Inlägg från: Prinzessan |Visa alla inlägg
  • Prinzessan

Januaribebis 2012

Det bästa är nog att föda i början på året, min syster är född den 30 december. Och det är nog inte så kul att ligga ett helt år efter vissa i klassen i ålder. Och få göra sakerna sist allt jämt.

• Prinzessan
    MrsMattsson skrev 2011-05-10 14:33:54 följande:
    Hoppar in här...
    Är gravid... med oviss framtid än så länge. Är i v. 5+1 och min make vill men tycker vi inte har råd. Det har varit ett par omtumlande dagar. Var hos BM igår och pratade, de kollade lite och gjorde tester. Den 23/5 ska jag på läkarbesök.

Vill verkligen ha barn, och hoppas min man ändrar sig.
    Hoppas att han ändrar sej!!
  • Prinzessan
    Pluttisen skrev 2011-05-12 16:09:45 följande:
    Ny här Solig 19 år & Blivande ung mamma.
    Hej på er alla glada föräldrar eller blivande föräldrar, hoppas ni alla har det bra.
    Jag fick ett + förra veckan när jag testade mig och nu är jag i v.5+6 Hjärta
    Hoppas att bebben vill stanna kvar så det inte blir missfall, man vet ju aldrig.
    Men i min släkt så är det väldigt få som fått just missfall och jag hoppas på att jag
    är en av dem, så jag slipper just den förlusten.

Är beräknad den 6 januari o^-^o
    HIhi helt samma dagar som dej :) Men jag är liiite äldre än dej bara :)
  • Prinzessan

Ja jag känner värk i ryggen, den sitter lixom inte på ett ställe värken.. utan flyttar runt lite även på magen å neråt.
     :P Konstigt!

• Prinzessan
    Majskorn skrev 2011-05-16 11:56:11 följande:
    Gud så skönt! Hoppas resten av graviditeten går bra också!

Jag ska på VUL på torsdag...undrar om man kan se nåt alls så tidigt....borde vara v 6+3 då
    Vi har nog gått lika långt, är i vecka 6+0 i dag. Jag var hos BM i dag och här  verkar de bara göra VUL om det är nåt man tror är fel :( Jag hade gärna velat testat i dag :(
  • Prinzessan

Är det nån mer än jag som har mycket molvärk, det är ju inget som gör jätteont. Och min BM sa att det var helt normalt. Jag mår bara lite illa ibland på mornarna än så länge, men inte så jag behöver kräkas eller så. Magen är lite av en ballong och brösten har blivit större :)

• Prinzessan
    mia1986 skrev 2011-05-16 21:15:11 följande:
    Jag har köpt boken MAMMAPRAKTIKA  :) Står en väldigt massa bra läsning i den och det står väldigt bra om vad som händer varje vecka och hur mycket bebis växer mm. Du kan även skriva i den själv och i de flesta veckorna finns det ett speciellt stycke för pappan att läsa :)
    Jag fick den av en vän, så jag ska med fylla i den :) Den verkar vara bra :)
  • Prinzessan
    Haanky skrev 2011-05-19 21:40:09 följande:
    Heej Kliver in här med:) bf den 23jan med barn nummer 2:)  så är nu i 4+2 och tröttheten kommer krypande...
    är nervös att lillknodden inte vill stanna kvar även jätte rädd för att spy så gör allt för att inte ja ska spy ....  illamånde hela tiden. ush!!!!

twistedtofit   senapsfrön vid öronen?? nu får du förklara mer!!! :P
    Grattis! Ja jag tror att alla här går omkrig med en såndan känsla. Jag har inte spytt ännu, men illa har jag mått. Jag har inte kräkts sedan jag gick i 5:an!! Så man ser ju inte fram emot det precis.
  • Prinzessan
    curiosa skrev 2011-05-19 15:32:16 följande:
    Igår var jag i v 6+4 (enl sista mens) och enligt vul 6+1 utan hjärtfrekvens (ja eller kanske nått men inte 100 säkert) Nästa tis ska jag tillbax igen då skall jag vara i v 7+0 (alt 7+4) och finns ingen hjärtfrekvens då så är det nog kört.

Håller massa tummar och tår för både dig och mig och alla andra med samma.
    Håller tummarna för dej och alla andra!
  • Prinzessan
    nya mamman skrev 2011-05-30 11:14:32 följande:
    Jag är i v. 8+0 idag! Mår illa mest hela tiden tycker jag... magen är trög som f-n! och tröttheten är inte att leka med.
    Är avis på alla som ska på VUL! Här gör dom inte det om det inte är absolut nödvändigt, om man blöder eller ha många MF i bagaget. Skulle bara vilja veta att allt är som det ska.

Har även redan en känsla av att jag väntar en liten tös. Vet inte varför =) Med sonen var jag heeelt säker på att det var en kille, från dag ett. Med tösen var jag osäker ända till hon kom ut och nu säger känslan tjej. Så lite nyfiken börjar man bli =)
    Ja jag får oxå glatt vänta till vecka 12... tror tillomed att det blir i vecka 13 för mej.. lång väntan. Men den som väntar på något gott antar jag :) Jag är säker på att det är en kille... hm.. jag kan ju ha fel förstås :)

Jag är i vecka 8+2 :)
Svar på tråden Januaribebis 2012