• Loppan81

Januaribebis 2012

80 dagar kvar till BF!:D

Jag är ju också sjukskriven för foglossning, och klättrar på väggarna här hemma...
    Jag försöker ha en hushållssyssla som jag ska göra om dagen, dammsuga, damma, tvätta, bädda rent eller nåt i den stilen. Sen är jag glad om jag fixar mat och disken efteråt, hämtar och lämnar på dagis/skola.
    Orkar inte mycket mer.

Vissa dagar har jag bättre dagar, då försöker jag åka och träffa en vän, sortera kort, vi renoverar ett barnrum där jag målar eller hjäper gubben med nåt, gör något roligt med barnen eller så.

• Loppan81
    Velociped skrev 2011-12-21 11:16:51 följande:
    Då var man hemkommen från Sahlgenska med flertalet hål och blåmärken. Första delen i graviditetsdiabetes-studien är klar. Med mig hem fick jag som tack för hjälpen ett stort paket blöjor, våtservetter och lite annat från Libero... Det var en trevlig överraskning. :) 
    Tur du fick lite plåster på såren!:)

Angående slemproppen så verkar det vara jätte olika, med första barnet märkte jag inte ens av nån propp. Med andra barnet så började värkarna först sen släppte slemproppen med lite blod efter ca 2 timmar.  
    Denna gången får vi se!:)

Tänk att det bara är 23 dagar kvar till bf! Nu börjar jag verkligen längta. Andra barnet kom 15 dagar tidigare så det känns som det kan bli när som. Pirrigt!:)
    Bebisrummet blev färdigrenoverat i måndags, och nu är sängen bäddad och färdig. 
    Har börjat fundera på vad som ska packas ner i bb-väskan och skrivit upp lite på en lista. Allt kan jag inte packa innan ändå, kläder får jag väl se vad som är rent för tillfället!;)  

• Loppan81

Idag var jag också på Mvc och träffade min bm är i v. 37+5.

Blodtrycket 120/70
    Sf-fundus mått 34 cm
    ♥-ljud 152

Hos oss ska man kissa och ta en sticka innan man kommer in till bm, men jag upptäckte när jag hade kissat i muggen att stickorna var slut så jag sa till henne när jag kom in och fick göra det efteråt, då hade jag lite protein i urinen, bara på första utslags rutan eller vad man ska säga. Så jag visade bm, men hon tyckte det var så lite så vi skulle inte bry oss om det. Jag skulle hålla koll på andra hf-symptom och höra av mej isf.

Men hur vanligt är det att det man får havandeskapsförgiftning precis så här i slutet? 

• Loppan81

Fixerad var bebisen nu också!:D 

Jag börjar tycka detta är olidligt så nu är den mer än välkommen precis när som helst! 

• Loppan81

Fröken Olsson; Grattis till gossen!:)

Pusselbiten86 skrev 2011-12-29 14:21:27 följande:
    Nej jag har ingen annan! :( jag står helt ensam med allt!
    De är jätte tufft!

Trodde ja fixat släp till helgen men då ringer hon o säger att bara för ja inte är skriven i deras region får ja inte låna det nu !
    Så nu står ja utan det med!

Sååå trött o tårarna ligger sååå o bränner innanför ögon locken :(

Ibland undrar jag om jag " orkar " älska bebisens pappa mer. Mitt hjärta slår för han.. Men orkar jag?
    Och HUR orkar JAG gå vidare utan han i mitt liv?!
    Kan inte föreställa mej hur tufft det är för dej nu! Hoppas att allt löser sej för dej!

• Loppan81

Idag är jag i vecka 38+3! Jag kan knappt fatta att snart 9 månaders väntan är över när som helst! Snart är dom här våra små!:)

Jag har inga föraningar om att den är någon förlossning i antågande, inga slemproppar, knappt några sammandragningar, 11 dagar kvar till bf och ställer in mej på att gå över.
    Första barnet kom bf+2 andra bf-15. För min del får det gärna vänta lite, på började precis en antibiotikakur i fredags mot lunginflammation så jag vill gärna bli lite friskare innan förlossningen drar igång, så jag orkar med!

Någon skrev om att dom hade två väskor till bb, för att få plats med allt. Jag tror jag ska packa i en liten dragväska, tror jag får plats med allt där i..
    Men det kanske känns löjligt att komma med? -Hej här är jag och jag tänkte checka in här på "hotellet" ett tag!;)  

• Loppan81

Vad packar ni andra era bb-väskor i för något?

• Loppan81
    roxylady skrev 2012-01-02 14:22:57 följande:
    Ja det var jag som skrev om det haha! Vi får inte plats med allt som sägs vara bra att ha med sig så jag tror banne mig att det blir två väskor.. det är två dragväskor som iofs inte är så stora men ändå ;)
    Haha ja det kommer ju säkert att se ut så när vi kommer med väskorna :p Men visst är det bra att ha blöjor med sig? Var det som tog mest plats känns det som. Ska man ha nappar med sig?
    Haanky skrev 2012-01-02 14:30:54 följande:
    hahahah ja så tänkte ja me när jag tänkte packa i min dragväska :D:D hah tänker så me nu när vi ev får ha två väskor.. som om vi ska sova över där i 2veckor eller nått hahahahaha
    Vad roligt att det ar fler som tänkte så!:D 

Jag la in om fp i oktober tror jag det var, men bara för januari ut än så länge. Men kryssade i att jag skulle ta en ny period direkt efter den, då har det flutit på även om jag har lagt in eller ändrat samma månad. Jag/vi har inte riktigt bestämt hur många dagar vi ska ta och det kan nog komma att variera lite beroende på väntade utgifter t.ex.  
  • Loppan81
    Alltochinget skrev 2012-01-05 14:53:50 följande:
    Sen några dagar tillbaka "knäpper" det i magen. Det hörs som ett knäppljud bara en gång, fast jag har hört det flera gånger. Vad är det? Nån mer som har så?
    Det hade jag jättemycket när jag väntade första barnet 02-03 tog upp det med min bm men hon hade ingen aning om vad det var.. Låter som man smäller ihop två stenar under vattnet. 
    Med andra barnet hörde jag inget sånt, men nu har jag hört ett par gånger med denna kotten.
    Jag tror som dom andra att det är lederna och att vattnet förstärker ljudet!:)
    shadowstorm skrev 2012-01-05 15:17:46 följande:
    Nu måste jag få göra mig av med mitt hat....

Jag är så arg att jag vet inte ens hur jag ska kunna hålla mig lugn längre, jag brinner av ilska!!!

Min svärmor LOVA mig hålla sig nykter från nyår så hon kunde hämta sonen och köra upp oss på förlossningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MEN NU SÅ SITTER HON OCH SUPER DEN JÄÄÄVLA KOSSAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OCH SÄGER ATT HON ALDRIG SAGT DET!!!!!!!

HON TRÄFFAR INTE UNGEN NÄR HON ÄR UTE PÅ FLERA DAGAR SOM STRAFF!!!!!!
    Först vill jag säga att jag förstår att du är besviken! Men ett löfte från en alkoholist är inte att lita på... :/ 
    Finns det ingen som ni känner som kan hjälpa er? Nån vän, granne, jobbarkompis? Vem som helst måste nästan vara bättre? 
    Hoppas verkligen att det löser sej för er! 

Svar på tråden Januaribebis 2012