• Shirin85

Januaribebis 2012

MissT skrev 2011-05-09 19:31:48 följande:
    Jag känner också att det viktigaste är att barnet mår bra. Att graviditeten flyter på och att bebisen föds friskt, välmående och välskapt vore underbart och det är allt jag önskar oavsett om det blir i dec eller jan.
    Har 4 grannar som fått/får barn i år + andra jag känner så visst vorde det roligt med en liten född i år fast å andra sidan är jag själv januaribarn (fast beräknad i dec) och jag kommer ihåg att jag under uppväxten var glad att jag kom i början och inte i slutet av året men samtidigt spelar det ingen roll alls så länge allt är väl med den lille.
    Jag är född i December, kommer inte ihåg att det var något särskit men det var inte jätteroligt att altid vara sist med allt och alltid vara yngst, jag hoppas att bebis föds i Januari också för vi har ingen som fyller i Januari i familjenGlad
     Oj, babyboom då!Glad Kul med så täta grannbarn som kan leka hos/med varandra om några år!
    ♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Shirin85

Har sovit nästan hela förmiddagen idag, har blivit jättetrött de senaste dagarnaObestämd

• Shirin85
    LillaEko skrev 2011-05-10 18:35:09 följande:
    Jag är också sjukt trött.
    Somnade innan 20.30 igår och sov 10,5 tim i natt, sen lyckades jag somna 30-40 min på jobbet i en sackosäck när eleverna hade avslappning och nu r jag grymt sugen på att krypa i säng......riktigt jobbigt. Men känns som det är aningens för tidigt att somna 18.30 =S

Kul att det bara blir fler och fler här. Grattis alla nya. 
    Lite tidigt kanske hehe, men jag är också ganska slut på kvällen.
    Sen har jag tre andra barn så det tär ju på krafterna också, det är skillnad på när jag var gravid första gången och bara hade mig själv ungefär, nu har jag tre andra som ska gå före.
    Haha somnade du på jobbet i en sackosäckDrömmer

• Shirin85
    Västeråsmamman skrev 2011-05-14 17:26:04 följande:
    Om det bara är en denna gång så blir det vår 5:a. Men man vet ju aldrig. Har tvillingar som fyller sju år nästa vecka, en som snart blir 9 och en som är 2 år ovh 2 mån.

När jag blev gravid med 2 åringen så fick vi kommentarer ex, det där var väl onödigt. Därför vill vi gärna vänta fast man håller på och spricka.
    Grattis,detta blir mitt fjärde barnGlad
    Visst vill man gärna dela sin glädje med andra, jag har inte berättat för vänner och dylikt än utan håller på det, så jag går runt och ler jättefånigt och folk undrar vad det är med migDrömmer
  • Shirin85
    minnasmama skrev 2011-05-14 16:34:24 följande:
    Hej! Jag hänger på denna tråd, väntar mitt andra barn i januari. Jag plussade i tisdags och är enligt beräkning i v. 5+2, alltså vecka 6. Känner inte av så mycket sympom ännu, mest det vanliga, svullna bröst, molvärk och illamående/olustkänsla. Jag håller tummarna för en fantastisk graviditet och önskar er alla lycka till!
    Vill också ha en fantastisk graviditet såklart, har inte mått illa en enda dag än åtminstone!
    Grattis och lycka till du medSkål
  • Shirin85

Gud vad tråkigt mamman76, ledsen för eran skullRynkar på näsan

Jag ska på mitt hälsosamtal nästa vecka, så det ska bli lite spännande.
    Fast längtar mest till ultraljudet, den känslan och den stunden är så speciell när man få se sitt barn.

• Shirin85

Håller med om att första trimestern är jobbig, med risken för missfall.
    Efter v.12 avtar ju den risken mycket, så har hälften kvar ungefär.

• Shirin85

Är i 6+6 nu och har börjat må illa, speciellt på morgonen men inte på dagen.
    Det är mycket skillnad från min första graviditet, då hade jag bara mig själv att ta hand om och kunde vila.
    Nu har jag tre barn som ska tas hand om, så det blir ingen vila här inte.
    De ska till lek&buslandet på söndag så då kan blir det lite lugnt.

Har berättat för en vän nu, men resten dröjer jag med i några veckor även om jag knappt kan hålla mig från att säga detGlad

• Shirin85
    Missoctober88 skrev 2011-05-21 17:58:04 följande:
    Jag fokuserar på att tänka på framtiden istället för nuet (för att hålla borta oron för missfall).. Framtiden då jag kan börja förbera inför bebisens ankomst och när den kommit ut :) Den där mysiga tiden när man är så försiktig och man gör allt sakta och mest är hemma och myser.
    Efter vecka 12 ska jag ner i källaren och rota fram min dotters gamla bebis kläder.. Så mysigt.
    Samma här, jag älskar att planera och köpa söta barnkläder, diskutera namn på nätterna och förbreda.
    Men det får bli när det börjar synas mer och det har gått en tid.
    Är i v.7 och det känns som att bebis kommer stanna, jag hoppas det.
  • Shirin85
    zatori skrev 2011-05-21 20:53:08 följande:
    Hej! :)

Plussade i tisdags på min andra pergokur, efter nästan 2,5 års försökande. Känns helt osannolikt och overkligt! :D Är i v 5 (4+5) så bebis kommer i slutet av januari om allt vill sig väl!
    Symtom än så lä'nge ömma bröst och molvärk då och då i magen, samt oerhörd trötthet. Dessutom är jag hungrig typ hela tiden! Hoppas slippa illamåendet.
    Vad roligt, grattis!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Januaribebis 2012