Inlägg från: harmonihalsa |Visa alla inlägg
  • harmonihalsa

Januaribebis 2012

Jag har inte känt något inne i magen ännu men gjorde det inte fören kring vecka 18-20 sist. Däremot har jag en gång när jag hade handen på magen så fick jag tre riktiga puffar, det kan inte ha varit något annat då det var riktigt mycket. Var då i vecka 14 vilket är väldigt tidigt men sedan har den lille inte gjort sig till känna igen så några vekor till så ska det nog bli full rulle

• harmonihalsa
    lullebo skrev 2011-08-06 08:49:21 följande:
    En fråga: Är det ngn mer som vaknat på nätterna och har jätteont i magen för att ni är kissnödiga??

Japp jag gör det och har för mig att jag gjorde det i förra graviditeten med. Man bara måste gå upp. Jag känner mig inte alltid kissignödig men lärt mig att ont då behöver jag gå..
  • harmonihalsa
    minneli skrev 2011-08-08 13:16:13 följande:
    Nu är vi tillbaka från rul och det gick åt helvete. Kommer förmodligen lämna den här tråden. Det var alldeles för lite fostervatten och bla bla bla. Orkar inte skriva allt nu men vi måste åka till trondheim imorgon för en second opinion. Fick nytt bf datum, 8 jan, mammas födelsedag. Men det är ju typ 1% chans att det kommer ske. Kurator och allt är redan inkopplat. Och jag kommer troligtvis få föda fram bäbisen på typ fredag. Vet inte riktigt vart jag ska vägen nu.
    Tycker det är bra ni ber om ett andra utlåtande. Hoppas verkligen på att det kan ge er ett annat besked. Ta det lugnt och stressa inte med att föda bebisen förens ni är redo om det nu skulle bli så. Ta den tid ni behöver till att prata med varandra. Usch blir skakig själv så ni måste må skit.
  • harmonihalsa
    minneli skrev 2011-08-08 13:16:13 följande:
    Nu är vi tillbaka från rul och det gick åt helvete. Kommer förmodligen lämna den här tråden. Det var alldeles för lite fostervatten och bla bla bla. Orkar inte skriva allt nu men vi måste åka till trondheim imorgon för en second opinion. Fick nytt bf datum, 8 jan, mammas födelsedag. Men det är ju typ 1% chans att det kommer ske. Kurator och allt är redan inkopplat. Och jag kommer troligtvis få föda fram bäbisen på typ fredag. Vet inte riktigt vart jag ska vägen nu.
    Glömde fråga dig, hade bebisen växt som den skulle nu? Jag är ju en sådan människa som vägrar tro det värsta..
  • harmonihalsa

Mår med väldigt dåligt av vissa vitamin tabletter, även järn. räks med direkt även om jag inte är gravid... Har nu hittat en bra vitamintablett och en bra järntablett som jag tar. Jag kan inte ta niferex för magen men köper en annan på hälsokost son har hjälp och min läkare och bm tyckte det var helt ok, järnvärdet gick upp efter några veckor.

Har uppehåll just nu då jag mådde illa några dagar men ska börja igen nu.  

• harmonihalsa
    minneli skrev 2011-08-09 18:25:20 följande:

Hej allihopa och tack för erat stöd!

Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
    I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
     Det blir ganska långa timmar att vänta... 
    Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm.  Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.      

Tänker på er. Bebisens själ kommer säkert igen till er. Jobbigt med byråkratin med att inte läkaren kan besluta det eller att det kan gå fortare. Klart ni ska be om tidigt ultraljud nästa gång, vet inte när man kan se organen.

Styrkekramar till er från oss.     
  • harmonihalsa

Vi har inte ahndlat något då vi har massor. Har det utlånat så får börja kräva hem det snart. Ska med köpa en agga att ha på nedervåningen så bebisen kan vara nära hela tiden. En dubbelvagn tror vi med. Blir nog någon enstaka tröja men inte mkt nytt.  

• harmonihalsa

Mysigt med svampplockning . Vi ska med ha frukost nu. Har vaknat varje morgon och haft ont i ryggen i ja sedan jag var ny gravid (trillade av hästen då). Fakriskt bokat en behandlingstid nu hos en massör, ska bli skönt att förhoppningsvis få bort de spända musklerna.

• harmonihalsa
    mabuse skrev 2011-08-15 09:29:50 följande:
    Så skönt att läsa om alla variationer så att man kan bli lite lugnare! Jag mår illa, går ner i vikt och det känns som att magen krymper, vilket jag inte trodde var så vanligt i v 16+5... Men 25 augusti är det RUL och tills dess tänker jag vara inställd på att allt är som det ska!

Var ute och flög i förra veckan - fy vad obehagligt det var i magen, det gör jag aldrig om som gravid. Någon annan som flugit?

Vilken dröm Emelie Sofie 79! Låter som något jag själv skulle kunna drömma, usch vad obehagligt det är! 
    Usch vilken dröm. Jag hade med en hemsk dröm för några veckor sedan att vår bebis med föddes för tidigt och de körde inte ut med ambulans utan de sa att bebisen slutar andas om någon minut ändå. Men den bara fortsätta att kämpa med andningen, min sambo föreslog att hälla kemikalier i halsen på den så det skulle gå fortare så den inte led. Jag gick på toa och när jag kommer ut har min mamma och min brors sambo lagt bebisen i ugnen så den dog...jag slet ut bebisen men fick bara skelettet precis som en välkokt kykling. Hemskt var det...

Ja vi måste ju vara oroliga..  
  • harmonihalsa

Ja jag kan ju verkligen inte klaga som varit på 5 ul och bara är i vecka 17. Bebisen sprattlade så sist så de inte kunde mäta huvudet . Min mage har växt en del så syns nu med alla kläder tror jag, den växer i etapper tycker vi. Känner inga fosterrörelser alls ännu men det gjorde jag inte med sonen förens vecka 20-22 så känns helt ok. Det kommer när det kommer helt enkelt. Med sonen hörde jag varken hjärtljud eller ul förens rul vecka 18 men hade en bra känsla inom mig. Mina moderkakor ligger ändå i bakväggen.

Måste med börja äta mitt järn+vitaminer igen , hållt uppe 2 veckor då jag började må illa av dem men nu är det nog ok igen. Har sådana perioder även när jag inte är gravid och äter vitaminer. Vissa vitaminer kräks jag av direkt, något min kropp nog inte tål i dem då. Ha en bra dag 

Svar på tråden Januaribebis 2012