• bumbi 84

Januaribebis 2012

Cia80 skrev 2012-01-04 20:57:20 följande:
    Jag har ringt och förvarnat. Tagit 2 panodil och avvaktar.nu.
    Hoppas att dom inte tar bort det
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    pamatakada skrev 2012-01-04 21:49:09 följande:
    Tänkte lite på det med att väkerna ska vara mellan 1-3 minutters mellan rum innan man kan åka till förlossningen, När jag fick mitt fjärde barn så hade jag kontakt med förlossningen hela tiden men fick höra att jag inte behövde komma in för värkarna var så oregelbundena, sista gången jag pratade med dom var kl 22,25 och då sa jag att nu lyssnar jag inte mer på dom utan jag ringer efter en ambulanse vilket dom tyckte var onödigt....Ambulansen kom ca kl 22,35 och vi åkte iväg direkt men kl 22,40 så var min dotter född.
    Mitt femte och sjätte barn har jag åkt in fast dom sagt samma sak som med fjärde barnen.
    Är lite rädd för att det samma ska hända igen. Kan man be bm skriva in det i journalen???  
    Min bm har skrivit in att jag inte har regelbundna värkar men ändå öppnar mig jätte fort och ska få komma in direkt!
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2012-01-04 21:49:33 följande:
    Vet du om dom låg fel i magen eller om det var så att dom låg rätt men vände sig fel i förlossningskanalen? Oftast vet man ju inte innan att dom ligger så om man inte gjort ultraljud men jag är så smal så det känns tydligt knän och fötter fram och känner inga sparkar bak och min bm hittar ingen rygg. Kändes helt annorlunda med sonen som låg rätt. Men sen kan den ju ändå födas i framstupa kronbjudning om den vänder sig rätt innan den kommer ner i förlossningskanalen har jag fattat det som. Men jag fattar inte riktigt om läget påverkar öppningsskedet och smärtan under det eller om det bara påverkar om den kommer ner fel i förlossningskanalen och att det då kan bli komplicerat? Tycker inte jag får nån info av min bm utan hon försöker bara lugna, men jag är sån att jag vill ha fakta så jag vet vad jag har att vänta mig på på forumet hittar man några få som tycker att det vart jättelätt och hur många som helst som haft ett helvete jämfört med sina andra förlossningar och att barnen har drabbats av syrebrist och allt vad det nu är så man blir bara rädd :( Hade du hemska smärtor i ryggen när bebisen rörde sig i slutet om det nu var så att den låg så från början? Jag har ont bak mot tarmen hela tiden nu när det trycker mot men det är ingen hemsk smärta men jobbigt för att den är konstant, och när bebisen rör sig så ilar det bak i ryggen och tarmen men helt hanterbart. Men den smärtan jag fick inatt när den rörde sig var som topparna på förlossningsvärkarna med sonen fast kom helt plötsligt utan att byggas upp och var inte som en värk utan bara att bebis var helt tokig i magen och jag bara kallsvettades och skakade av smärtan.
    Ingen aning om hur dom låg innan tyvärr första var fixerad men andra gjorde aldrig det . första var inga problem alls. men andra fastnade när hon skulle ut och dom tryckte ut henne genom att en låg på min mage och två på varje sida som pressade ihop mig. sen en mellan benen som försökte få henne att rotera. Hennes järtljud försvann nämligen helt men hon mådde prima när hon kom ut men hade en bm som snabbt förstod hur det låg till och ringde på akutklockan. och helt plötsligt var dom 7 i rummet. hade hon inte kommit inom två värkar hade dom snittat. *Vill absolut inte skrämmas eller nått.

Mina värkar har suttit mer i ryggen med dom första två och det kan nog vara därför. och även haft det du beskriver som ilningar bak vid svanskotan och ner. 
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2012-01-05 14:28:55 följande:
    Okej. Kanske var så att sonen också låg så i magen då men roterade rätt sen för mina värkar satt bara i ryggen och från 8 cm hade jag ont konstant i ryggen tills han var ute. Men min mammas värkar har också bara suttit i ryggen så jag vet inte. Sprack du inte väldigt illa när dom fick trycka ut henne så? Min kompis råkade ut för det med sitt första barn. Hans hjärtljud försvann helt så dom fick trycka ut honom fort som attan och hon gick totalt sönder och samman och fick men efteråt men sen rättade det konstigt nog till sig när hon födde andra barnet trots att hon inte sprack nånting så dom sydde liksom inte nytt men smärtan har försvunnit sen dess. Men kanske är skillnad när det blir så på en förstföderska och när det blir så på en omföderska också. Man spricker väl inte lika lätt när man är omföderska enligt min bm.

-Visssa har ju sina i ryggen och vissa bara i magen så svårt att veta men jag har känt skillnad på mina. Har inte spruckit nått över huvudtaget med nån av mina.
  • bumbi 84
    shadowstorm skrev 2012-01-05 15:47:34 följande:
    Jag är helt ärligt jätte ledsen och oroad =(

Men även såna här skäll måste ju kunna vara en grund för igångsättning? För vad gör man om ens andra barn rent utsagt kan utsättas för "fara"
    hoppas att det sätter igång på en bra tid för er eller att ni kan få en planerad igång sättning. Ni har ingen vn han kan vara hos istället? eller nån som kan följa med er till fl och passa sonen där så kan ju pappan gå ut och koolla till dom ibland?

Har ju inte problemet med alcohol men med barnvakt!  
  • bumbi 84
    Carolaj83 skrev 2012-01-05 16:22:18 följande:
    lämnade barnen på förskolan vid 9 idag, åkte hem käkade frukost och somnade, vaknade igen 13,20....dom skulle hämtas 14....fler som sover middag flera timmar om dagen nu?
    Oj vad härligt det lät!
  • bumbi 84

I morgon får inte liten titta ut för då fyller mellan tjejjen 3 år

Svar på tråden Januaribebis 2012