Inlägg från: Sunflower Sthlm |Visa alla inlägg
  • Sunflower Sthlm

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-06-16 11:49:56 följande:
    Fy vad jag mår illa just nu.. undrar om det är fler som mår illa utan att kunna kräkas?? Rynkar på näsan
    Japp, jag också. Har i och för sig inte försökt heller. Känns inte som det kommer att bli bättre om man kräks, men det kanske det blir? Jag mår illa från att jag sätter mig i bilen på morgonen tills jag somnar. Konstant. Men imorgon är det inskrivning hos BM så då får vi se vad hon säger. Förstår inte hur jag ska hålla skenet uppe på jobbet, snart kommer ju nån att fatta att det är nåt med mig eftersom jag knappt får nåt gjort, är inte social för fem öre, kommer sent och går tidigt.. ja, listan kan göras lång. Glad Men imorgon ska jag jobba hemifrån, ska bli sååå skönt!
  • Sunflower Sthlm

Det enda jag har sugen på till lunch idag var Subway, så det var bara att sätta sig i bilen och åka iväg. Man gör man inte för att få i sig lunch överhuvudtaget. Glad

• Sunflower Sthlm

Idag har jag varit på inskrivning hos BM. Skum känsla eftersom jag fortfarande inte riktigt kan tro att jag är gravid. Eller rättare sagt, jag vet ju att jag är gravid men jag kan fortfarande inte riktigt tro att det ska gå vägen den här gången. Men jag har vul på måndag så då kanske det blir mer verkligt. Min BM var iat supertrevlig så det kommer att bli bra. Känns skönt, man vet ju aldrig vad man kan få för tomte. Glad

Ni diskuterade KUB förut. Jag får göra det utan kostnad trots att jag inte fyllt 35, vet inte om det är för att jag bor i Stockholm eller om det hänger ihop med vilken barnmorska jag går till. Ingen aning, men jag tror att alla mina vänner som velat också fått göra KUB gratis.

• Sunflower Sthlm

Vad mycket tråkigt som hänt i tråden, beklagar verkligen!

Själv gjorde jag vul nummer två igår, fick se en plutt på 19 mm med tickande hjärta. Sååå otroligt skönt! Har blivit lite uppskrämd av allt som hänt i tråden måste jag erkänna. Och efter två utomkveds är det extra skönt att veta att ena äggledaren fungerar som den ska. Nu är jag även officiellt förflyttad till MVC och slipper gå på fler kontroller pga utomkveds. Lycka!

Jag är i 8+4 idag enl. vul, två dagar längre gången än vad jag räknat med, skönt. Känns som jag slipper två dagar i väntan på vecka 12. Glad

• Sunflower Sthlm
    lillbumbin skrev 2011-06-21 09:47:30 följande:
    Hej.. Inatt vaknade jag utav världens värk imagen;( jag går in i vecka 13 i morgon men blir jätte orolig... Jag vaknade och det kändes som en värk nästan... De höll i ca 10 min. Sen blev det bra igen. Är det någon fler som känt av samma sak? Har även fått börja ha mammabyxor nu för mina vanliga jeans sitter åt så mkt. Med andra barnet kunde jag ha mina vanliga byxor fram till vecka 36.. Undra hur stor jag ska bli denna gång? :)
    Jag har också haft väldigt ont flera gånger, men i mitt fall var det tarmarna som bråkade. Fick som kramp, mitt i natten, som gjorde att jag vaknade. Fick lite panik men det var ingen fara. Är du förstoppad eller funkar magen?
  • Sunflower Sthlm
    roxylady skrev 2011-06-23 12:35:09 följande:
    Ja fast det har varit rättså lite med symptomen rätt länge.. iofs varit illamående, men det kan man ju vara ändå. Man vågar inte förlita sig på någonting alls :( Jo jag ska försöka se om den kliniken som jag tror gör det kan göra det. Håller tummarna på det :)

Tack för dina ord :)

Hur går det för dig föresten? Har du fått svar eller varit inne? Hoppas hoppas allt är bra med er!! Är lite dålig på att uppdatera mig här inne :(

Kram!
    Jag tittade i BF-listan och vi verkar ligga väldigt lika i tid, jag går in i vecka 10 imorgon och mina symptom har också minskat den senaste veckan. Har mått väldigt illa men nu är det bättre så jag antar att det är olika för alla. Jag såg ju ett hjärta slå på vul i måndags så jag är egentligen inte orolig men samtidigt är det på nåt vis skönare att må illa för då känner man sig säker på att allt är ok. En kompis till mig mådde bara illa en vecka av sin graviditetet och hon har en fin dotter nu.

