Inlägg från: Prinzessan |Visa alla inlägg
  • Prinzessan

Januaribebis 2012

Roewell skrev 2011-05-05 21:16:20 följande:
    Hej alla!

tredje dagen sedan ja plussade och helt plötsligt känns de som om kroppen skriker gravid. Molande värk i magen som kommer och går under dagarna, galet ömma bröst och illamående.
    och ni som har gjort de här förut kan väl ge mig en liten bekräftelse på att det är helt normalt ;)

hur känns de för er andra?

Ha en mysig kväll.
    Jag fick reda på i måndags att jag var gravid, säkert i tisdags. Nu är man å andas gravid på nåt sett. Man svävar som på små moln. Jag har inget illamående ännu. Jag har molnande verk hela tiden oxå.
  • Prinzessan
    laris skrev 2011-05-05 23:03:00 följande:
    Hej tjejer,

Tyvärr så började jag blöda idag så det blir ingen januribebis för mig och min man  =(

Vi får ta nya tag helt enkelt. Hoppas på en vårbebis 2012. All lycka till er alla. Kram
    Tråkigt för er! :( Hoppas att ni har ett nytt plus snart!!!
  • Prinzessan
    Cia80 skrev 2011-05-06 21:56:08 följande:
    Här har du en till som vill skrika ut det. Pratade med min mor i telefon idag och jag fick bita mig i tungan flera gånger för att inte försäga mig
    Hehe vi var ute å gick i 1,5 timmar jag och min mamma i veckan. Jobbigt att inte säga nåt. I kväll kommer mina föräldrar hit.. Hur länge måste man hålla tyst.. jobbigt. Jag är nu i dag i vecka 6 enligt FL..
  • Prinzessan
    Cia80 skrev 2011-05-07 08:13:29 följande:
    LillaEko, Åh, mysigt med namn Själv har jag ju knappt fattat att jag är gravid så namn känns väldigt avlägset. Men arbetsnamnet blir nog Pyret, samma som jag hade när jag väntade dottern
    Vi kör på Embro :) hehe
  • Prinzessan

VUL när får man göra det...? Får man boka det själv, jag ska till barnmorskan å prata om 2 veckor. Sen bokade hon redan in nu ett UL när jag är i vecka 12 typ.

• Prinzessan

Jag ahr som molande verk nästan hela tiden. Inte så det gör ont, men det känns skönt att det känns lite så man vet att det händer nåt där inne. Vad är X som ni pratar om? Jag vill göra VUL, men ska prata med barnmorskan nästa vecka när jag ska dit på samtal.

• Prinzessan
    RaraS skrev 2011-05-09 15:25:58 följande:
    X är ett foster som växer utanför livmodern=utomkvedshavandeskap. Mitt växte i äggledaren och såklart, ju mer tiden gick desto trångare blev det för fostret i äggledaren och då började det göra ont, i mitt fall började det i vecka 6 och blev jobbigare under vecka 7.
    Vad läskigt, jag har inte ont på nåt särskillt ställe.. utan mest em molnande verk på lite olika stället i nedre delen av magen. Och sen i ryggslutet. Man håller tummarna för att den lilla pricken ska ligga rätt. :)
  • Prinzessan
    emilysvensson skrev 2011-05-09 17:46:10 följande:
    Idag har det gått ytterligaren en vecka, så idag går jag in i vecka 6.. Önskar att tiden kunde gå lite snabbare :)
    Ja liiite snabbare tack :)
  • Prinzessan
    shadowstorm skrev 2011-05-09 18:17:33 följande:
    God kväll :) Jag mår ju för bra ;P Börjar bli oroad nu! sist kände jag verkligen 1 vecka innan jag plussa hur jag var gravid, mådde piss tills vecka 24 spydde och mådde så uselt. Nu känner jag INGET . Går in i vecka 6 på torsdag
    Ja det verkar kunna skifta väldigt mycket! Nu känns det ju som att man vill veta säkert att den lilla hamnat rätt...
Svar på tråden Januaribebis 2012