Noras skrev 2012-01-07 05:51:52 följande:
Varför tar ingen detta på allvar?! Jag har så ont i mina revben både baktill och framtill så jag kan inte andas längre, jag får andas stötvis, kan knappt röra mig, kan inte lyfta en kaffekopp med handen, kan inte ens skära en ostskiva!! Och det enda man får till svar av både BM och läkare är "det går över efter förlossningen".
Hur i hel**te ska jag kunna ta mig igenom en förlossning med den här smärtan, då jag inte ens kan andas normalt??!!
Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft en sådan här skärande och huggande smärta i kroppen! Inte ens mitt förra barns förlossning gjorde så här ont! Bara för att jag skriver på datorn så hugger det och skär och har sig och jag får stanna upp hela tiden och vill bara skrika rakt ut!! Något är fel, jag vet det, något har hänt med revbenen, men ingen bryr sig, och smärtan bara ökar för varje dag som går! Jag har ätit smärtstillande vareviga dag nu hur länge som helst, tycker dom det är bättre att jag knölar i mig sådant vareviga dag och är gravid, bara för att ta mig igenom en normal dag? Nu hjälper inte ens de tabletterna längre heller! Varför tas det ingen som helst hänsyn till mamman då man är gravid, utan det är bara barnet som spelar roll?! Och så länge det mår bra så är "allt bara bra"!!
Det är verkligen inget roligt att ha ont! Jag vet jag har lunginflammation och har hostat länge och förrgår hostade jag sönder ett revben!:(
Har du provat att söka akut? Eller har du varit på VC? Jag tycker min BM säger att allt är normalt när man är gravid typ.. Dit vänder jag mej inte i första hand. Om dom inget annat kan göra så kan du i alla fall få någon bättre smärtlindring än alvedon/panodil.
Hoppas hoppas att du kommer att få den hjälp du behöver!