Oroa dig inte för mycket! Men självklart ska du försöka få ett vul om du vill. Jag ville nog mest bara säga att det är olika för alla.
    Kram
  • Sunflower Sthlm

Nu behöver jag lite råd av er tjejer. Är i vecka 10 nu och trodde mitt illamående hade dämpats en aning eftersom slutet av förra veckan var helt ok. Idag mår jag så illa att jag knappt vet vad jag heter och jag får ingenting gjort på jobbet. Kräks inte som tur är men det är inte långt ifrån. Jag hade inte tänkt att berätta för min chef förrän efter vecka 12-13, när vi gjort KUB men jag funderar på om det är oundvikligt.
    Hur hade ni gjort?

Min chef vet om att vi planerar barn då jag var tvungen att berätta om mitt utomkveds eftersom jag blev inlagd på sjukhus.

• Sunflower Sthlm
    Trasslet skrev 2011-06-27 17:57:26 följande:
    Själv har jag sprungit och hulkat på jobbtoaletten ett antal dagar nu, men tänkte inte säga något förrän antingen det syns (men jag har inte minsta tillstymmelse till mage och är i vecka 10+2) eller när jag är tillbaka från semestern den tredje veckan i augusti... men då är jag i vecka 17 förstås. :O Får kanske tänka om efter vårt UL på torsdag. :)

Jag tror faktiskt att man kan mörka om man vill för folk är inte så uppmärksamma som man tror. Men känn efter och om du verkligen inte kan jobba så kanske du kan bli sjukskriven?
    Men det handlar inte om att mörka i mitt fall, för det går alldeles utmärkt, det handlar om att jag inte gör ett lika bra jobb som vanligt och det känns inte särskilt roligt. Jag har ett jobb där jag förväntas prestera varje dag vilket jag inte gör nu och då jag har en bra kontakt med min chef så funderade jag bara på om jag skulle berätta för att han skulle förstå varför jag inte presterar lika bra som vanligt.

Men, nu är min chef borta från kontoret i två dagar så vi får se hur det känns när han är tillbaka på torsdag. Idag känns det iaf lite bättre än igår.
  • Sunflower Sthlm
    zatori skrev 2011-07-03 22:22:23 följande:
    Jag springer ca 1 mil/vecka. Det är det enda just nu. Innan gick jag även på zumba 2 ggr/vecka men nu är det sommaruppehåll. Sen försöker jag hålla uppe vardagsmotionen så mkt som möjligt - cyklar till jobbet och försöker gå promender regelbundet.
    Ska du fortsätta med zumba efter sommaruppehållet? Hur länge tror du man klarar av att träna det? Jag har sagt upp mitt Sats-kort eftersom jag inte kommer iväg tillräckligt ofta men tänkte köpa zumba och träna hemma istället. Älskar det!
    LillaEko skrev 2011-07-04 06:48:57 följande:
    Tycker du att kondisen blivit sämre sen du plussade?
    Har kännt samma sak alla tre gånger jag plussat. Att löpningen blir mycket jobbigare?!?!?!
    Min kondis är som bortblåst, jag orkar ingenting. Cyklade en sväng igår, var visserligen länge sedan jag cyklade, men herregud vad jobbigt det var. Joggat har jag inte gjort sedan nån vecka efter att jag plussade, orkar helt enkelt inte. Blir det bättre sen? *hoppas* Känner mig som en soffpotatis nu, det enda jag gör är att gå långa promenader.

Hur länge kan man träna egentligen? Och hur är det med att träna magen, när måste man sluta det med? Tänkte fråga BM nästa gång jag ska dit men ni verkar ha en del erfarhet och kan kanske svara på det?
  • Sunflower Sthlm
    zatori skrev 2011-07-04 12:38:12 följande:
    Jag tänkte fortsätta med det om jag känner att jag orkar. :) Min BM sa att så länge man mår bra och det inte känns obehagligt när man tränar kan man hålla på ganska länge. Men om man inte tränat innan så ska man såklart inte bege sig ut på en mils springtur eller värsta bodypump-passet under graviditeten. Försöka träna det man gjort innan så länge man orkar är bättre. Inte försöka bli någon atlet, för det kan man isf göra efter graviditeten. Om du känner att det blir för mycket kanske du ska byta ut tex cykelturen mot exempelvis promenader istället. :)
    Jo, men det är ju så långtråkigt att bara promenera. Glad Vill ha lite variation. Men, men... vi får se, jag lär nog inte jogga iaf om jag inte börjar må toppen efter de första 12 veckorna. Bara två kvar, wohoo! Är less på att vara såhär trött.

Ytterligare en anledning till att jag vill hålla igång så gott det går är att jag har en stillasittande jobb och vet att ryggen tar stryk om jag inte tränar. När man dessutom blir tung och får mage så vet jag att ryggen måste vara i form om jag ska orka. Men jag får lösa det på nåt vis. Ska cykla några korta turer iaf och se om det blir bättre än premiärturen. Tror att jag cyklade för fort... det är lätt att glömma att kroppen inte är som vanligt.
Svar på tråden Januaribebis 2012