• Loppan81

Januaribebis 2012

Nu vill jag verkligen att våran lilla bebis ska vilja komma ut!
    Längtar efter att få se vem det är!♥

Vill handla bebiskläder av rätt sort, lukta på den, sköta om den, se vem den liknar, stolt visa upp den för alla nära och kära, amma den, titta på den när den sover! Jag älskar den redan såå mycket!♥

En fråga; Hur länge kan slemproppen hålla på att komma ut egentligen? Nu har det hållt på snart 2 dagar..

• Loppan81

Angående blödningar efter förlossningen så har dom varat knappt någon vecka för mej, sen avslag ytterligare några dagar.
    Har inte behövt använda skydd efter 2 veckor. Men det är ju säkert jätte individuellt!

• Loppan81

Ikväll har jag sysselsatt mej med att färga hår och ögonbryn, noppat ögonbryn och målat tånaglarna så nu är jag redo för en förlossning!;)

• Loppan81
    minjalin skrev 2012-01-09 21:25:39 följande:
    Har haft värk i ryggen sen lunchtid och börjar nu känna av lite värkar. Så här var det dagen innan sonen föddes och på natten satte det igång så det ska bli spännande att se vad som händer i natt :P Har i alla fall packat ner i princip allt så packar jag hellre upp lite imorn igen. Har bf på torsdag.
    Spännande!:)
  • Loppan81

Här är det ingen av barnen som kommer till ro inatt, först ut var tösen och nu började gossen..

Nu ligger båda i vår säng och brötar runt. Inte så skönt med ett brutet revben, jag kan bara ligga på ett enda sätt och still, så får man en fot i ryggen eller nåt så gör det gör ont!:(

Vilket jag redan har.. 

• Loppan81
    minjalin skrev 2012-01-10 04:10:45 följande:
    Har fortfarande värkar så tror faktiskt det är på riktigt sen om det blir om några timmar eller om ett dygn vet jag inte då det gick fort när det väl började göra ont sist. Sover ett par timmar och vaknar av värkar och sover en stund till. De känns mer när jag ligger ner så går upp en stund med jämna mellanrum för att känna efter. Mina föräldrar är förberedda på att bli hitringda men har fortfarande is i magen. Spännande är vad det är!
    Lycka till!:)
  • Loppan81

Nu medans jag har suttit här har jag fått några riktigt onda förvärkar, tog 2 panodil och hoppar i säng för att se om det ger sej eller inte....

• Loppan81

Lägga sej var ingen idé, nu klockar jag värkar istället.
    Funderar på om jag ska ringa maken som är på jobbet, han slutar 9 egentligen.

• Loppan81

Vår lilla son kom till världen igår den 10 januari klockan 10:14! :)

Läser ikapp och skriver mer om förlossningen(om någon är nyfiken) när tid finnes! 

• Loppan81

Under natten till igår(10/1) sov barnen oroligt och med andra ord jag också.
    Vid 04:30 gick jag och sonen upp, jag satte honom vid tv:n och jag kikade här en stund.
    Efter ca 30 minuter började jag känna värkar, som jag för skojs skull började klocka dom låg i snitt på mellan 2-4 minuter, någon låg på 5 och någon på 6. Trodde faktiskt att det bara var förvärkar.

Vi åt frukost och tittade på tv lite. Värkarna blev intensivare och intensivare, men jag vågade inte riktigt tro att det var på gång. Maken min jobbar dygn och skulle gå av sitt pass klockan 9. Barnen skulle till dagis och skolan första dagen efter jullovet. Men efter ungefär 1 timme och 15 minuter av värkar började jag fundera på hur det skulle funka för mej att få dom iväg, invänta maken och hinna åka in till sjukhuset. 

06:30 skickade jag ett sms till min man och frågade om han var vaken. Men fick inget svar, väntade nån kvart innan jag ringde, nu hade jag rejält ont och pustade mej igenom värkarna. Vi kom överens om att jag skulle ringa min pappa och se om han kunde komma och hjälpa mej att få barnen till skolan och sen kanske han kunde köra mej till sjukhuset om jag kände att jag inte kunde vänta in maken så kunde han möta upp där.

Jag hann inte ringa pappa innan gubben min ringde upp igen, han skulle få iväg sin brukare tidigare till sin dagliga verksamhet och komma hem så fort som möjligt! Men visst kom pappa och hälpte mej. Mellan värkarna sprang jag runt och packade skolväskor och rev fram ytterkläder och ringde förlossningen.

Värkarna tilltog i kraft och det gjorde verkligen ont, dom kom mellan 2-4 minuter. Gubben min var hemma vid 8 och vi åkte till sjukhuset, trodde jag skulle dö avsmärta i bilen.
    Vi var inne 8:45, det togs blodtryck och sattes ctg, låg inte mer än kanske 10 minuter innan bm kom in och frågade om det var lite jobbigt.. 
    Hon kollade hur mycket jag var öppen men sa inget. Började rulla ut mej från "välkomstrummet" och in på avd. en annan bm frågade hur det gick och bm som undersökte mej sa att det bara var en kant kvar. Jag fattade inte riktigt, så jag fick fråga; -Hur mycket var jag öppen?
    Hon svarar mej; -10 cm det är bara en liten kant kvar. 

Från där gick allt så fort, jag av med kläderna upp i sängen fick ÄNTLIGEN min lustgas, blev helt borta. Det dröjde nog ändå en stund innan krystvärkarna kom och det kändes som det tog ett tag innan han kom ut. men efter 1½ timme på sjukhuset ar han född, våran älskade lilla prins!♥

• Loppan81

Grattis till alla er andra som har fått era skatter!:) 

• Loppan81
    roxylady skrev 2012-01-11 23:53:18 följande:
    Grattis Kissekatten!!

Loppan81: Var det med fördel att vara hemma så länge? Sitter själv och funderar på hur länge man ska våga vara hemma innan man åker in sedan. Vi har bara 5min med bil till sjukhuset. Vill inte ligga inne onödigt länge. Känns som det är skönt att kunna vara hemma så länge som möjligt :) 
    Jaa du, på ett sätt var det skönt att slippa vara inne för länge på sjukhuset. Jag klarade ju av att hantera smärtan, men hade det varat under längre tid så hade jag nog velat ha någon form av bedövning! 
    Denna gången var det nog rätt. Men gångerna innan så har jag varit där längre, men då har vi åkt när jag har tyckt att jag har gjort nog hemma och velat ha smärtlindring:)

Svår fråga det där, man får nog känna från gång till gång och person till person! Ni har ju så nära så det är ju bara att åka dit när du tycker att det känns lagom!
    Lycka till!

• Loppan81
    Liina87 skrev 2012-01-12 10:50:02 följande:
    Idag blev jag äntligen klar med körkortet och med två dagar kvar till BF:) kan inte vara annat än nöjd:)
    Grattis! Så skönt att ha det gjort!:)

Jag tog också mitt när jag var gravid i 8:e månaden med första barnet!:) 

Svar på tråden Januaribebis 2012