• Some

Januaribebis 2012

misssally skrev 2011-08-17 09:05:16 följande:
    jag insåg precis att det kanske är dags att börja smörja in magen.. Har inte gjort det än.. Är det någon som har tips på någon bra kräm..? Ska man kosta på sig en ordentlig olja eller duger vad som helst?
    Ta en så ren och naturlig olja som möjligt. Gärna ekologisk om det går. Mandelolja som någor föreslog går snabbt in i huden och kladdar inte. Jag gillar mandeloljan och kokosoljan, men kokosoljan kladdar en del.
    Om man vill vara lite lyxig så finns det ekologisk hudlotion från Urtekram eller Estelle&Thild.
    happy until proven otherwise
  • Some

Minneli - Grattis till flickan, och jag beklagar er förlust!

• Some

Jag kommer definitivt inte kunna jobba fram till jul. Jag misstänker att det blir sjukskrivning på 50% redan i september och så tänkte jag söka grav.penning fr.o.m. november.
    Det är ingen på min arbetsplats (inom vården) som har blivit nekad gp så jag räknar med att få min beviljad den här gången också.

• Some

Jag köper alla gravidtidningarna. Mamas, Amelias, vi föräldrars samt föräldrar och barns. Men de kommer inte ut så ofta. Jag har alla i en affär nära mig så jag vet inte vilka man kan köpa på nätet.

• Some
    Sindie skrev 2011-08-22 18:22:49 följande:
    Ska på RUL imorgon:)
    Jag också, men inte förrän sent på eftermiddagen. Tiden går låååångsamt.
  • Some
    Sindie skrev 2011-08-22 18:29:17 följande:
    Jag ska dit vid 15.00 :P
    Då har vi samma tid dessutom. För mig känns det jättesent. Men det är säkert bara för att jag är så otålig.
  • Some
    Sindie skrev 2011-08-22 18:56:48 följande:
    Jag fick välja vilken tid jag ville, så valde vid 15 eftersom sambo jobbar.
    Men tror du inte att han hade tagit ledigt hela dagen imorgon bara för det.
    Haha !
    Så typiskt! Vi är lediga så vi måste få hela dagen att gå. Men vi håller på att skola in Lillan, så då går lite tid.
  • Some

Hej alla. Nu har vi äntligen kommit hem från rul+middag hos svärföräldrarna. Rul gick jättebra. Allting såg ut precis som det skulle och vi blev bara flyttade en enda dag, nytt bf är 17/1. Och precis som jag har sagt hela tiden så är det en prins i magen.

Grattis till alla andra lyckade rul idag.

• Some
    LillaEko skrev 2011-08-25 07:20:11 följande:
    Lycka till, du ska se att det går bra!

v 22 imorgon, tiden går fort!
    Börjar få panik över de där graviditets peningspapprerna jag måste ta tag i.
    Fy sjutton vad jag är rädd för att skriva fel eller något.
    För skulle verkligen inte fixa mitt jobb höggravid =( 
    Det viktiga är att man är väldigt nogrann i att berätta vilka moment som inte. Tänk på att det är okej, t.o.m. bra, att ha en egen bilaga. FK:s papper ger inte så mycket plats till att beskriva ens arbetsdag. Förra gången fick jag ihop en halv A4-sida på min arbetsdagsbeskrivning. Jag var väldigt noga med att peka ut alla moment jag inte kunde genomföra. Jag fick det beviljat.
    Jobbar man inom vården med tunga lyft så får man det oftast beviljat. Annars kan man överklaga.
  • Some
    Alltochinget skrev 2011-08-25 07:04:24 följande:
    Om 1 timme är det dags för RUL... NERVÖS och förväntansfull! :)
    Spännande! Det kommer gå bra.
Svar på tråden Januaribebis 2012