Inlägg från: syntetica |Visa alla inlägg
  • syntetica

Januaribebis 2012

Mina ben har svullnat något enormt från igår natt, ser ut som elefantben ungefär..
    Fotknölar verkar inte finnas, eller jo under allt vätska där någonstans..
    Och jag som ska på bröllop imorgon :(  får pingvina mig fram helt enkelt
  • syntetica

känner att jag behöver spy ur mig lite,
    har förbannat jävla ont i höfterna så det känns som att jag ska bli tooookig,
    det enda som hjälper är att bada. Men kan inte bada hur ofta som helst då jag lider av svåra eksem och extremt torr hud.... så jag får vagga fram och tillbaka i lägenheten som en jävla anka...
    Sen det där med sömn, får inte sova ett skit pga av min torra hud som kliar heeela tiden :(

Ibland känns det så jobbigt 

• syntetica

Känner att det är mycket gnäll på mig just nu, men vad gör man när läkarna inte lyssnar och huden bara blir sämre och sämre för varje dag. Infektion lite var som på huden och hud som fjällar av som nå jävla fisk.. Kan inte sova för att det kliar och kliar... Det enda svar jag får är: Kortison&mjukgörande.. Nu orkar jag faktiskt inte mer.... Blir till att gå till läkaren imorgon och sitta där tills dom hjälper mig ordentligt...

• syntetica
    Frökenolson skrev 2011-11-14 21:38:23 följande:
    Om jag få komma med ett annat tips, om du inte redan provat det så är olivolja en bra grej att smörja in sej med när inget annat fungerar. Jag gör det varje dag nu
    Eller nässelsalva , det är ocksp bra.

Hoppas du får en bra läkare imorgon! 
    kört olja men det funkar inte alls :( Ska begära antingen kortsionsprutor eller att åtminstonde få en antibiotika eller pencelinkur imorgon
  • syntetica
    Frökenolson skrev 2011-11-14 22:03:50 följande:
    hoppas det löser sig, inget kul med massa kliande och fjällande.. Brujar ju bara bli värre på vintern..
    Ja jag hoppas på det jag med, håller alla mina fingrar och tår imorgon! 
    jag brukar bli bättre på vintern för då är det inte varmt och svettigt 
  • syntetica

God morgon, här har vi en till som vaknat super tidigt och hopplöst försökt somna om trots ynka 3 timmars sömn..

• syntetica
    curiosa skrev 2011-11-18 07:52:33 följande:
    Varje natt är en kamp mot kl tycker jag nu!
    Somnar, vaknar, somnar, vaknar och så håller man på.
    Om inte handlederna krånglar så har jag ont i magen eller vart som helst. Allt för att jävlas. Nej men kanske inte riktigt men jag fungerar verkligen inte om jag inte får sova ordentligt.

Ja,ja nu har jag fått gnälla av mig lite iafl  och snart ska vi åka till Näl för att göra TUL.
    Tycker också varje natt är en kamp, men kroppen ställer väl in sig tills bebisen kommer. 
    Får iaf sova några timmar för att sen vara vaken några och sen sova igen.
    Tacka gudarna för kaffe 
  • syntetica

Är det bara jag som är hungrig heeela tiden? 
    Känns som jag knappt hinner äta klart så är jag hungrig igen.. 

• syntetica
    coockiejar skrev 2011-11-18 11:03:47 följande:
    ÅÅÅÅÅÅH, hjälp mig någon! Jag blir snart galen! Har en halsbränna som skär som en kniv i matstrupen på mig - upp o ner - heeela dagen lång! Inge kul att gå o lägga sig när det känns som att man lir uppskuren inifrån :(

Sen har jag nåt illamående som kommer och går hela dagarna - vad 17 är det om? Har mitt illamående från tidigare i graviditet kommit tillbaka?

Och så ska vi inte snacka om sammandragningarna. Magen blir hård som en boll och jag kan knappt röra mig. Det gör ont att sätta sig, resa sig upp, lägga sig, vända på sig, böja sig för att plocka upp ngt osv...
    Någon som har bra tips mot den eländiga halsbrännan? Helst husmorskurer då jag är lite försiktig med kemikalier. Testade några tuggtabletter under min förra graviditet och herregud vad vidriga de var... ju mer jag tuggade desto mer växte de i munnen och det kändes som att jag hade ett lock i halsen...

Sorry för min negativa stämning - men det kändes lättare att få ut det nu :)
    Jag tycker mjölk hjälper när min halsbränna är som värst, eller typ loka och ramlösa
  • syntetica

Har en jätte konstig känsla i magen idag, det är inte riktigt sammandragningar men något i den stilen. 
    riktigt obehagligt =/ 

Svar på tråden Januaribebis 2012