag inte behöver ta någon sorg själv!

Trist att höra men det ska nog gå bra ska du se! Somrarna går alltid fort så innan du hinner tänka så är han tillbaka. Och tur i oturen att du redan är gravid, tänk om ni inte kunnat försöka på hela sommaren. Tänk vad ledsen du hade varit då. Glad Men jag förstår att det känns jobbigt, helt klart. Kram!
  • Sunflower Sthlm

När brukar den här galna tröttheten gå över, ni som har varit gravida förut? Jag orkar knappt jobba, får ingenting gjort. Och när man dessutom mår illa nästan konstant så är det lite svårt att hantera. Vill hels tinte gå till jobbet alls, men det går ju inte. Är i vecka 6+5 idag.

• Sunflower Sthlm

Idag har jag pratat med min gyn, det är hon som haft hand om mig vid mina två utomkveds och nu även vid de extra kontroller som man måste göra när man blir gravid igen. Fick ju göra vul i vecka 5+2 för att se att det satt på rätt ställe och det gjorde det ju. Men jag är ju fortfarande orolig såklart vilket hon förstod så jag får göra ytterligare ett vul den 20 juni, när jag är i veckan 8+2. Så skönt att ha en så förstående gynekolog.

Och så har jag ringt MVC, ska på inskrivning nästa fredag den 17 juni. Så nu börjar jag så sakteliga förstå att jag faktiskt är gravid. Galet. Glad

• Sunflower Sthlm

Bönan2012:
    Då ligger vi nästan lika, jag har BF 26 jan. Grattis! Glad 

RaraS:
    Glömde ju svara på en del av det du skrev, sorry. Ja, jag håller mig nog hellre här och pratar (och gnäller stundtals), tycker personligen inte att det är helt ok att göra i det X-tråden eftersom de flesta där fortfarande kämpar. Vissa tycker ju att det är ok att prata om sin grav hur mycket som helst där, men för mig känns det inte bra att göra det. Så därför kommer jag att hänga här till och från istället. Glad 

• Sunflower Sthlm
    curiosa skrev 2011-06-13 15:46:34 följande:
    Har sådana problem med min mage så jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.
    Idag fick jag gå från en kurs som egentligen var obligatorisk för att jag fick sån kramp och mådde så dåligt.
    Efter ett toa besök hemma så blev det bättre men inte helt bra och jag vågar ju knappt gå ut för att dte kan hända precis när som helst........
    Jag har också helt absurda problem med min mage men jag har IBS så jag gissar att det är den som spökar. Brukar du ha problem med mage eller tarmar i vanliga fall? Jag har upptäckt att mina kramper kommer om jag inte ätit på länge, alltså om jag är alldeles för hungrig. Då svullnar min mage upp och jag måste akut på toa och när jag väl gjort nummer två så släpper krampen för det mesta. Har du märkt något mönster i ditt magont? I mitt fall har ett mellanmål precis innan jag går och lägger mig blivit ett måste för att inte vakna med kramp mitt i natten. *suck*
  • Sunflower Sthlm
    RaraS skrev 2011-06-14 09:38:11 följande:

Tyvärr hade de inte någon tid veckan innan min semester, när
    jag är i vecka 12, utan jag fick en tid i vecka 11 istället, nästa vecka.
    Sköterskan pratade dessutom om att man inte skulle göra UL i onödan pga
    riskerna men jag fick en tid ändå.

Det där är bara skitsnack enl. alla experter jag har träffat. Ultraljud är bara ljudvågor till skillnad från röntgen som bevisats skadligt (har jag för mig, rätta mig om jag har fel). Alla jag har träffat på div sjukhus och privata kliniker i Stockholm säger samma sak, det är ingen som helst fara för bebisen. Så kör på du! Glad
  • Sunflower Sthlm

RaraS: Jag ska för övrigt också göra tre, plus RUL. Ett för att kolla så det inte var ett nytt X och nummer två som uppföljning. Och sen ska vi göra KUB också.

• Sunflower Sthlm
    Pebbles82 skrev 2011-06-15 10:37:10 följande:
    Jag har lite samma. Vaknar jag mitt i natten måste jag äta för att inte få kramp i tarmarna och inte kunna sova vidare.. :( 
    Fast jag gissar på att det är mitt illamående som börjar vakna till liv på riktigt.. :(  
    Jag har också så, väldigt tröttsamt! Men för mig funkar det att äta precis innan jag går och lägger mig, då klarar sig tarmarna utan kramp hela natten. Skönt!
Svar på tråden Januaribebis 2012