Inlägg från: Sunflower Sthlm |Visa alla inlägg
  • Sunflower Sthlm

Januaribebis 2012

Moniqe1979 skrev 2011-07-05 18:37:23 följande:

eftersom jag väljer att tro på livsedelsverkets rekomendationer att man KAN äta lakrits men ej mer än 50 gram/dag (lika även för icke gravida)  så delar jag med mig av det råd jag fick från min barnmorska ang lågt blodtryck. att äta en bit saltlakrits 3 ggr/dag då det är blodtryckshöjjande.  (äter pingvinlakrits från ålandsbåten och tycker det funkar superbt även mot illamåendet)

Ja, det stämmer att det är blodtryckshöjande, men det kan även orsaka hjärtklappning. Helt galet jag vet, men det drabbade en kollega till mig. Hon åt väldigt mycket lakrits en period men tänkte inte på att det kunde vara orsaken till att hjärtat började bete sig konstigt. Hon fick göra EKG och hela baletten innan läkaren kom på henne med att äta en massa lakrits. När hon slutade med lakritsen så betedde sig hjärtat som vanligt igen. Sjukt ju! Glad
    Men nu åt ju hon visserligen lite mer än några bitar per dag så så att äta det i blodtryckshöjande syfte lär ju inte vara någon fara. Men jag tycker att det är en rolig och lite dråplig historia. Glad
  • Sunflower Sthlm
    LillaEko skrev 2011-07-06 06:17:14 följande:
    Vi är ju 26 och 28 år, ska iväg och göra det idag.
    Själv jobbar jag ju inom särskolan och med just olika handikapp, men är kluven på hur jag vill göra om det skulle visa sig att något var fel.
    Nä, positivt tänkande nu, men nervöst, trots att jag sett liten 3 gånger redan.
    Nu hoppas vi de ynka 3,5 tim jag ska jobba går fort! 
    Lycka till idag! Vi gör vårt om två veckor, håller på att längta ihjäl mig, men men... det är ju bara att vänta. Jag kommer att vara i vecka 12+6 när jag gör det, vilken vecka är du i? Verkar vara lite olika när man gör det, iaf när jag frågar vänner.
  • Sunflower Sthlm

Jag vägde mig imorse, går in i vecka 12 på fredag och jag har inte gått upp ett gram. Känns lite skumt, borde man inte gjort det? Jag har ju fått lite mer mage, absolut, men vågen står still. Jag har mått illa hela tiden men inte spytt nåt.

Nån mer som inte gått upp nåt än?

• Sunflower Sthlm
    LillaEko skrev 2011-07-07 19:30:35 följande:
    Åh, börjar bli så sugen på att börja inhandla lite saker, men vågar inte riktigt än.
    När har ni andra tänkt börja?
    Detta är ju vårt första, så allt är ju nytt och inga sparade saker som går ärva. 
    Jag är också sugen på att börja shoppa. Helt hopplöst så igår shoppade jag loss på ett par nya skor till mig själv istället. Glad Man måste ju stilla shoppningbegäret på något sätt. Jag tänkte börja efter RUL i slutet på aug. Efter två utomkveds så vågar jag inte riktigt tro att det här ska gå vägen så jag vill se knodden en gång till för att känna mig lite mer säker. Dessutom får min bästa kompis barn i höst så jag tänkte shoppa presenter till hennes bebis så länge. Glad 
  • Sunflower Sthlm

Tack för att ni delade med er av ev. viktuppgångar och viktnedgångar, nu känner jag mig lite lugnare. När det är första barnet är man ju lite nojjig för det mesta tyvärr. Jag får mycket vardagsmotion för tillfället även om jag inte orkar träna än och även om jag äter ofta så äter jag mycket mindre än jag brukar till lunch och middag så det är väl det som gör det antar jag.

• Sunflower Sthlm
    MaHo89 skrev 2011-07-13 15:51:35 följande:
    Såg att nån undrade om kub, det är bara blodprov. Nupp är ultraljud. För mig gjorde de på magen först men när bebisen sov mest och inte ville snurra gjorde de vaginalt, och då blev den lille förnärmad och snurrade :P
    Nej, KUB är sammanvägningen av blodprov och ultraljud. Själv blodprover säger ingenting utan ultraljudet (NUPP).
  • Sunflower Sthlm

KUB i eftermiddag, galet vad nervös jag är. Det ska bli skönt att ha det avklarat men samtidigt är jag ju orolig för vad testet kan visa. *suck* Får inte mycket gjort på jobbet, det är ett som är säker iaf.

• Sunflower Sthlm

Nu är vi tillbaka från KUB-testet. Vi fick se en liten krabat i rätt storlek som gärna visade upp sig. :) Hjärtat slog och navelsträngen verkade ok. Fick en risk på 1:20000. Den lägsta risken man kunde få. Så skönt, nu kan jag slappna av lite mer och kanske kan börja inse att jag faktiskt är gravid. :)

• Sunflower Sthlm
    Someday skrev 2011-07-28 14:03:59 följande:
    Kan rekommendera www.laredoute.se som har finna mammabyxor! Jag har fått hem två par moderiktiga jeans för 795 kr inkl frakt och är jättenöjd!!
    Hur är deras storlekar? Tog du samma som du brukar ha? Tycker det är så svårt att veta när man inte kan prova.
Svar på tråden Januaribebis 2012