Inlägg från: harmonihalsa |Visa alla inlägg
  • harmonihalsa

Januaribebis 2012

Har gjort chokladpudding , blev så sugen när jag såg förpackningen i affären. Inte ätit det på säkert 10 år då min sambo inte gillar det men nu kan ju jag och sonen äta det tillsammans. Säkert inga konstiga ämnen och skit i det...

• harmonihalsa

Finns en bra bok " Med kroppens samtyckte, för en lättare graviditet och naturligare förlossning" av Therese Bertherat. Finns inte att köpa ny utan att köpa på bokantikvariteter (eller hur det stavas). Lite gammalmodig men bra fakta.

• harmonihalsa

Vi funderar kring olika vagnar. En där båda barnen får plats eller kommer sonen orka gå längre sträckor då?! Vi får vänta och se tills det närmar sig. I dagsläget hade det blivit en dubbel då han gillar attåka vagn och inte orkar gå så långt som vi brukar gå till hästarna.

• harmonihalsa
    Some skrev 2011-07-26 13:14:19 följande:
    Hej töser. Jag har följt med i tråden sen i maj men inte skrivit än men nu tänkte jag att det var dags att haka på er.
    Jag väntar andra barnet, har en Lillan född -10. Det blir nästan två år mellan barnen om LillBebis kommer som h*n ska.
    Vi har gjort kub och fått fina siffror så det känns bra. Men ett tidigare mf och att jag nyss fick veta att jag har gbs den här gången gör att jag har väldigt svårt att släppa oron. Jag har en doppler hemma så jag lyssnar på hjärtat en gång i veckan ungefär. Jag hade nog blivit knäpp annars.
    Min foglossning har redan börjat bli illa, så det blir nog sjukskrivning efter semestern för min del. Jag hoppas kunna jobba iaf halvtid, men med tungt jobb inom vården så är det inte så säkert.

Fick läsa vad gbs, hoppas allt kommer att gå bra. Hur upptäcktes det? Var det på någon rutin undersökning eller hade du symptom?
  • harmonihalsa

När jag var gravid med vår son fick jag en liknande känsla. Hade en patient som jag höll på att massera och känner hur det börjar snurra och svetten kommer. Var pinsamt för till sist fick jag säga till patienten att jag var gravid och behöver sätta mig ner. Fick sätta mig på golvet bredvid britsen en lång stund innan jag kunde gå och ta lite sött i kylskåpet. Klarade göra klart behandlingen, min patient bad t.o.m. om extra behandlingar fast han visste hur jag mådde... Jag gjorde det men avbokade resten av dagen och bara vilade. Var lågt järnvärde.

• harmonihalsa

Har ett ultraljud i morgon för koll av bebis så den fortfarande lever trotts blödningarna som jag fortfarande har. Kolla moderkakan samt var smärtan jag har i magen kommer i från. Har ont på höger sida långt ner och ökar när jag sitter, står eller går samt ligger på vänster sida. Då strålar smärtan ner i höger ben. Kanske en chokladcysta eller något som bebisen trycker på då? Någon som har något förslag?

Har RUL den 31 aug.  

• harmonihalsa

Vi är glada idag . Ultraljudet gick bra och bebisen rörde sig och hjärtat slog. Äntligen fått svar på blödningen och tagen på allvar. Har pratat med många vårdinstanser och fått som svar att "ja ibland blir det missfall och ibland inte, en del kan jobba andra inte..." Inte känt oss helt nöjda med de svaren. Men nu vet vi att en del av moderkakan lossnat från väggen ca 3*3 cm och det är det som blöder och att där ligger kvar mycket blod fortfarande som ska ut. Kontroll om två veckor för att se så det går på rätt håll, sjukskriven tills dess. Fortsatt vila. Vi är glada även om diagnosen är oroande.

• harmonihalsa

Grattis Niins, har ni barn sedan tidigare?

Idag har vi varit på stranden . Sonen har lekt massor och jag har mest suttit och vilat mig som vanligt. Men skönt att jag kunde följa med.

• harmonihalsa
    syntetica skrev 2011-08-04 19:39:07 följande:
    är det inte tidigt att få sånt redan i vecka 18?
    Jag har redan fått det för några veckor sedan och är nu i vecka 15. Kom inte så tidigt i min första graviditet.
  • harmonihalsa

Tänkte på om försäkringsar. Var på nyheterna och i något annat program om något bolag som var väldigt dåliga med att betala ut. Kan inte minnas vilket företag, minns någon? Var en gratis försäkring+något tillägg som de betalade för. Barnet hade fått cancer men de ville inte betala så vida inte försäkringskassan godkände det som ersättningsbart vilket de inte gjorde i detta fallet. Försäkringar har man ju för att täcka det som försäkringskassan inte täcker m.m.  

Svar på tråden Januaribebis 2012