Inlägg från: syntetica |Visa alla inlägg
  • syntetica

Januaribebis 2012

Känns som det kommer bli en sömnlös natt...
    Allt för mycket som snurrar i skallen just nu..
    Tycker allt är fruktansvärt orättvist just nu,
    när ska vi få andas och bara njuta?! 

• syntetica
    roxylady skrev 2011-11-29 22:11:07 följande:
    Förstår dina känslor och din oro
    Du får tänka på att det är skönt att de håller koll på dig i alla fall och att du kommer få all hjälp!
    Jag håller alla tummar å tår på att allt kommer bli bra för dig!!
    *styrkekram*
    Varför känns det genast så mycket mer allvarligt när man bli skickad till akademiska?!
    Innan så kände jag mig fortfarande ganska lugn.
    Sen när man aldrig få nå riktiga svar, utan ja det kanske blir så.
    Jag hoppas på en tid snarast så man slipper grubbla mer. 
  • syntetica
    riparbella skrev 2011-11-29 22:24:04 följande:
    Ni kommer att få njuta. Tro mig. Fick en dotter-09 med en missbildning av huvudet, blev stor skalloperation när hon var nyfödd. SEdan visade det sig att ena njuren fungerar dåligt. En massa jobbiga undersökningar som följd, givetvis.  Nyförlöst med alla dessa negativa besked, allt kändes svart och njuta kunde jag inte göra. Men man finner styrka och det man ställs inför klarar man av. Man kämpar dag för dag. Och ja-livet är bra jäkla orättvist. Faktiskt. Idag kan kag njuta av vår underbara tvååring, som är frisk och normal med fint huvud, dock med en njure. Som vi går på koll för. Kramar till dig från en som vet hur det känns när inte allt "ser normalt ut".
    Hur mår din son av att bara ha en njure? Kan han leva ett "normalt" liv? Du får jätte gärna berätta lite hur det är att leva med en njure :)
    roxylady skrev 2011-11-29 22:26:23 följande:
    Låter ju värre än vad det är när man skickas dit tror jag Men du får tänka på hur duktiga de är där!
    Ja gud jag hade blivit tokig om de inte ger en alla svar. När skulle du få reda på när du får tid?
    Vi fick en tid på måndag! oj vad nervös jag är nu!
  • syntetica

Usch blir så arg ibland på mig själv,
    glömde ta mina allergitabletter igår innan jag somnade..
    Och det fick jag sota för.. Kliat sönder precis hela axlarna, ryggen, nacken och halsen...
    Och det gör så ONT! Så jag vet inte vart jag ska ta vägen..

• syntetica
    fabler skrev 2011-12-02 20:30:28 följande:
    vad är de för allergi du har?
    Först är jag överkänslig mot vatten, och sen har jag atopiska eksem. 
  • syntetica
    fabler skrev 2011-12-02 20:50:02 följande:
    vad jobbigt. Jag vet ju själv hur de kliar när jag inte smörjt mina eksem och då kändes mina problem väldigt lindriga i jämförelse med dig.
    Ja och det blir bara sämre och sämre ju längre jag går gravid.. :(
    Jag vill kunna njuta ju, men smörjer och smörjer och hoppas att det blir lite
    bättre inom en snar framtid 
  • syntetica
    fabler skrev 2011-12-02 21:08:12 följande:
    ja jag upplever att jag bara blir torrare och torrare ju längre denna graviditet går, medans min graviditet med sonen så hade jag bättre hud än jag någonsin haft.
    Jo dom säger att det är 50/50 att huden blir bättre,
    min hud blev as bra när jag låg inlagd och fick kortisonsprutor och bricanyl
    men läkarna vägrar fortsätta ge mig kortison i sprutform, utan tycker jag ska tunna ut huden
    med mer salvor..

Jag funderar också på att övergå till naturprodukter, för det känns som artt det är för mycket
    kemikalier och andra syntetiska ämnen i hudsalvorna jag använder.  
  • syntetica
    fabler skrev 2011-12-02 21:15:01 följande:
    vad för naturprodukter är det du överväger då?
    Det har jag inte kommit på än, tänkte gå ner till hälsokostbutiken och höra vad dom säger&tycker.

För det känns som när jag använder vanliga mjukgörande så kan min egen hud inte produsera fett
    och med naturprodukter borde den kunna det eftersom det bara är naturligt. 
  • syntetica
    fabler skrev 2011-12-02 21:32:19 följande:
    Min ansiktskräm är från hälsokost men jag har inte köpt nån till kroppen där. Har köpt shampoo på hälsokost också men behöver ju mina kortison salvor och löpningar också.
    löpningar? 
  • syntetica

Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre.. 
    Gör så förbannat ont i mina eksem så jag vet inte vart jag ska ta vägen,
    pricken över iet är att jag är så torr också så det ser ut som jag är en fisk som fjällar..
    SMörjer och smörjer men det händer inte ett skit, har inte vart utanför dörren på över 3 dagar,
    vet inte ens om det är mer? Tappat räkningen på dagarna..
    Tillomed min sambo börjar nu undra och försöker få mig att gå ut en stund,
    men vad gör man när man är så sårig och torr att man inte ens kan sätta på sig kläder
    utan att nästan börja gråta. inte vrida på huvudet för det spricker och gör ont..
    Känns som jag ska ge upp vilken sekund som helst, lägga mig ner och börja gråta..

Var bara tvungen att få spy ur mig allt 

Svar på tråden Januaribebis 2012