• Loppan81

Januaribebis 2012

Hej!

Hoppas man får hoppa in här hos er!:)

Jag har följt denna tråden sen den startade.. Har bara inte kommit mej för att skriva något innan.
    Jag väntar 3:e barnet och har BF 13 januari:) Hela familjen väntar med spänning!
    Vi har inte tagit reda på vad det blir, det får man inte här heller. Men min känsla säger; pojke:)

Jag jobbar som flera andra här inne som undersköterska, på ett boende för demenssjuka. Jag har sökt GP och hoppas kunna jobba dom två månader som är kvar, trots mycket sammandragningar och endel foglossning.

Har ni andra börjat fundera på några namn ännu? Här står det precis still.. Hittar inget killnamn alls som faller mej i smaken..

• Loppan81

Jag har inte praktik nu, såg att jag missade "haft" :) Jag var på en infektionsavdelning, men min lärare sa att jag inte fick någon praktikplats om jag inte var vaccinerad. Säkert är det ju extra viktigt på sånna avdelningar för man vet ju inte vad som kommer in under tiden man har praktik.
    Hoppas att du snart får svar!:)

• Loppan81
    Västeråsmamman skrev 2011-09-21 21:52:07 följande:
    Någon som också har mkt halsbränna? Vad tar ni emot det? Jag tar oftast novalucol.
    Jag har mycket halsbränna, men det är mycket bättre nu när jag tar Omeprazol mot det!

Började med samarin och har provat med galive men det hjälper föga...
    Förra graviditeten knaprade jag Rennie som godis, men tycker inget annat än Omeprazolen hjälper. Från att ha haft problem dagligen och inte kunnat ligga ner på nätterna så behöver jag bara ta 2-3 omeprazol i veckan nu. Det är som att det hjälper ca 2 dagar innan det kommer tillbaks!:)
  • Loppan81
    GoodEnough mom skrev 2011-09-30 09:08:59 följande:
    Okej, jag behöver lite hjälp flickor! Jag har läst att det är normalt med tryck mellan benen, (att det trycker och spänner). Men om jag ska på toa så känns det som jag ska trycka ut hela ungen :S Även när jag ska kissa ökar trycket och det känns svullet och spänt.. *pinsamt*.. och svårt att förklara. Jag kan inte komma ihåg att jag hade den upplevelsen förra graviditeten.

Är det enbart pågrund av foglossningen? Jag har ont, kan inte cykla pågrund av att jag fått ont mellan benen då, har ont i höft, svanskota, svank och har svårt att hitta bra ställning i sängen då hela höftpariet ömmar. Ska ringa sjukgymnast och prova ut foglossningsbälte - order från BM. Dock så har "detta" trycket mellan benen kommit på senaste tiden så jag har inte pratat med BM om det.

Sedan har jag en fråga om sen avnavling! Har hört en massa om detta tidig vs. sen och förstår ju vad det betyder men brukar de inte göra samma på alla förlossningar? Och varför är det ena bättre än det andra? Någon som har koll?  
    Jag har precis som du och det har blivit värre det sista, jag tror att det kan vara varicer/åderbråck jag har ett långt ner i ljumsken och ut på benet som gör att jag inte kan sitta för länge för det känns som att ena blygdläppen inte får nåt blod efter en stund!:( Ska träffa läkare och min bm rådde mej att ta upp det med henne då!
    Jag har också ont av foglossning men detta tror jag inte beror på det. Googla lite får du se om det kan stämma in på dej!
  • Loppan81

Var på första kontrollen på mvc idag!:)

V. 25+0

Symfys-fundusmåttet låg på 26 cm, så precis på översta linjen på kurvan.
    Hjärtljuden låg på 150 slag/minut.
    Mitt blodtryck var ca 105/60.
    Hb 121.
    Blodsockret låg på 6.0 och det gav utslag på socker i urinen, men eftersom det låg så bra värdet i blodet så görs det inget åt det om det inte förändras.

Det var så mysigt att får höra hjärtat picka där inne!♥

• Loppan81

Med fösta har jag för mej att vi skrev nåt brev, men minns inte om jag hade fram de på förlossningen.
    Med andra skrev jag inget brev.

Denna gången hade jag inte heller tänkt att skriva något brev, men så när jag var på mvc sist så verkade det vara så viktigt med ett förlossningsbrev och min man skulle följa med och lyssna på vad vi skulle skriva!

Jag är inte det minsta nervös för förlossningen och det blir som det blir liksom.. Jag tar det som det kommer.
    Om jag vill ha bedövning så är det ju inte säkert att det finns varken tid eller personal som kan utföra det precis just då i alla fall, eller badet kanske är upptaget eller så går det så fort att bebisen kommer i bilen, vem vet!;)
    Jag litar på mej, min partner och på personalen att vi alla vill att det ska bli så bra som möjligt efter förutsättningarna just då.

Ja, så tänker jag!:)

• Loppan81

Jag fick inte upp något recept.. :(

Jag fick avsmak för choklad dom första 25 veckorna, det är först nu som jag vill ha det igen!

Idag fick jag glada besked från Försäkringskassan, min sjukpenning som jag skickade in förra veckan blev godkänd!!:) Utbetalning redan imorgon. Skönt att slippa fundera på det.

Annars har jag råkat ut för en dunderförkylning och känner mej totalt däckad!:( Tur att sambon är hemma två dagar och kan pyssla om mej lite!

• Loppan81

Min man pratar också med en konstig röst när han pratar med magen!:)
    Fast jag tror han egentligen känner sej lite dum, det kan jag också känna mej när jag pratar till magen...
    Men det är ju så mysigt att få gensvar när man pratar, klappar och puttar lite på bejbi!♥

• Loppan81

Angående vikten så har jag nog lagt på mej 14 kg redan och några till blir det nog, gick upp ca 30 kg med första barnet, mycket vätska och benen var som stockar! Med andra gick jag upp ca 16 kg.

Har ingen nojja alls över det, det blir vad det blir, det försvinner ju sen! :)

Svar på tråden Januaribebis 2012