Januaribebis 2012

Men imorgon ska jag jobba hemifrån, ska bli sååå skönt!

Men imorgon ska jag jobba hemifrån, ska bli sååå skönt!
Det enda jag har sugen på till lunch idag var Subway, så det var bara att sätta sig i bilen och åka iväg. Man gör man inte för att få i sig lunch överhuvudtaget. 
Idag har jag varit på inskrivning hos BM. Skum känsla eftersom jag fortfarande inte riktigt kan tro att jag är gravid. Eller rättare sagt, jag vet ju att jag är gravid men jag kan fortfarande inte riktigt tro att det ska gå vägen den här gången. Men jag har vul på måndag så då kanske det blir mer verkligt. Min BM var iat supertrevlig så det kommer att bli bra. Känns skönt, man vet ju aldrig vad man kan få för tomte. 
Ni diskuterade KUB förut. Jag får göra det utan kostnad trots att jag inte fyllt 35, vet inte om det är för att jag bor i Stockholm eller om det hänger ihop med vilken barnmorska jag går till. Ingen aning, men jag tror att alla mina vänner som velat också fått göra KUB gratis.
Vad mycket tråkigt som hänt i tråden, beklagar verkligen!
Själv gjorde jag vul nummer två igår, fick se en plutt på 19 mm med tickande hjärta. Sååå otroligt skönt! Har blivit lite uppskrämd av allt som hänt i tråden måste jag erkänna. Och efter två utomkveds är det extra skönt att veta att ena äggledaren fungerar som den ska. Nu är jag även officiellt förflyttad till MVC och slipper gå på fler kontroller pga utomkveds. Lycka!
Jag är i 8+4 idag enl. vul, två dagar längre gången än vad jag räknat med, skönt. Känns som jag slipper två dagar i väntan på vecka 12. 
Nu behöver jag lite råd av er tjejer. Är i vecka 10 nu och trodde mitt illamående hade dämpats en aning eftersom slutet av förra veckan var helt ok. Idag mår jag så illa att jag knappt vet vad jag heter och jag får ingenting gjort på jobbet. Kräks inte som tur är men det är inte långt ifrån. Jag hade inte tänkt att berätta för min chef förrän efter vecka 12-13, när vi gjort KUB men jag funderar på om det är oundvikligt.
Hur hade ni gjort?
Min chef vet om att vi planerar barn då jag var tvungen att berätta om mitt utomkveds eftersom jag blev inlagd på sjukhus.
Vill ha lite variation. Men, men... vi får se, jag lär nog inte jogga iaf om jag inte börjar må toppen efter de första 12 veckorna. Bara två kvar, wohoo! Är less på att vara såhär trött.