• Shirin85

Januaribebis 2012

Butikslager skrev 2011-05-21 22:02:41 följande:
    Hallå!

Här har ni en till som nu är beräknad till Januari, om allt går som det ska.

April -09 fick vi MF i vecka 7
    April -10 föddes sonen
    Mars -11 MF i vecka 14

Så nu är vi gravida igen och jag hoppas verkligen det går vägen. Ska ringa BM och be om ett tidigt VUL samt ett UL kring vecka 12. Nu sist hade vi berättat för folk och jag hade pratat med chefen. Skitjobbigt.
    Har också en son född i April-10.
    När är du beräknad i Januari då?Glad
    ♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Shirin85
    Butikslager skrev 2011-05-22 11:35:16 följande:
    Typ 24de tror jag det blir beräknat..
    Sonen är född 15de april :)

Fast jag hoppas inte på för mycket. Känner mig rätt likgiltig än så länge.
    Speciellt efter senaste MF:et som var så sent.
    Vad tråkigt med missfall, hoppas det går vägen denna gången!
    Har en son född 1 April 2010, BF för denna blir 7 JanuariGlad
    Tycker du det känns som att det blir tätt mellan dina barn?
    För jag fick den känslan först men har börjat vänja mig, de kommer ha stor nytta av varandra i livet tror jag.
  • Shirin85

Gick förövrigt in i v.8 idag (7+0)Skrattande
    "Embryot är nu en centimeter långt. Handled och fingrar skapas och händer och fötter kan urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar.
    Fingrar och tår kan ses tydligt men är fortfarande täckta med simhud.
    Överläppen skapas samt nästippen."

Butikslager skrev 2011-05-22 18:59:43 följande:
    Först när jag blev gravid där när sonen var 9månader, då var jag först i chocktillstånd och undrade hur fan det skulle gå, men vi hann vänja oss och började se fram emot syskon jättemycket. Och då fick vi MF.

Så nu känns det bara roligt. Dom kommer ha jätteroligt med varandra i framtiden! Kanske första året är lite jobbigt, men sen blir det nog bara bättre.
    Beklagar, saker blir inte alltid som man hade tänkt sigRynkar på näsan
    Men din son kommer ha mycket glädje över detta syskon.
    Ja första året kommer bli jobbigt, kommer ha en sexåring, en (nästan) fyraåring och en (nästan) tvååring när Januaribarnet kommer. Ser konstigt nog fram emot detFörvånad

• Shirin85
    Butikslager skrev 2011-05-22 20:47:02 följande:
    Nää, dom blir ju inte det! Vi hade ett MF innan sonen också, men då var det i vecka 7.
    Nu senast tog det ganska hårt eftersom det var så sent och vi hade redan hunnit berätta för alla, inklusive chefen. Vi hade börjat titta på syskonvagn och börjat planera på riktigt.

Men det är bara att blicka framåt och hoppas på det bästa.

Du har barn tätt! :) Roligt!
    Och vad härligt att du ser fram emot det! :)
    Åh ja, när det var så verkligt för er och ni verkligen hade sett fram emot det..Rynkar på näsan
    Men så tänker jag ibland att det kanske var nödvändigt för att livet skulle ta en annan väg, att det barnet gjorde plats för ditt barn nu. Man får se det positivt, blicka framåt och hoppas på det bästa!

Ser fram emot att få träffa den lille såklart, tänk att jag redan varit gravid i 50 dagar..
    Jo, eller det är lite mer än 2 år mellan alla barn och jag tycker det är en bra ålderskillnad.
    Men nu kommer det ju vara mindre än två år men det blir säkert toppen det med!Solig
  • Shirin85

Haha lägg in den i den andra tråden också!
    Du ser ut att vara längre gången än v.5 men det är säkert svullnadenGlad
    Jag är i v.8 och det har börjat synas för mig, men inte för utomstående eftersom jag inte bär så åtsittande kläder.
    Jag tycker det är roligare efter v.20 och framåt för då börjar det synas på riktigt att man är gravid!Skrattande

• Shirin85
    LoboSonora skrev 2011-05-22 21:08:23 följande:
    Fick missfall idag =/ har blödigt sen i onsdags och idag kom det klarrött blod men jag har inte haft ont eller nånting men fick åka till akuten ändå o kika o det var missfall. Tråkigt men sånt som händer så vi får ta nya tag !

Ska man vänta tills nästa mens innan man försöker igen ? Det är mitt första missfall och jag har ingen aning..

Håller mina tummar för alla er andra som blöder att det inte är någon fara ! Det är ju väldigt vanligt..

Det känns lite jobbigt men jag tänker att det förmodligen var något som var fel med fostret, då känner det lite bättre.. :) Kram till er
    Beklagar, tråkigt för erRynkar på näsan
    Har ingen erfarenhet av missfall så jag kan tyvärr inte svara på frågan, hoppas ni får ett vårbarn eller sommarbarn 2012 kanske iallafall!
    Sköt om er nu, kramar till dig med.
  • Shirin85

Jag ska göra VUL i v.18 också, så det är en tid kvar..Rynkar på näsan

• Shirin85

Vi ska inte köpa någon ny vagn, barnvagnen (liggvagn) som min son har nu ska ju bebisen ha.
    Vi får köpa en sulky till sonen, teutonia har bra tycker vi också, ska spana in några därGlad

Enligt FL har jag gått  18,9% procent av graviditeten (!!),  jag har ju bara vetat om att jag är gravid i 3 veckor så 20 procent känns som mycketFörvånad 

• Shirin85
    bumbi 84 skrev 2011-05-25 16:46:20 följande:

Jag hade gått 15.7% känns mkt bättre än vecka 7

tänker man i procent har man gått långt vid 10 veckor även om det inte känns så:.-) (25%)

Precis, känns så mycket längre men det är bara bra!Glad
  • Shirin85

För oss är det fjärde och vi har inte tittat kön på något, ska inte göra det på denna hellerGlad

Svar på tråden Januaribebis 2012