Inlägg från: misssally |Visa alla inlägg
  • misssally

Januaribebis 2012

Ja äntligen... Eller, jag har ju inte bf förrän 21:a enligt ul, men jag har alltid sagt 14;e om man räknar på senaste mens och när det kan ha blivit till så att säga. Min bm håller med mig och tror också mer på 14:e än 21:a, men det kan ju fortfarande ta tid än. :)

• misssally

Den berömda tarmtömningen gick just av stapeln här hemma... Åh herregud säger jag bara. Förlåt för för mycket info... Nu ligger jag i sängen igen med pyttelite molvärk, får se om det drar igång eller inte. Hoppas jag inte behöver springa på toa igen bara, ibland är det tur att man har toalett i sovrummet :) haha!

• misssally

hej på er! Här händer det fortfarande ingenting, förutom lite sammandragningar då och då..
    MEN, jag har börjat svettas som en gris idag... Är det någon mer som gör det? Jag vet inte riktigt vad det kan bero på, vet ni?

Jag sitter still i soffan och det liksom rinner om mig, superfräscht! Flört....

• misssally
    Empa86 skrev 2012-01-17 13:13:18 följande:
    Hej! 
    Började svettas som en gris igår kväll, över hela kroppen, trodde först att jag börjat läcka vatten då till och med trosorna var genomblöta. Det  kändes i kroppen som att "nu är något på g" men dessvärre har inget annat hänt:/
    Ja herregud... Det känns som man är sjöblöt hela tiden.. Skönt att jag inte är ensam iaf.. Det är som ni säger, det blir värre med sammandragningarna, som kommit oftare framför allt idag... Så det beror säkert på det... .Tänk om det bara kunde dra igång nuuuuuuuuuuuuu. :)
  • misssally

Hej, nu är jag lite orolig... Var hos bm idag och det visade sig att mitt blodtryck låg lite högt för att vara mig. 125/90 och jag brukar aldrig ha så högt.. Till saken hör nu också att jag nu ikväll börjat se lite suddigt på ena ögat... Jag är lite orolig för hf, ska jag ringa till förlossningen tycker ni? Vad hade ni gjort?

• misssally

BF idag, och jag har känt mindre nu än vad jag gjort på hela veckan... Suck! Nu vill jag bara att det ska ta slut! Grattis till er alla som fått sina små, nu satsar vi andra på att tömma den här tråden så fort som möjligt och flytta oss över till den andra istället :) Heja på alla brudar, vi är bäst!

• misssally

Bf +2 idag.. Är
    Hos bm nu och ska kolla blodtryck och urin. Undra om hon kan vara lite hårdhänt idag kanske :)

• misssally

Jag är också kvar. Bf var 21:a så +3 idag... Inga tecken på att det är på gång mer
    än lite sporadiska sammandragningar och ont på nätterna, men på dagtid är det cool-lugnt...

• misssally

Ja, försvinn ingenstans, jag är också kvar.!.! BF +8 idag och fortfarande bara sammandragningar och inga egentliga tecken.. Till smv i morgon igen för att följa upp äggvita i urinen och ev hf, men vi får se. Just nu går tiden vääääldigt långsamt, men vi krigar på i den här tråden tycker jag :)

• misssally

Jag har också gått från lågt undertryck till ganska högt ( för att vara mig ) det låg som högst på 95. Då fick jag åka in och kolla, det var förra fredagen, men då skickade de hem mig för att jag inte hade något protein i urinet... Så nu i fredags så fick jag åka igen, men då var det tvärtom +2 protein, men då hade blodtrycket sjunkit, så då tyckte de att jag kunde åka hem och vila igen.... Suck... Jag skulle nog ringa till fl för säkerhets skull om ni också har ont i mellangärdet ( framförallt i mitten) och även huvudvärk. så får de kolla i alla fall.

• misssally

Mabuse - tyvärr är det ju ofta "ta en Alvedon och vila lite" som man får höra, men jag stod på mig idag! Jag hade tid hos spec-mv igen i morse och självklart såg ctg bra ut osv, men jag påpekade att jag känt mig tröttare och även att jag sovit mindre pga oro i helgen.. Mitt blodtryck var 140/100 så de kunde inte riktigt blunda för det. Fortfarande +2 i urin.. Nu ska jag ligga på observation, de vill inte sätta igång mig än för livmodertappen var helt intakt fortfarande. Men en redig hinnsvepning fick jag, så vi får se.. Du känner dig själv bäst, och märker du minsta skillnad skulle jag ringa fl för att få komma på ytterligare kontroller.

• misssally

Bf +tappat räkningen här :) vi skulle haft 21:a så det borde väl bli +9 då? Jag ligger fortfarande kvar på sjukhuset för obs. Och kommer så göra.. Hade en plats för igångsättning i morse, men de fick in någon mer akut, så vi sätter allt vårt hopp till i morgon :) det blir nog ingen Januaribebis, men jag hänger kvar i tråden ändå såklart ;)

• misssally

Nu är vår lille skatt här! Igångsättning igår efter att ha legat på bb sedan i måndags! 26 timmar senare så var hon här! 50cm lång och 3750g. Nu ska här sovas!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012