• bumbi 84

Januaribebis 2012

Tärning: Grattis till den lilla killen!

Spännande att fler verkar va på g!

Här har man fått nn magsjuka och alla tre barnen är jätte förkylda så liten får gärna vänta tills alla är friska!     

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    fabler skrev 2011-12-26 18:03:17 följande:
    ja då vill man inte gärna föda barn när de är sjukstuga hemma. Här är de bara sambon som fortfarande har lite ont i halsen men de är på väg bort så nu får gärna bebis komma.

Får se vad BM säger imorgon. Men jag gissar att de blir sista gången vi träffar henne... för nästa tid är den 10jan och jag tror faktiskt inte att jag kommer gå nå mer över denna gång än jag gjorde med sonen och med han så gick jag tre dagar över. Har ju bf 5/1.

Då har ni tvärt om mot hät för än är gubben frisk

Jag hoppas med på att det blir sista besöket hos bm i morgon men har gått över med dom andra och har nästa tid hos henne på bf så det blir nog då med. 
  • bumbi 84
    fabler skrev 2011-12-26 18:25:36 följande:
    de är ganska sjukt att de faktiskt är så nära tills man har bebis här. Jag tycker det är svårt att förklara för sonen att lillasyster som man pratat om såååå länge faktiskt snart är här. Vi pratade lite under julhelgen om att han ska va hos mormor när mamma och pappa åker till sjukhuset för att lillasyster ska komma och de var han helt på de klara med.
    Ja man har ju gått och väntat så länge nu och nu när det närmar sig är det svårt att fatta. den kan ju faktiskt kommi imorgon om det skulle vara så och jag har inget klart Men det beror nog på att man gått över med dom andra och tror på det denna ggn med men i morogn efter middag blir det nog att börja packa väskorna (barnen ska ju ha en med). Hur känner du inför förlossningen?
  • bumbi 84
    missable skrev 2011-12-26 18:40:16 följande:
    shit vad barn det vart födda i tråden! Grattis till er alla!! Och det verkar ju som om det är fler på g snart... jag vill också att det ska komma slempropp eller sammandragningar eller något som visar att det är på g...
    usch är super nervös inför tul imorn, tänk om det är något fel?? Ikväll så har vi satt in allt i bilen iaf för bm sade det var lika bra :-\ Kan verkligen inte slappna av ikväll... hoppas jag får sova lite iaf..

Hoppas att allt står rätt till med liten i magen!
  • bumbi 84
    fabler skrev 2011-12-26 18:55:06 följande:
    jag packade klart allt igår som går att packa klart sen ligger listan på köksbordet så vi snabbt kan kika på den och ta med de som inte är för bockat.

Jag ser lite fram emot förlossningen sjukt nog. Även om man vet att det kommer göra gris ont så vet man ju även vad underbart man får utav allt arbete. Sa sist när jag hade fött sonen att nästa gång ska jag ha planerat snitt... men insåg väl snabbt när jag pratade med kompisar att jag mådde ju snabbare bättre än dem som fått snitt så då är de ju värt skiten och de är ju inte helt smärtfritt att få snitt heller. Jag hoppas dock jag denna gång klarar mig utan eda, de är ett litet mål jag har men har även skrivit att anser dem de nödvändigt och jag då inte protesterar så är de bara att sätta den.
    Vad skönt att ha det mesta packat.
    Jag ser med fram imot förlossningen tycker det är en mäktig känsla att då veta att man snart får upp sin lill* på magen. Det enda jag är nervös för är att inte hinna in. Tog med eda med första men hade inget behov av det med tvåan då allt kändes bättre pga vad man hade att vänta sig och man visste vad man fick för det  
  • bumbi 84
    fair skrev 2011-12-26 19:41:08 följande:
    Åh så lättad man kan vara, alla prover var bra, trots ett lite för högt blodtryck. Men det sjönk i alla fall medan jag satt där. Har hunnit med en snabbis på hm och sen handlade jag och min karl mat på Ica maxi. När vi var där höll jag på att gå åt, märks att jag rör mig för lite, blev superandfådd av ingenting! Sen beror det säkert på blodtrycket och pulsen också.. Tur att det inte är så länge kvar nu!!

Vad skönt att allt var bra!
  • bumbi 84
    fabler skrev 2011-12-26 20:01:09 följande:
    de är så jag hoppas de kommer kännas för mig med när jag är där och därför slippa eda. Lustgasen kommer jag nog däremot suga i mig så mycket jag får av . När dem sydde mig efter att sonen va född så drog jag nog mest lustgas så sa jag till sist "jag som hade lovat mig själv att aldrig va full inför mitt barn" haha dem skratta åt mig och sa att jag va inte full. Men de kändes ju så.
    Ja lustgas blir det här med

Fy det kan inte va skönt att bli sydd efter. har inte behövt det nån av ggrna men med sista var det hinn rester kvar som dom drog ut och det var det värsta på hela förlossningen. och jag minns att sambon fick hålla henne för jag vart så borta av lustgasen en stund  
  • bumbi 84
    shadowstorm skrev 2011-12-26 20:08:46 följande:
    Jag har ju en fruktansvärd hosta och nyss hosta jag så mycket att jag knappt ens fick luft. Och samtidigt så kom nåt blött....funderar om det var urin eller om trycket blev hårt och jag läcker vatten??! hmmm
    Det är ju så svårt att veta var det kommer i från. ett tips är att lukta eller känna om det kom högre upp ifrån
  • bumbi 84
    Frökenolson skrev 2011-12-27 18:57:44 följande:

mycket =)
    Händerna högre än hjärtat  är bra för att få igång det.
Svar på tråden Januaribebis 2012