• bumbi 84

Januaribebis 2012

Alltochinget skrev 2011-12-27 19:23:50 följande:
    Mina bröst har börjat läcka nu i dagarna. Dock kommer det bara en liten droppe åt gången. Ur Vänster bröst kommer det genomskinlig vätska men ur höger kommer det även gulvit vätska. Varför är det olika färg? Det jag tycker är lite konstigt är att det liksom sticker/svider till i bröstvårtorna strax innan det läcker. Gör det det för er andra också?
    Det som sticker till är utdrivnings reflexen
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    bebismys2011 skrev 2011-12-27 19:44:48 följande:
    Hur kommer det sig att så många av er gjort TUL? Är det rutin i vissa landsting? Jag gjorde ett UL igår på förlossningen (inte ett TUL), ser dom ungefärligt där om bebisen är normal storlek utan att mäta? Det borde dom ju göra?! =) 

Jag längtar så otroligt tills våran princessa kommer, hon får gärna komma nu! =D 
    Den måste vara grovt tillväxt hämmad för att dom ska se det utan att mäta
  • bumbi 84

Syntetica vad härligt att du fick som du ville utan att behöva "bråka# för det!

• bumbi 84
    fabler skrev 2011-12-28 21:12:04 följande:
    Tro om vi fått en till trådbebis under dagen, hoppas frökenolsons bebis kommit ut.
    Ja vi får hoppas på en uppdatering så snart hon kan och orkar
  • bumbi 84
    doriah skrev 2011-12-29 19:12:41 följande:

Men andra gången ska man inte ens behöva träffa någon handläggare - de ska kunna skicka hem papprena. Ring och kolla igen. Själv är jag äntligen gift så jag slipper tänka på det den här gångenSolig

Vi har fått åka in och skriva på med alla tre!
  • bumbi 84
    Marsätt skrev 2011-12-29 19:32:57 följande:
    Grattis frökenolson.

Själv har vi varit till bm i dag och allt är bara fortsatt bra vilket är skönt. Lillasyster är fixerad så nu är det bara att vänta på att det ska sätta igång. Med tanke på mina snabba förlossningar så fick min man en genomgång hur det ska gå till om han måste förlösa mig...så nu ska det även packas ner filtar och handdukar...  
    samma här filtar och handukar sen tänkte jag ta fram en plastad frotte med för att skydda soffan/sängen/bilen eller vart man nu är
  • bumbi 84

Ett stort grattis till sonen FrökenOlson

• bumbi 84
    Wicky81 skrev 2011-12-29 19:51:04 följande:
    Här slog tragedin till igår då min kära svärmor fick somna in efter en tids sjukdom........Gråter

Skulle vart till BM idag men då jag sitter ca 25 mil bort fick jag boka av såklart....har missat två ggr nu.
    Var meningen att vi skulle åkt hem som igår men då det blev som det blev gick det inte :`( Kan inte lämna svärfar ensam........
    Ska försöka och se om det eventuellt går att få komma till en BM här....vet inte hur dom ställer sig till det men fråga skadar ju inte....
    Måste ju gå på koll samt att jag ska ta Levaxinprov oxå....
    Beklagar sorgen!
  • bumbi 84
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-30 10:44:13 följande:
    God förmiddag! I natt klockan 3 gick vattnet, trodde först att det kanske bara var en vattning flytning så jag satte på mig en binda och gick och la mig igen. 3.45 kände jag hur det började sippra igen och gick upp på toa. När jag drog ner trosorna blev det en rejäl pöl på golvet. Har tillbringat morgonen på fl men inga värkar så nu är jag hemma igen. Ska dock in ikväll igen då det är på gränsen till för tidigt. Hoppas allt kommer igång snart...

Kan ju tillägga att så här var inte min första förlossning.

Lycka till!
  • bumbi 84

Vecka 39 för mig idag

Nån frågade efter lista till bb väska. Här kommer jätte listan bara att göra till sin egen

BB VÄSKAN:

1. Legitimation
    2. Patientbricka
    3. MVC-journal
    4. Förlossningsbrev till barnmorskan
    5. Kamera/Filmkamera
    6. CD-spelare/ musik
    7. Mobiltelefon/Laddare
    8. Varma strumpor
    9. Tofflor/Inneskor
    10. Lepsyl!
    11. Hårsnodd
    12. Trosor
    13. Strumpor
    14. Morgonrock
    15. Dryck
    16. Mat till din medföljare
    17. godis/frukt
    18. Tandkräm/Tandborste
    19. Tröjor som är lätta att amma i ( ex. skjorta med knäppning)
    20. Amningsbehå
    21. Amningsinlägg för läckande bröst
    22. Necessär(smink m.m.(fotot  ))/
    23. Schampo/balsam/duschkräm '
    24. Lotion(sjukhus luften är torr!)
    25. Deodorant
    26. Hårborste
    27. Plus/nattbindor (om det inte finns där)
    28. Adressbok och medel att använda betaltelefonerna på sjukhuset. Du får förmodligen inte använda din mobil på sjukhuset.
    29. Kläder att åka hem i och bekväma plagg att ha på sjukhuset. Det kommer att ta en liten tid innan magen försvinner, så du kommer förmodligen att fortsätta gå i mammakläder hemma - tyvärr!
    30. alvedon
    31. tidning
    32.pengar

Till Bebisen:

1.Filt (enligt väderlek)
    2.Blöjor (om de inte tillhandahåller detta på BB)
    3.Ett par sockar eller tossor eller raggsockar
    4.Mössa( tunn + tjock beroende på väder)
    5.Overall om det är kallt ute.
    6.Babyskydd till bilen
    7.kläder att åka hem i
    8.kläder för foto
    9.kläder att ha på bb(om man ej vill ha deras)

Svar på tråden Januaribebis 2012