Inlägg från: misssally |Visa alla inlägg
  • misssally

Januaribebis 2012

Hej hej!

Jag hoppar in här också, är i v6+5 och beräknad BF är 14/1 2011.!!
    Kul att läsa om er alla!

• misssally
    APEW skrev 2011-05-27 18:31:19 följande:
    Någon mer som är sjukt yr i huvudet?

Ja verkligen, ibland känns det som jag ska svimma.. Bara att sätta sig ner och hoppas det går över snart viklet det brukar göra ganska fort

• misssally

Jag har haft turen att inte må så illa hittills, men nu satte det tydligen igång.. Puh.. eftersom det är vårt första barn så vet man ju inte riktigt vad man har framför sig..
    Hittills har jag bara upplevt otrolig molvärk och bröst som känns som de ska sprängas..

partouze skrev 2011-05-27 21:28:47 följande:
    Jag har inte ont i brösten men i bröstvårtorna :p
    samma här gällande det.

Vi ska på inskrivning hos BM 8/6, så då får vi se lite mer, fram tills dess antar jag att det bara är att vääänta :)
  • misssally
    LillaEko skrev 2011-05-29 08:48:27 följande:
    Vet att många planerar att berätta föräldrar idag, lycka till :) vi har ju redan berättat för våra.

Igår praktiserade vi föräldrarskap här ;)
    Var barnvakt åt en 3,5 månader gammal liten tjej hela dagen då föräldrarna var på bröllop. Mysmysmys.

Har även hittat ett sätt att hålla nere Illamåendet, fil och smörgås direkt på morgonen. Innan åt jag alltid omelett.
    Ååhh vad mysigt att få vakta en sån liten! :)

Jag håller med angående filen, det är det första jag måste äta på morgonen för att inte börja må illa.
  • misssally

hej på er igen, jag har varit borta ett tag, mest sovit om jag ska vara ärlig, men nu har jag uppadetar mig lite :) Grattis till er nytillkomna och kul att höra om alla VUL som gått bra.

Själv så har jag inte börjat må särskilt illa än, det kan vara 5 minuter här och där, men det brukar gå över om jag äter något litet.. Jag har inte spytt än, pepparpeppar.... Fast det är lite som ni andra säger, det skulle vara skönt att känna ordentligt att det var nåot där inne..

Ska på inskrivning i morgon hos BM, och på KUB/NUPP test den 7/7.. Jag längtar så..
    Jag ska dock göra Cellprovstagning hos BM i morgon, spå kanske kanske kan de få för sig att kika om de kan se någonting i samband med det.

Annars är jag mest trött, kände nu att jag var tvungen att sätta mig framför datorn istället för fotbollen ;)

• misssally
    Eljesa skrev 2011-06-08 21:11:13 följande:

nån som har bf runt 12/1 och vill följas åt ???

jag är då gravid med 3:dje bebben och längtar mår illa av och till men jag mår betydligt bättre denna gång än med de två andra

Jag är beräknad runt den 14/1 :)
  • misssally
    erajka skrev 2011-06-08 22:30:13 följande:
    jag bor i Filipstad :-P har 9 mil till Örebro, inte så jättenära kanske
    Hihi, du är närmast hittills i alla fall :)
  • misssally

Är det någon som vet vad ett normalt HB-värde ska ligga på :) Jag var på inskrivning igår och hade ett Hb på 119 vilket hon sade var normalt, tillochmed lite över.. Är det något farligt tro? Jag är i v9 (8+4)

• misssally
    curiosa skrev 2011-06-09 21:19:44 följande:
    Ett HB på 119 är normalt men högt är det verkligen inte.
    På labbet på den vct jag praktiserar nu så är referensvärdena på kvinnor mellan 116-140 (övre gränsen är jag inte 100 på nedre vet jag då jag hade det idag)
    Tog hon det kapillärt eller venöst?
    Om kapillärt tog hon två så du fick ett medelvärde?
    hon tog den venöst.. Men som sagt så sa hon att allting såg normalt ut, men jag kanske får be henne hålla lite koll på det, ska ta nya blodprover inför KUB-test om ett par veckor, så då kn jag be henne kolla igen.. Tack för svar..
Svar på tråden Januaribebis 2012