Romashka skrev 2012-01-17 14:45:49 följande:
sandy87
Hur långt gången är du? Jag är på BF+7 idag och har absolut inga känningar om att någonting ska vara på g.

(
Var hos BM igår och ska dit igen nu på torsdag 19/1. Har inte bebisen kommit innan dess, ska man på torsdag boka tid för ev. igångsättning den 25/1. Så jag undrar lite över samma frågor som du - hur snart blir man igångsatt??
Jag frågade min BM ifall igångsättningen kan bli fördröjd om det är fullt på BB t ex (vi tillhör Karolinska Solna). Hon sa att visst kan det vara fullt men då är det BBs plikt att hitta ett annat sjukhus dit man åker samma dag för kontroller mm. Så man ska inte behöva vänta till dagen efter eller liknande.
Jag hoppas verkligen att det är så för skulle inte bebisen komma själv och jag inte blir igångsatt den 25/1, ja, jag skulle nog bryta ihop helt enkelt....
Det här är inte på samma sjukhus, det är nog olika överallt. Jag var på ultraljud i dag. BF+12, då kollade de fostervattenmängden. Trodde de skulle ta fostervattensprov, emn det behövdes tydligen inte på mej. Tror att jag hade tillräckligt med vatten kanske. På torsdag har vi fått en tid till BB då ska de ta massa tester å kolla vilket sätt de ska sätta igång mej på. Lät som på henne att vi kommer få stanna kvar... men man vet ju inte de kan ju sända hem än nån dag till. Kanske beroende på plats.