Inlägg från: Prinzessan |Visa alla inlägg
  • Prinzessan

Januaribebis 2012

Sussolita skrev 2011-06-21 15:33:21 följande:

HOLYCRAP!!! hjärtat i halsgropen...
    Nu ringde dem från gynmottagnigen och bokade om min tid för UL tills imorgon istället för på torsdag så om ca 24h ska vi få titta på den lill* i magen Tårarna bara sprutar :-P

Åh vad spännande!!! Jag ska på undersökning på tisdag.. men de kommer nog inte göra något UL... suck.. det är inte förrän vecka 18 i mitt landsting tror jag :( Lååång väntan.
  • Prinzessan
    Carolaj83 skrev 2011-06-30 19:23:47 följande:

hej!

orkar inte läsa ikapp allt efter några dagar i danmark, skulle vart på inskrivning imorgon, men när vi parkerade bilen för ett snabbt besök hos släkten i skåne, gick bilen sönder

känner mig lite nere, hade hoppats på ett livstecken från bebisen, inte vart på vul eller fått höra hjärtljud, åhhh hade sett fram mot morgondagens besök sååå länge

Vad tråkigt med bilen å att du missade inskrivningen! :(

Jag trodde att dem skulle lyssna efter hjärtljud i vecka 13 iaf... men de gjorde de inte :( Bara tog massa prover på mej. Nu är det vecka 18 man har att se fram emot. Vet inte varför de inte lyssnade. Men jag tror att det är olika om man hör ljud ännu å de kanske inte vill oroa oss... :P
  • Prinzessan
    MaHo89 skrev 2011-07-03 14:49:11 följande:
    oj oj oj, vul imorgon! Sjukt nervös!
    Hoppas verkligen att allt ser bra ut! Håll en tumme för mig =)
    Det gör vi! :)
  • Prinzessan
    SysterAnna skrev 2011-07-11 21:27:30 följande:
    Jag hoppas på att kunna gå hem 1½ månad före BF på havandeskapspenning då mitt jobb är fysiskt krävande på många sätt, går mycket samt tunga lyft. Det innebär även mycket stress. Misstänker att det kommer vara jobbigt när man börjar bli större. Sen kan det vara skönt att vara hemma "själv" ett tag innan för att vila upp sig inför stundande förlossningen. Så resonerar iallafall jag
    Jag har oxå ett fysiskt krävande jobb. Käns lite ibland som att jag utsätter min bäbis för allt man inte ska utsätta en bäbis för. Lyft, buller och vibrationer.. men det kommer bli en tålig bäbis. Jag har läst på arbetsmiljölagen och där finns massa regler om att arbetsgivaren ska göra en riskanalys, hur farligt arbetet är för den gravida kvinnan. Men vi får se om de kommer att göra en sån...
  • Prinzessan
    jessielarsson skrev 2011-07-24 09:19:33 följande:
    Har för mig att efter v 30 så bör man känna bebisens rörelser varje dag, så bli inte oroliga ifall det går någon vecka emellan buffarna även om ni är i v 24.

Här har vi haft en pissig helg, sambon sur för något som jag inte vet, jag kämpar med att få han på gott humör men det är förgäves, blir bara avsnäst. Har inte haft sex sedan jag blev gravid, och innan det var det ett bra tag sedan. Så det är nog 1 gång på ett halv år. Han har inget behov alls av fysiskkontakt. Så man undrar just nu varför han vill leva med mig. Han rör mig inte, pussr mig inte, pratar inte med mig, om inte jag tilltalar honom, säger aldrig att han älskar mig om inte jag säger det. Känns som att den där ringen jag har på fingret inte betyder ett skit just nu. Vi har såna här perioder, men dom kommer tätare nu och jag känner att min kämpaglöd minskar för varje gång. Jaja jag ger väl av mig själv igen för hundrade gången och ser om jag får något litet litet tillbax, tror inte jag får det denna gången heller.
    Var bara tvungen att skriva av mig.
    Usch vad kämpigt för dej!!! Vet inte vad jag ska skriva till dej som ska få dej att må bättre, bara att jag tänker på dej å hoppas att det ordnar sej för er.
    Kram
  • Prinzessan
    shadowstorm skrev 2011-08-14 10:43:23 följande:
    Ja imorgon är det RUL då, och jag som inte varit nervös än men nu är jag det eftersom jag inte känt den lilla saken på 2 dagar...men jag vet ju själv att det är vanligt men va fasen man kan inte låta bli att bli nervös för rul imorgon
    Hon som gjorde UL´på mej blev typ arg på mej för att jag hade kissat innan. De meddelar alltid att man sk aha fylld blåsa inför ultraljudet. Men jag fick då ingen info om det. Ett litet tips bara om du ej visste.

Jag tror ibland att när man verkligen vill att den lille ska sparka till, då gör den inte det. Lycka till i morgon :)
  • Prinzessan

Åh vad bra att man kan kissa iaf 1,5 timme innan, herregud hon trycker ju hårt på magen så man måste ju får göra morgon kissningen iaf :) har min nästa vid halv 9 på torsdag.

• Prinzessan

Oj vad veckorna rusar i väg, nästan lite läskigt. Idag är det fredag å det var ju precis fredag tycker jag. Men det är ju härligt nu när man verkligen har något att längta till! Tycker nästan att det är skönt att det är 9 månader man har den lilla krabaten i magen så man hinner med att förbereda sej mentalt. Men antar att om en månad kanske jag är så trött på att vara gravid, så jag önskat att det bara var 8 månader man var gravid ;) Nu njuter jag mest!

• Prinzessan

Ja jag vänder å vrider på mej med hela tiden. Då vaknar bäbis å sparkar när jag byter sida. Men jag blir så stel i ryggen av att ligga i samma ställning länge.

• Prinzessan
    LillaEko skrev 2011-11-18 09:45:18 följande:
    Jag har ju inte haft några större problem med sömnen tidigare. Vaknar ju i vanliga fall runt 6-7, så att jag idag vaknade redan 3.30 och inte kunde somna om är jag inte så orolig för.

Men nu vilar jag och hunden i soffan efter morgonens aktiviteter.
    Laddar för långpromenad med god vän, hund och hennes söta lilla 9 månader gamla dotter. 
    Jag ahr inte haft så svårt att sova, mer vaknt å vänt på mej å sen varit kissnödig såklart. Men 2 dagar i den här veckan vaknade jag typ vid 3 å kunde inte somna om. Tyckte att det kändes som att jag hade svårt att andas.. och kunde inte slappna av :(
Svar på tråden Januaribebis 2012