• bumbi 84

Januaribebis 2012

Yrla skrev 2011-12-05 17:41:00 följande:
    På väg in till förlossningen i Falun, för att kolla hur bebis mår. Har knappt känt av honom på två dagar. :( blir så orolig när han i vanliga fall är rena karatekid. :(

Hoppas det inte är nån fara!

Syntetica: Hur har det gått? 
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84

Fellis: grattis till eran lilla dotter!

Pusselbiten & elingabriella: hoppas det stannar av så ni får komma hem och dom små stannar ett tag till 

• bumbi 84
    Jämthund skrev 2011-12-06 19:40:30 följande:
    Varit hos bm idag för att lämna urin samt att ta blodtryck. Hon glömde att skicka med mig ett kisserör hem när jag var där sist så jag fick hålla mig till klockan halv10 fy bövelen, det gör jag aldrig om. Hade lite ketoner i urinen men hoppas inte att dem berodde på något jättekonstigt. Det känns som att det räcker med motgångar dem här sista veckorna.. Kollar ju mitt blodsocker i ett par dagar här. Än så länge har det sett jättebra ut men inte ätit en smula onyttigt sen förra veckan. Känns lite annorlunda. På torsdag är det dock julbord med jobbet. Efterätten kan jag hoppa över men jag ska äta massor av mat:) längtar!

Ketoner brukar man väl få när kroppen går in i svält? eller finns det annat det kan bero på??
  • bumbi 84
    Yrla skrev 2011-12-06 20:19:36 följande:
    Hej på er! Nu är jag inne på FL igen. Åkte även denna gång in för att han inte har rört sig på hela dagen. Sen skulle dom kolla tappen för säkerhetens skull eftersom jag har ganska kraftiga sammandragningar. Nu undrar jag om någon kan tala om för mig vad det innebär när läkaren säger att hon kan få in ett finger och att tappen har börjat mjuka upp sig. Jag har fått en brikanyl men absolut inga vettiga svar på mina frågor. :(

Det innebär ju att det börjat hända lite där nere. men som omföderska behöver det inte betyda nått.
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-12-06 20:48:26 följande:
    Hon är förstföderska.

Ja och då gäller det första jag skrev.
  • bumbi 84
    Frökenolson skrev 2011-12-06 21:42:07 följande:
    lite kul info..
    min syster berättade att hon låg inne över nyår när hon väntade sin son och var då öppen 3cm, och han är inte född förns 16 februari.. Låter helknäppt, men det kan tydligen vara så..
    Ja och tappen kan åter gå till det normala vid vila om den har kortat sig vid SD. Dom kan nog luras bra dom där små
  • bumbi 84
    syntetica skrev 2011-12-08 19:36:30 följande:
    Fick ÄNTLIGEN en tid tid hud efter 4 års kämpande, desutom en akuttid.
    Har dom inte ringt förens måndag ska jag ringa och tjata på dom sa min läkare!!
    Och ni kan inte ana hur bra det känns, han dubblade mina allergitabbletter till max
    så nu hoppas jag på lite förbättring tills det är dags för hud.

Han pratade om att jag skulle få sola, bada och sen kortisonsprutor istället för massa salvor,
    jag nästan grinar av lycka här hemma.

Kom dessutom på hur jag får klådan att försvinna ett tag också,
    ett jätte kallt oljebad!

Har desutom haft min bästa svägerska här som bytt gardiner, möblerat om och hjälpt mig lite!
    Idag är jag sååå tacksam!

Desutom så har jag en underbar sambo som passar upp mig fast han själv har problem.

Var bara tvungen att få dela med mig av min lycka!  
    Gud vad härligt att få lite hopp om ddet hela! hoppas du får en tid inom dert snaraste!
  • bumbi 84

För min del blir det bara lustgas om man nu hinner in

• bumbi 84

Namn är super svårt!
    Har inget som känns hundra än, Har en Nova Luna & Mila sen innan och vill gärna ha nått i samma stil men det är inte lätt och sambon är ännu svårare  

• bumbi 84
    RaraS skrev 2011-12-10 14:53:11 följande:

En Nika kanske? Fina namn dina barn har!
    Tack! ja det var inte dumt
Svar på tråden Januaribebis 2012