Januaribebis 2012
Grattis elingabriella!! Passa på att njuta nu!!
Grattis elingabriella!! Passa på att njuta nu!!
Var hos BM idag och hon kände efter om bebis fixerat sig.. Hon var inte säker, men trodde den låg i säte, så nästa vecka blir det undersökning på SMV för att se om den ligger rättvänd eller inte..
Jag känner mig dock inte så orolig över ett ev kejsarsnitt om den inte hinner vända sig rätt. Huvudsaken är ju att de gör det som är rätt för bebis, och blir det KS så är det bara att gilla läget.
Dock så är jag ju bara i v35+3 och det hinner hända mycket ännu, dock vill de göra ev vändingsförsök om bebis inte lagt sig tillrätta i v 37, så därför vill de få undersökningen gjord först.
Är det någon som varit med om vändningsförsök här? Är det väldigt olustigt?
ojojoj, har sovit superdåligt de senaste två nätterna ( till igår) vilket resulterade i migrän under gårdagen... Tog en kort dag på jobbet och gick hem lunch för att sova lite, eftersom jag nu bara får äta alvedon mot migrän, vilket är lite som att äta zig-zag tablettaskar mot halsont ;)... Så jag sov mellan 12-19 och sen var jag vaken till 23, och gick och lade mig igen och sov till 07.00.... SKÖNT att äntligen få sova lite sammanhängande. :) Nu är det bara idag och i morgon kvar på jobbet, sen är det dags för lite ledighet.
Vi var på SpecMV idag för att se om fröken låg i säte eller inte, men som tur var så låg hon med huvudet ner, men var inte fixerad ännu (jag är i v36+4), men bm trodde hon skulle fixera sig närsomhelst, så det kändes skönt. Jag som inte varit på UL sedan v 18 blev helt förvånad av hur stor bebisen är nu mot förut, det gick ju inte att se knappt vad som var vad :) Skönt ändå att allting verkade vara bra!
Annars börjar jag som många av er andra, bli sjukt trött på det här, och vill bara att det ska vara slut...

Anonyym: så var det för mig också, det hade gått mer än 30 dagar, men jag såg ingenting på Mina Sidor. Då ringde jag in och kollade, och då var allting klart, så om du är osäker, slå en signal dit bara.
Nja, nu tror jag det står "preliminär utbetalning 2012-01-26" men inte någon summa tror jag. Jag kan kolla senare, måste hitta bankdosan först ;)
anonyym; Nu ska vi se. Under utbetalningar står ingenting på FK, bar "inga pågående utbetalningar".
Under "min föräldrapenning" så står det däremot: "preliminär utbetalning 2012-01-26" men ingen summa alls.
Så det är inte mycket information som visas.
Som sagt, det kan vara skönt att ändå ringa och kolla för säkerhets skull så man inte står där sedan och inte får några pengar alls...
Noras- usch vad jobbigt det måste vara.. Jag menar, även om de fysiskt inte kan göra något åt revbenen så borde det finnas något de kan hjälpa dig med för att underlätta för dig.
Du kommer ju vara helt utsliten annars om du inte får sova och inte kan andas dig igenom stor del av smärtan. Jag lider verkligen med dig.. ;(
Stå på dig och var jobbig så får vi hoppas att de tillslut lyssnar på dig...
Jaha, då har proppen släppt här med... Inte för att det betyder så mycket, men direkt så börjar man ju känna efter mer.... Det gick riktigt fort att packa bb-väskan nu, jag har dragit ut på det lite eftersom jag knappt haft så mycket som en förvärk ;) lycka till alla som det verkligen börjar dra ihop sig för!!! Snart är alla bebisar här!! :)